۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عملیات خیبر اوج مقاومت رزمندگان ایرانی را نشان داد/ شهید زین‌الدین می‌گفت جزیره مجنون باید به‌عنوان گلوی جمهوری اسلامی حفظ شود
کد خبر: ۳۴۸۴۴۳ نویسنده: فرج‌الله فصیحی رامندی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۳ ساعت: ۱۲:۲۷ ↗ لینک کوتاه

فرمانده و آزاده دوران دفاع مقدس درمصاحبه با صبح‌قزوین:

عملیات خیبر اوج مقاومت رزمندگان ایرانی را نشان داد/ شهید زین‌الدین می‌گفت جزیره مجنون باید به‌عنوان گلوی جمهوری اسلامی حفظ شود

فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: عملیات خیبر ثابت کرد که رزمندگان ما قدرت و توان آن را دارند که از سخت‌ترین موانع و استحکامات دشمن عبور کنند و به اهداف خود برسند.

عملیات خیبر اوج مقاومت رزمندگان ایرانی را نشان داد/ شهید زین‌الدین می‌گفت جزیره مجنون باید به‌عنوان گلوی جمهوری اسلامی حفظ شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ فرج‌الله فصیحی رامندی یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که در عملیات خیبر در گردان حضرت رسول اکرم(ص) از لشگر 17 علی‌ابن‌ابی طالب (ع) حضور داشته است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به جریان عملیات خیبر اظهار کرد: عملیات خیبر یک عملیات سرنوشت‌ساز بود؛ چراکه به دلیل استفاده دشمن از امکانات بالا و مواد شیمیایی برای نخستین بار و مساعدت‌های بسیار گسترده کشورهای دنیا به عراق، نتوانستیم به اهداف اولیه‌ای که برای عملیات پیش‌بینی شده بود دست یابیم.

فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: حفظ و نگهداری جزایر مجنون برای رزمندگان از اهمیت خاصی برخوردار بوده و به عنوان گردان پشتیبان وارد عملیات شده و در منتهی الیه جزیره جنوبی مستقر شدیم.

وی تصریح کرد: بعد از دو شب و سه روز، در روز سوم به اسارت نیروهای عراقی درآمدیم و گردانمان در محاصره قرار گرفت که در این عملیات، تعدادی از همرزمان به شهادت رسیده و تعدادی هم به اسارت درآمدند و جمعی از هم رزمان هم سلامت و مجروح به کشور بازگشتند.

فصیحی رامندی بیان کرد: در این عملیات دوستان بسیاری از قزوین از جمله سردار شهید حسن‌پور، حاج مهدی شالباف و سه فرمانده هم از گردان‌های لشگر علی بن‌ابی طالب(ع) از شهرستان خمین و اراک به شهادت رسیدند و من هم با مجروحیت شدید به اسارت نیروهای عراقی درآمدم.

عملیات خیبر قدرت و توان رزمندگان ایرانی را ثابت کرد

وی در ادامه گفت: در عملیات خیبر، فشار دشمن بسیار بود و این شرایط موجب شد تا از فرمانده لشگر شهید مهدی زین‌الدین درخواست عقب‌نشینی داشته باشیم.

جانباز دوران دفاع مقدس اضافه کرد: شهید زین‌الدین پاسخ دادند که جزیره مجنون به عنوان گلوی جمهوری اسلامی است؛ هرچند دشمن تلاش می‎کند بر رزمندگان فشار وارد ‌کند اما شما باید در برابر فشار دشمن مقاومت کنید.

وی یادآور شد: پیام شهید زین‎الدین را به نیروها و فرماندهان گروهان منتقل کردم و یکی از نیروهای فرمانده دسته ما عنوان کرد که این قول را از طرف من به زین‌الدین عنوان کنید که تا خون در رگ داریم اجازه نمی‌دهیم دشمن یک قدم به جلو بیاید و اگر دشمن جلو آمد بدان که ما زنده نخواهیم ماند.

فصیحی‌رامندی اذعان کرد: ایثار و مقاومتی که رزمندگان در عملیات خیبر داشتند، بی‌نظیر بود، این عملیات بسیار وسیع و عملیات آبی و خاکی بود؛ بسیاری از نیروها وارد قایق شدند و نزدیک 40کیلومتر تا عمق دشمن پیش و تا نزدیکی رودخانه دجله هم جلو رفتند.

وی بیان کرد: وضعیت پشتیبانی و راه دسترسی و نبود امکانات موجب شد تا رزمندگان امکان مقاومت و ایستادگی در برابر هجوم آتش دشمن نداشته باشند و عملیات خیبر منجر به عدم موفقیت شد.

ایثار و مقاومت رزمندگان در عملیات خیبر بی‌نظیر بود

فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: در عملیات خیبر دو گردان عمل کننده، گردان امام رضا(ع) به فرماندهی شهید شالباف و گردان حضرت رسول(ص) به فرماندهی من بود که این دو گردان عمل کننده بودند و گردان‌های دیگر در طرح لبیک شرکت کردند.

وی گفت: گردان‌های دیگر هم در منطقه پدافندی مستقر شدند و در آن عملیات چهار گردان از قزوین نیرو داشتیم و نزدیک 70 تا 75 شهید در این عملیات حضور داشتند.

فصیحی‌رامندی تصریح کرد: عملیات خیبر، عملیات بسیار گسترده بود و مناطق بسیار وسیعی را تحت پوشش قرار می‌داد و این عملیات ثابت کرد که رزمندگان ما قدرت و توان آن را دارند که در سخت‌ترین موانع و استحکامات دشمن عبور کنند و به اهداف خود برسند.

وی عنوان کرد: در عملیات خیبر تمام دنیا با تمام امکانات به کمک صدام آمده بودند تا برای رسیدن به اهداف خود در برابر جمهوری اسلامی مقاومت کنند.

فرمانده دوران دفاع مقدس در پایان گفت: در عملیات خیبر از کشورهای دیگر چند اسیر گرفتیم و یکی از موفقیت‌ها این بود که بسیاری از کشورها به کمک صدام آمده بودند و از طرفی دیگر جزایر مجنون را به عنوان یکی از منابع نفتی عراق تصرف شد و دشمن امکان تولید و صادرکردن نفت را نداشت.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان