۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین حضور پرقدرت بخش خصوصی، تحریم‌ها را خنثی می‌کند/ نگاه به غرب و وعده‌های بایدن، اقتصاد ما را متحول نمی‌کند
کد خبر: ۳۴۸۵۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۹ ساعت: ۱۳:۳۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در قزوین:

حضور پرقدرت بخش خصوصی، تحریم‌ها را خنثی می‌کند/ نگاه به غرب و وعده‌های بایدن، اقتصاد ما را متحول نمی‌کند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید ساختارها را تغییر داد و به سمت استفاده از بخش خصوصی حرکت کرد؛ چراکه این بخش بی‌انتهاست و می‌تواند در شرایط موجود و مقابله با تحریم‌ها موثر باشد.

حضور پرقدرت بخش خصوصی، تحریم‌ها را خنثی می‌کند/ نگاه به غرب و وعده‌های بایدن، اقتصاد ما را متحول نمی‌کند
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، عزت‌الله اکبری تالارپشتی ظهر امروز(شنبه) در مراسم افتتاح طرح توسعه گیربکس 6 سرعته شرکت صنعتی نیرومحرکه قزوین که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد رشد و اعتلای کشور با تلاش فرزندان این مرز و بوم هستیم که توانستند قله‌های رشد و پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح کنند.
 
وی افزود: فرزندان این مرز و بوم در حوزه خودروسازی نیز توانستند فعالیت کرده و موانع را رفع کنند و به خودکفایی و خوداتکایی برسند و امروز شاهد این خودکفایی هستیم.
 
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نقش توسعه متوازن در کشور بیان کرد: باید ساختارها را تغییر داد و به سمت استفاده از بخش خصوصی حرکت کرد؛ چراکه این بخش بی‌انتهاست و می‌تواند در شرایط موجود و مقابله با تحریم‌ها موثر باشد.
 
اکبری تالارپشتی اذعان کرد: در مجلس شورای اسلامی از دولت و وزارت صنایع حمایت می‌کنیم و باتمام قدرت هماهنگ هستیم که البته کمیسیون صنایع و معادن هم در این بین نقش خود را ایفا می‌کند.
 
وی تصریح کرد: ما به ظرفیت‌های داخلی خود ایمان داریم و اندیشه‌های غرب و بایدن را نمی‌پذیریم بلکه عنوان می‌کنیم، بایدن باید بیانات ما را مدنظرداشته باشد؛ چراکه معتقدیم آنها دولت تروریست و متجاوز هستند که در برابر اسلام ناب محمدی مقابله کرده که البته شکست خواهند خورد.
 
این مقام مسئول در پایان گفت: ساخت گیربکس اتوماتیک در داخل کشور یک ضرورت است که در کشور ساخته می‌شود و به تولید آن در داخل و عدم اتکا به بیگانگان ایمان داریم.
 
در ادامه این مراسم هدایت‌الله جمالی‌پور اظهار کرد: باتوجه به نامگذاری سال‌جاری مبنی بر جهش تولید، تلاش داریم در راستای تحقق این راهبرد گام برداریم و دغدغه تمام مدیران و مسئولان تحقق این امر است.
 
وی فعالان بخش تولید را به عنوان مجاهدان جنگ اقتصادی عنوان کرد و گفت: این فعالان تولید در شرایط ویژه تحریم‌ها و کرونا قرار داشته و در راستای تولید فعالیت می‌کنند.

استاندار قزوین بیان کرد: استان قزوین دارای ظرفیت‌های قابل توجهی است که وجود چنین ظرفیت‌هایی، زمینه تولیدات از جمله افتتاح نخستین شهر صنعتی کشور را در خود فراهم کرده است و وجود 3هزار و 550واحد صنعتی در این استان گویای ظرفیت‌ بالای استان است.
 
مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو نیز در این مراسم با اشاره به سبقه تأسیس شرکت عنوان کرد: امروز شاهد برگزاری جشن 36سالگی شرکت هستیم که توانستیم گیربکس 6 سرعته را رونمایی کنیم.
 
وی با اشاره به ظرفیت‌های گروه تولیدی ایران خودرو در قزوین گفت: این شرکت 2هزار و 100کارگر دارد و تولید 2هزار و 400ست گیربکس چهار سرعته از ظرفیت‌های این شرکت در قزوین است.
 
مقیمی تصریح کرد: سفر وزیر صمت به استان قزوین فرصتی برای توسعه گروه تولیدی ایران خودرو شد؛ چراکه با افتتاح خط، روزی شش دستگاه خودرو رانای با گیربکس 6 سرعته را تا پایان سال تولید می‌کنیم.

 
این مقام مسئول گفت: برنامه‌های مختلفی برای سال آینده پیش‌بینی شده است و امیدواریم 7هزار و 800محصول مجهز به گیربکس 6 سرعته را به بازار وارد کنیم تا بتوانیم ظرفیت‌های داخلی را در معرض عموم قرار دهیم.
 
وی در پایان بیان کرد: گروه صنعتی ایران خودرو تولیدات بسیار و متنوعی را شامل می‌شود که نمونه‌های آن را در داخل کشور می‌توان مشاهده کرد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان