۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کنگره ملی «فرشتگان تاریخ‌ساز» در استان قزوین برگزار شد/ وجود ۲۹شهید و جانباز زن در قزوین
کد خبر: ۳۴۸۵۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۶ ساعت: ۱۴:۳۶ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان؛

کنگره ملی «فرشتگان تاریخ‌ساز» در استان قزوین برگزار شد/ وجود ۲۹شهید و جانباز زن در قزوین

با برگزاری کنگره ملی «فرشتگان تاریخ‌ساز» در استان از مقام ۱۷ شهید زن و ۱۲ زن جانباز استان قزوین تجلیل به عمل آمد.

کنگره ملی «فرشتگان تاریخ‌ساز» در استان قزوین برگزار شد/ وجود ۲۹شهید و جانباز زن در قزوین

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، هدایت الله جمالی پور در کنگره ملی فرشتگان تاریخ ساز که با عنوان" تجلیل از مقام 17 شهید زن و 12 زن جانباز استان قزوین" ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد ضمن تبریک ولادت حضرت علی(ع)، اظهار کرد: در دین ما تکالیف زن و مرد بسیار روشن است و خداوند در قرآن کریم در آیه 13 سوره حجرات روشن و واضح درباره مرد و زن صحبت می‌کند.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می‌گوید ای انسان از نظر من بهترین و با ارزش‌ترین فرد شما باتقواترین شماست؛ و این دستور تا زمانی که بشر در حیات به سر می‌برد یک دستور زندگی است.

استاندار قزوین تاکید کرد: در ادیان دیگر چنین موضوعی بیان نشده و برخی که عنوان می‌کنند در غرب برابری زن و مرد رواج دارد، بدانند زمانی که در بطن بررسی‌ها قرار بگیرند هرگز چنین برابری نخواهند دید چراکه در غرب زنان را به عنوان یک کالا می‌دانند.

جمالی پور ادامه داد: در غرب فقط تا مرحله‌ای زن مورد متوجه آنان قرار می‌گیرد اما در اسلام زن تا پایان حیات خود مورد توجه، عنایت و تکریم است، دین ما به زنان نگاه اعتقادی و باوری دارد و در فرهنگ دین اسلام زنان مورد تکریم بیشتری قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول اذعان کرد: فرهنگ اسلام، فرهنگ عزت بخشیدن به زن است و زن در جایگاه تربیتی قرار می‌گیرد که این جایگاه بسیار مهم و حائز اهمیت محسوب می‌شود به طوری که اگر مادر بتواند فرزند خود را به درستی تربیت کند قطعا آن فرزند باعث شوکت و ساختن جامعه می‌شود.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه زنان مدیر کانون خانواده هستند، تصریح کرد: نقش زن در دین اسلام بسیار شایسته است و کانون خانواده یکی از مهمترین ظرفیت‌های تربیت ساز و ساخت جامعه مطلوب به شمار می‌رود.

وی افزود: به فرهنگ‌های دیگر که نگاه می‌کنیم درمی‌یابیم که هیچ بانویی همانند حضرت زهرا(س) تاثیر گذار، مانند حضرت زینب(س) نقش آفرین و مانند مادران شهدا در نقش حفظ انقلاب و تربیت اجتماعی اثر گذار، وجود ندارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: زنان در هر عرصه‌ای که بتوانند موجب نقش آفرینی و کسب اعتبار برای جامعه باشند راه رشد برای آنان باز خواهد بود اما نقش اصلی زن، مادری و تربیت کودکان است چراکه اگر این نقش آسیب ببیند حتما جامعه با مشکل مواجه خواهد شد.

وی عنوان کرد: اگر اکنون با چالش و مشکل در برخی مباحث مانند طلاق و اعتیاد مواجه هستیم به این دلیل است که نقش مادر در جامعه کمرنگ شده و بانوان در عرصه جامعه خدمت می‌کنند.

جمالی پور ادامه داد: خدمت در جامعه نقش ثانویه یک مادر محسوب می‌شود و نقش اصلی او تربیت فرزند صالح است که به همین دلیل خداوند بیان کرده است که از دامان زن، مرد به معراج می‌رسد.

وی گفت: غربی‌ها آزادی را در نگاه ابزاری به زن می‌دانند و ما باید قدر داشته‌هایی را که از دین اسلام به ما رسیده و هزاران ارزش در آن نهفته است را بدانیم تا به راحتی از این ارزش‌های مربوط به دین خود عبور نکنیم.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه افتخار می‌کنیم به آنچه که خداوند از جانب ائمه اطهار به ما رسانده است، تاکید کرد: امروزه جنگ نرم علیه کشور ما با هدف نابود کردن داشته‌های انسان ساز، صورت گرفته است تا از این طریق جامعه ما تبدیل به جامعه‌ای پوچ شود.

وی بیان کرد: به هر میزان که تفکرات غربی در جامعه ما نفوذ پیدا کند، رابطه مادر و فرزند، برادر و خواهر کمرنگ‌تر خواهد شد و ارزش‌های اجتماعی تخریب می‌شوند.

این مقام مسئول در پایان گفت: انسان پوچ یعنی بدون هدف بودن و باید افتخار کنیم که مسلمان شیعه و پیرو امیرالمومنین(ع) هستیم چراکه ائمه اطهار در فرهنگ ما موجب خودباوری، ایمان، اعتقاد و صلابت شده‌اند.

در ادامه این کنگره غلامرضا حقایق پور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری، با همکاری معاونت زنان و خانواده و سازمان بنیاد شهید و ایثارگران برای اولین بار کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ ساز در استان قزوین برگزار شده است؛ از دوم بهمن ماه با برگزاری جلسات متعدد تصمیم گرفته شد که این کنگره در قالب 25 برنامه فرهنگی در استان قزوین اجرایی شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اذعان کرد: تاکنون 50درصد از برنامه‌ها اجرایی شده و تا پایان سال نیز مابقی برنامه‌ها اجرایی خواهد شد؛ برنامه‌هایی همچون برگزاری کنگره 29 شهید و جانباز زن و دیدار با خانواده‌های این شهیدان، ساخت کلیپ با موضوع شهدا و جانبازان انجام شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: برنامه‌های دیگری مانند بهره‌گیری از ظرفیت شهدا و جانبازان، نامگذاری معابر، اماکن و مدارس دخترانه به اسم شهدای زن، گلباران مزار شهدای زن انجام شد.

وی در پایان گفت: همچنین تولید محتوا در فضای مجازی با موضوع 29 شهید و جانباز زن،  تهیه و بروز رسانی اطلاعات شهدا و جانبازان، هماهنگی به منظور ساخت یادمان شهدای استان، مسابقات آنلاین دارت در بین بانوان استان، کاشت نهال به نام شهدای زن، مسابقه کتابخوانی با موضوع شهدا و جانبازان و تالیف و چاپ کتاب صورت گرفته است.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان