۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین داروی ضدکرونای «آیورمکتین» هفته آینده توزیع می‌شود
کد خبر: ۳۴۸۴۲۸ نویسنده: نعمت‌الله غیبی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۳ ساعت: ۱۱:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیر تیم تحقیقاتی داروی داخلی آیورمکتین:

داروی ضدکرونای «آیورمکتین» هفته آینده توزیع می‌شود

مدیر تیم تحقیقاتی داروی داخلی آیورمکتین از توزیع داروی ضدکرونای «آیورمکتین» طی هفته آینده در استان قزوین و کشور خبر داد.

داروی ضدکرونای «آیورمکتین» هفته آینده توزیع می‌شود

نعمت‌الله غیبی در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین، درباره آخرین وضعیت داروی آیورمکتین داخلی اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان داشت، مشکلات این دارو در سازمان و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت تا آخر هفته مرتفع شده و اواسط هفته آینده دارو در استان قزوین و کشور پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه سفر وزیر بهداشت به استان قزوین موجب تسریع در برخی امور شد، افزود: این دارو با یک نگاه مجدد در بحث بیماری کووید19 وارد شد؛ چه بسا که نگاه اولیه دارو، نگاه ضد انگلی دارو و یک مولکول شناخته شده در بحث ضدانگلی بوده که اولین بار اسفند ماه سال گذشته پیشنهاد استفاده آن برای بیماری کووید19 را مطرح کردیم.

مدیر تیم تحقیقاتی داروی داخلی آیورمکتین ابراز کرد: ثبت‌های اولیه درباره کدهای اخلاقی و ثبت‌های مورد نیاز ملی و بین المللی این دارو انجام شده و حدود 12ماه اخیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین و محققین همراه با یک تیم تحقیقاتی وسیع در استان قزوین و خوزستان تجربه خوبی درباره استفاده این دارو و اثرگذاری آن در کووید 19، در بحث درمان و پیشگیری داشته است.

غیبی عنوان کرد: این دارو از سال 1997 توسط سازمان بهداشت غذا و داروی آمریکا تاییدیه خود را دارد و تجربه شاید یک میلیون دوز در سراسر دنیا را دارد و جزو حدود 400داروی ضروری است که باید در سبد دارویی هر کشوری وجود داشته باشد.

وی درباره موارد مصرف این دارو ابراز کرد: قاعدتا استفاده اصلی این دارو در بحث ضد انگلی بوده که اکنون نیز به عنوان یک مولکول تعریف شده بیولوژیک تجربه خوبی بر روی اثرات ضد ویروسی و ضد التهابی نیز داشته است.

مدیر تیم تحقیقاتی داروی داخلی آیورمکتین در پایان گفت: خانم‌های باردار، شیرده، کودکان با وزن زیر 15کیلوگرم و افراد دارای نقص کلیوی و کبدی از مصرف دارو منع می‌شوند؛ لذا این دارو باید تحت مشاوره و تایید پزشک تجویز شود.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان