۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در ۵۵ محله قزوین
کد خبر: ۳۴۸۵۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۶ ساعت: ۱۲:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد

اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در ۵۵ محله قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در ۵۵ محله اجرا می‌شود تا بتوان به شکل عملیاتی برای مقابله با این پدیده خانمان سوز اقدام کرد.

اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در ۵۵ محله قزوین

علیرضا وارثی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در مورد اقدامات پیشگیرانه بهزیستی در بحث اعتیاد اظهار کرد: اداره بهزیستی استان قزوین برای پیشگیری از اعتیاد در طول سال طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند که مهمترین آنها شامل برنامه پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد، برنامه پیشگیری از اعتیاد در فضای مجازی و طرح پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماع محور است.

وی افزود: مسئولیت‌پذیری اجتماعی، توسعه مشارکت‌های مردمی، کاهش تقاضای موادمخدر از جمله اهداف اساسی موسسات و سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: بهزیستی استان قزوین با محوریت دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد از طریق سازمان‌های مردم نهاد و موسسات غیردولتی برنامه‌های آگاهسازی و آموزش به خانواده‌ها را در سطح محلات شهری و روستایی در دستور کار دارد.

وی ابراز کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان در 55محله اجرا می‌شود تا بتوان به شکل عملیاتی برای مقابله با این پدیده خانمان سوز اقدام کرد.

فعالیت 15موسسه فعال با رویکردهای کاملا پیشگیرانه

وارثی بیان کرد: هم اکنون 15موسسه فعال با رویکردهای کاملا پیشگیرانه برای گسترش این مهم در محلات شهری و روستایی مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به برنامه پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد، اضافه کرد: این برنامه به شیوه مشارکت با مردم در محلات شهری و روستایی، محیط‌های آموزشی با تاکید بر کودکان زیر سن دبستان، خانواده‌ها و محیط های کار انجام می‌شود.

این مقام مسئول درباره برنامه پیشگیری از اعتیاد در فضای مجازی، اظهار کرد: در راستای این برنامه، بسته‌های رسانه‌ای آموزشی و پیشگیری از اعتیاد تحت عنوان "کاربین" در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وارثی گفت: علاوه بر کاربین، خط ملی اعتیاد با شماره تماس 09628 با هدف ارائه راهکارهای پیشگیری از مصرف مواد اعتیادآور، راهنمایی درمورد درمان اعتیاد و ارجاع به مراکز درمانی و کاهش آسیب اعتیاد دارای مجوز رسمی فعالیت می‌کند.

وی در پایان گفت: این اداره کل در طرح پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماع محور تمامی فرایند مداخله پیشگیری از جمله تعیین مشکل، نیازسنجی، اولویت‌بندی، تعیین عوامل خطر و نوع مداخله و پایش را در کنار کارشناس تسهیل‌گر بررسی می‌کند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان