۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین گره‌گشایی از مشکلات با رونق اشتغال‌زایی/ سهم تسهیلات اشتغال از ۶هزار به ۱۰ هزار میلیارد افزایش یافت
کد خبر: ۳۴۸۴۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۵ ساعت: ۱۵:۵۹ ↗ لینک کوتاه

گزارشی از خودکفایی مددجویان؛

گره‌گشایی از مشکلات با رونق اشتغال‌زایی/ سهم تسهیلات اشتغال از ۶هزار به ۱۰ هزار میلیارد افزایش یافت

یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش مسئله فقر، بحث توانمندسازی است که با توجه به ظرفیت، استعدادها و توانایی‌های افراد انجام می‌شود و کمیته امداد در این راستا اقدامات موثری انجام داده است.

گره‌گشایی از مشکلات با رونق اشتغال‌زایی/ سهم تسهیلات اشتغال از ۶هزار به ۱۰ هزار میلیارد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، کمیته امداد امام خمینی(ره)، با هدف یاری رساندن به محرومان، مستضعفان، درماندگان و آسیب دیدگان و خودکفا کردن آنها تشکیل شده و با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف با همکاری خیرین و نیکوکاران در جهت دستگیری از نیازمندان تلاش می‌کند.

یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش مسئله فقر، بحث توانمندسازی است که با توجه به ظرفیت، استعدادها و توانایی‌های افراد انجام می‌شود و کمیته امداد در این راستا اقدامات موثری انجام داده است.

افزایش تسهیلات اشتغال مددجویان به 10هزار میلیارد تومان
مرتضی بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد برای خودکفایی مدجویان اظهار کرد: مأموریت اصلی همه مسئولان، گره گشایی از کار مردم است که به همین منظور تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا مشکلات موجود در جامعه کاهش یابد.

وی افزود: خوشبختانه نمایندگان مجلس نسبت به اشتغال نگاه مثبتی دارند و مجلس موافقت خود را با افزایش سهم تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال مددجویان از شش هزار میلیارد به 10هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه مرکز پایش فقر با همکاری مراکز دانشگاهی فعال شده است، تاکید کرد: کمیته امداد توانسته است مرکز پایش فقر را راه‌اندازی کند تا از این طریق، پدیده فقر و محرومیت را در استان‌های مختلف مورد رصد قرار دهد.

بختیاری عنوان کرد: از طریق این طرح مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور بررسی شدند که مشخص شد بیش از 96درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد در کشور از محرومان واقعی محسوب می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به راه اندازی سامانه صفا، تصریح کرد: مؤسسات خیریه شناسنامه‌دار می‌توانند از طریق سامانه صفا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اطلاعات شناسنامه‌ای نیازمندان واقعی دسترسی پیداکرده و به کمک آنها بشتابند.

219هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد مستاجر هستند
وی ادامه داد: به منظور حفظ حریم شخصی نیازمندان فقط مؤسسات خیریه شناسنامه‌دار می‌توانند از طریق سامانه صفا نیازمندان واقعی را بشناسند و به اطلاعات افراد بی‌بضاعت دسترسی داشته باشند.

بختیاری اذعان کرد: 219هزار مستاجر و فاقد مسکن تحت حمایت کمیته امداد در کشور وجود دارد.

لطف الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، کمیته امداد را یکی از نهادهای انقلابی برشمرد که توسط امام خمینی(ره) تاسیس شده و تاکنون فعالیت‌هایی موثر و مهمی از سوی این نهاد انجام شده است.

وی افزود: در مجلس تلاش می‌کنیم که اعتبارات لازم برای نهادهای امدادی از جمله کمیته امداد را تامین کنیم و امیدواریم که ارقام مطلوبی برای اعتبارات این نهاد مصوب شود.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ابراز کرد: طبق آمارهای کنونی بسیاری از خانواده‌ها با حمایت‌های کمیته امداد خودکفا شده و می‌توانند هزینه های زندگی خود را تامین ‌کنند.

کمک به نیازمندان در قالب اجرای طرح شهید رجایی
وی ادامه داد: اکنون لازم است افراد آسیب‌دیده از کرونا، روستاییان و افراد ساکن در مناطق محروم و مشاغلی که از جایگاه بازنشستگی برخوردار نیستند در قالب طرح شهید رجایی مورد حمایت قرار بگیرند.

سیاهکلی گفت: در راستای اجرای طرح شهید رجایی درخواست داریم که در این طرح اشخاص نیازمندی که تاکنون تحت پوشش بیمه یا نهاد خاصی نبودند مورد حمایت قرار گیرند.

این مقام مسئول ابراز کرد: توجه مجلس به بودجه کمیته امداد با افزایش 40درصدی همراه بوده که بیشتر این تسهیلات در حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی صرف می‌شود.

وی ادامه داد: در سال 1400 با توجه به وجود ویروس کرونا و شرایط اقتصادی نامناسب باید موضوع تحت پوشش قراردادن و حمایت از افراد کم‌برخوردار که تاکنون مورد حمایت هیچ نهادی نبوده‌اند را اولویت قرار دهیم.

کرونا موجب تعطیلی 61کارخانه در تاکستان شد

رجب رحمانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: یکی از وظایف مهم نظام و انقلاب فراهم سازی شرایط زندگی معقول برای تمامی افراد جامعه است که باید در این راستا به خوبی عمل کند.

وی افزود: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا ۶۱کارخانه در شهرستان تاکستان تعطیل شده است و همین موضوع موجب شده که بیشتر مردم در شرایط معیشت سختی قرار گیرند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس بیان کرد: شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا موجب شده است که برخی از افراد بی‌بضاعت به سبب مشکلات اقتصادی نیاز بیشتری به حمایت‌های کمیته امداد داشته باشند.

رحمانی اذعان کرد: امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک وضع اقتصادی مردم بهبود پیدا کند تا شاهد تعداد کمی از افراد تحت پوشش در کمیته امداد و بهزیستی باشیم.

کمیته امداد برای زنان سرپرست خانوار برکات بسیاری را به همراه داشته است

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: رویکرد کمیته امداد در حوزه اشتغالزایی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار برکات بسیاری را به همراه داشته که این موارد از جمله رسیدن به اقتصاد مقاومتی پایدار و ایجاد انگیزه برای رشد در موضوع اشتغال زایی است.

وی با اشاره به اینکه در کمیته امداد می‌توان با 50 میلیون تومان اشتغال ایجاد کرد، افزود: نکته مهمی که درباره اشتغالزایی از سوی کمیته امداد وجود دارد این است که هزینه ایجاد اشتغال در این نهاد بسیار کمتر از سایر حوزه‌ و صنعت‌ها است.

نماینده مردم بویین‌زهرا و آوج در مجلس عنوان کرد: کسب موفقیت و پیشرفت با تعامل و همکاری نمایندگان مجلس و نهادهای مهمی چون کمیته امداد میسر می‌شود و ما تلاش می‌کنیم تا به وظایف خود در مجلس به درستی عمل کنیم.

افزایش بودجه‌های فقرزدایی و محرومیت زدایی در دستور کار مجلس قرار دارد

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: قسمتی از موضوع محرومیت‌زدایی در کمیسیون بهداشت مجلس مطرح می‌شود که در همین راستا مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در بودجه 1400 افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تاکید کرد: افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است و همچنین افزایش بودجه‌های فقرزدایی و محرومیت زدایی در دستور کار مجلس قرار دارد.

وی در پایان گفت: بودجه سال 1400 در مجلس یک بار رد شده و برگشت خورده است به همه دلیل اکنون نمی‌توانیم رقم دقیق افزایش بودجه محرومیت‌زدایی اعلام کنیم و امیدواریم که اتفاقات خوشایندی رقم بخورد.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان