۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جامعه مداحی پیشکسوتان اهل ولایت هستند/ مهجوریت قرآن به‌معنای مهجوریت امیرالمومنان است
کد خبر: ۳۴۸۵۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۷ ساعت: ۱۸:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

جامعه مداحی پیشکسوتان اهل ولایت هستند/ مهجوریت قرآن به‌معنای مهجوریت امیرالمومنان است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر قرآن کریم در بین ما مهجور باشد معنایش این است که خود حضرت امیر(ع) هم در بین ما مهجور است زیرا ایشان قرآن ناطق هستند و نسبت به قرآن پیوند ناگسستنی دارند.

جامعه مداحی پیشکسوتان اهل ولایت هستند/ مهجوریت قرآن به‌معنای مهجوریت امیرالمومنان است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با جمعی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارات و شعرای آئینی استان قزوین به مناسبت ولادت امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: باید شهر ما به گونه‌ای با نام و یاد امیرمومنان زینت بخش شده باشد و مرام حضرت به گونه‌ای در آن رواج پیدا کرده باشد که با شهرهای دیگر که نامی از حضرت در آن دیده نمی‌شود، متفاوت باشد.
 
وی افزود: در خطبه ۱۷۶ نهج البلاغه حضرت امیر(ع) سراسر درباره اهمیت قرآن صحبت می‌فرمایند، همچنین آخرین وصیت نامه حضرت عصاره همه دغدغه‌های ایشان است، از جمله اینکه می‌گویند الله الله فی القرآن، مبادا دیگران در عمل به قرآن از شما پیشی بگیرند.
 
امام جمعه قزوین با طرح این سوال که چقدر ما با کلام قرآن آشنا هستیم؛ ادامه داد: اگر قرآن کریم در بین ما مهجور باشد معنایش این است که خود حضرت امیر(ع) هم در بین ما مهجور است زیرا ایشان قرآن ناطق هستند و نسبت به قرآن پیوند ناگسستنی دارند.
 
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: زمانی که می‌گوییم امیرمومنان قرآن ناطق است یعنی هر آیه‌ای را با ایشان تفسیر کرده و معنا می‌کنیم، آیات مهر و قهر خدا با امام علی(ع) معنا می‌شود، همانطور که خداوند فرمود ای پیامبر تو تیر انداختی و دشمنانت را نابود کردی اما چون نیت و اراده و خواست تو، نیت و اراده خداست پس آن تیر با اداره من پرتاپ شد‌.
 
عابدینی با اشاره به سوره «نبا» ابراز کرد: نبا عظیم به معنای ولایت امیرمومنان است که این خبر بزرگ عالم هستی است، علامه طباطبایی می‌گوید در هرکجای قرآن که از کلمه «نعمت» استفاده شده به‌ معنای «ولایت» است، ما در نمازهای واجبات حداقل ۱۰مرتبه درخواست هدایت داریم و هرکس خدا و رسول گرامی اسلام(ص) را اطاعت کند و از صمیم دل، دلداده علی(ع) و اولادش است این انسان‌ها صاحب نعمت هستند.
 
وی با بیان اینکه جامعه مداحی پیشکسوتان اهل ولایت هستند، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام در ماجرای غدیرخم دو درخواست داشتند ابتدا اینکه حاضران در جلسه پیام امامت و ولایت را به غایبان برسانند و دوم اینکه همه پدران به فرزندان و نسل‌های بعد خود انتقال دهند.
 
 
امام جمعه قزوین با بیان اینکه ولایت امیرمومنان از دین جدا نیست، اذعان کرد: امیدوارم ما همه با دین و محبت و تفکر امیرالمومنین زندگی کنیم و با ولایت ایشان زنده شده و با ولایت حضرت محشور باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امیرمومنان در دوره حکومت خود شنیدند که در شهری از عراق دو خانم مسیحی و یهودی مورد تعرض اشرار قرار گرفتند و از پای زن یهودی زینت‌ها را به سرقت برده‌اند، حضرت به شدت عصبانی شده و فرمودند هرکس این خبر را بشنود و از غصه بمیرد نباید مورد سرزنش قرار بگیرد.
 
وی در پایان بیان کرد: امروز صهیونیست‌ها به مسلمانان آشکارا ظلم می‌کنند، امریکای جنایتکار و صهیونیستی مرام در سوریه و عراق و فلسطین و بحرین و لبنان درحال جنایت و ستم هستند؛ در صورتی که سیره و سنت امیرمومنان درباره زن یهودی دلسوزانه بود، اما امروز بدترین جنایات توسط همین یهودیت به مسلمانان می‌شود.
 
 
گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه تعدادی از مداحان اهل بیت(ع) عصمت و طهارت و شعرای آئینی، اشعاری را در مدح و منقبت حضرت امیرالمومنین(ع) خواندند.

انتهای پیام/7003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان