۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین افزایش آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در قزوین و گرانی ادامه‌دار میوه و کالاهای اساسی مردم!
کد خبر: ۳۴۸۴۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۲/۲ ساعت: ۱۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

اختصاصی/صبح‌قزوین؛ گنجینه‌ای از داغ‌ترین اخبار؛

افزایش آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در قزوین و گرانی ادامه‌دار میوه و کالاهای اساسی مردم!

هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

افزایش آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در قزوین و گرانی ادامه‌دار میوه و کالاهای اساسی مردم!

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هفته گذشته استان قزوین دستخوش وقایع و اتفاقاتی قابل تامل بوده که به اختصار در گنجینه داغ‌ترین اخبار این هفته استان گردآوری شده است.

دولت همان سرعت عمل در رسیدگی به توهین‌ها را در حوزه حل مشکلات معیشتی مردم اعمال کند

امام جمعه قزوین گفت: اخیرا شاهد بودیم که عده‌ای علیه رئیس جمهور شعار دادند که اقدام ناشایست و غلطی بود، اما همین افراد خیلی زود تحت تعقیب قرار گرفتند و درحال پیگیری قضایی هستند، بهتر است دولت اینگونه سرعت عمل را برای معیشت و سفره مردم به کار بگیرد و این سرعت عمل را برای رسیدگی به اشتغال به کار ببرد.

۵۳درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد قزوین زن سرپرست خانوارند/ واگذاری ۱۴واحد مسکونی به مددجویان آوجی

با حضور رئیس کمیته امداد کشور و مسئولان استانی ۱۴واحد مسکونی به مددجویان آوجی واگذار شد.

رفع بار سنگین ترافیکی با افتتاح آزادراه غدیر/ آزادراه‌های کشور ۵۰درصد افزایش می‌یابد

وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدوار هستیم که با بهره‌برداری آزادراه غدیر مردم بتوانند حداکثر استفاده را از آن ببرند و بتوانیم از بار سنگین و خسته کننده‌ای که در ترافیک اتوبان تهران، کرج، البرز و قزوین وجود دارد فاصله بگیریم و با کاهش ترافیک بتوانیم یک راه روان‌تری را برای مردم فراهم کنیم.

راه‌های بهره‌مندی از برکات ماه رجب/در لیله‌الرغائب از خداوند چه بخواهیم؟

کارشناس مذهبی گفت: یکی از اعمال لیله‌الرغائب این است که انسان اعمال گذشته خود را بازخوانی کند؛ گاهی پیش می‌آید برای مبلغ کمی که از دست می‌دهیم ساعت‌ها بی‌خواب می‌شویم؛ اما عمر خود را می‌گذرانیم و فکری برای این سرمایه خدادادی نمی‌کنیم.

شهرداری آبیک با ابتلای یکی از کارکنان به کرونای انگلیسی تعطیل شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: با ابتلای یکی از کارکنان شهرداری آبیک به کرونای انگلیسی، شهرداری تعطیل شد.

۱۰ هزار واحد مسکونی درمناطق محروم و روستایی کشور ساخته می‌شود

رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کشور گفت: با پیگیری‌های لازم، همکاری خیرین و تفاهم نامه بنیاد مستضعفین و مسکن قرار بر این است که ۱۰هزار واحد مسکونی برای مناطق محروم و روستایی تامین شود.

موافقت وزیر بهداشت با تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی/ قزوین ششمین استان گیرنده تجهیزات‌پزشکی در کشور معرفی شد

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طبق گزارش سه هفته پیش وزارت بهداشت، قزوین ششمین استان گیرنده تجهیزات پزشکی در بین ۶۵دانشگاه علوم پزشکی کشور معرفی شد؛ در حالیکه استان پیش از این در رتبه‌های بین ۲۶تا ۳۰بود.

یادواره شهدای عملیات «خیبر» در قزوین برگزار می‌شود

فرمانده تیپ ۸۲ صاحب‌الامر(عج) استان قزوین از برگزاری یادواره شهدای عملیات «خیبر» در اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: عملیات خیبر جزو عملیات‌های بی‌نظیر و ویژه در کشور بوده که در سوم اسفندماه سال ۶۲ رقم خورد.

۱۲۰ واحد مسکن مهر به مددجویان قزوینی واگذار شد

با حضور مسئولان کمیته امداد کشور در استان قزوین، ۱۲۰واحد مسکن مهر به مددجویان قزوینی واگذار شد.

جمع‌آوری زکات، سالانه هزار میلیارد تومان به نیازمندان کمک می‌کند/ تا ۳سال آینده هیچ خانواده مددجویی نباید بدون مسکن باشد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: بر اساس محاسبات انجام شده، در صورتی که پرداخت و جمع‌آوری زکات به درستی انجام شود تقریبا سالانه حدود هزار میلیارد تومان به نیازمندان کشور کمک خواهد شد.

شهروندان مراکز غیرقانونی سقط جنین را گزارش کنند

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: شهروندان قزوینی مراکز غیرقانونی سقط جنین را از طریق سامانه سجام گزارش کنند.

جلوگیری از فعالیت دو تور گردشگری غیرمجاز در قزوین

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین گفت: در راستای مقابله با تورگردانان غیرمجاز، طی دوهفته گذشته از فعالیت دو تور غیر مجاز گردشگری در قزوین جلوگیری شد.

قزوین رتبه نخست کشور در طرح‌‌های دانش‌بنیان را کسب کرد/جمع‌آوری ۲۶میلیارد زکات در استان قزوین

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: با اقدامات موثر انجام شده توانسته‌ایم رتبه اول کشوری در حوزه اجرای طرح‌های دانش بنیان کشوری و رتبه دوم کشوری در حوزه مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را کسب کنیم.

جاده آبیک - نظرآباد مسدود شد

معاون عمرانی فرماندار آبیک گفت: برای پیشگیری و مقابله با کرونا، جاده ورودی و خروجی ضلع شرقی شهر آبیک به سمت شهرستان نظرآباد استان البرز مسدود شد.

کرونای جهش یافته انگلیسی در کمین شهرستان تاکستان

فرماندار تاکستان گفت: ویروس جهش یافته کرونا بسیار خطرناک‌تر از ویروس قدیمی کروناست؛ لذا همان دستورالعمل‌های بهداشتی با شدت بیشتر باید رعایت شود.

کادر درمان تا پایان سال واکسینه می‌شوند/ قرنطینه روستای حسین آباد ادامه دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در فاصله کوتاهی به نوبت همه کادر درمان تا پایان سال واکسینه خواهند شد و همچنین به زودی افراد پرخطر جامعه نیز تحت واکسیناسیون کرونا قرار خواهند گرفت.

تحقق اقتصاد مقاومتی با طعم ترشی جوان قزوینی/ ورود به حوزه کارآفرینی با ۵۰هزارتومان محقق شد!

جوان کارآفرین قزوینی توانسته با فعالیت چهار ساله خود در حوزه تولید انواع ترشی و شوریجات، علاوه بر اشتغالزایی برای خود، زمینه اشتغال دیگران را نیز فراهم کند.

بودجه اصلاح‌شده کشور بازهم تورم‌زا و وابسته به‌نفت است/ متأسفانه دولت‌ در راستای شفاف‌سازی اقدامی انجام نمی‌دهد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بودجه فعلی دولت تورم زاست، گفت: در بودجه ارسال شده و در بحث مالیات، اتفاق خاصی نیفتاده و نسبت به وضعیت معیشتی مردم هم بی‌توجهی شده است.

ماراتُن گرانی پایانی ندارد/ همچنان سفره میوه مردم کوچکتر می‌شود+ قیمت‌ها

حکایت ماراتن افزایش قیمت‌ها در بازار قزوین و در آستانه سال نو گویا تمامی ندارد و مردم همچنان قدرت خرید میوه و مرکبات در بازار قزوین را ندارند.

‍ زیرساخت‌ لازم برای برگزاری انتخابات در همه مناطق قزوین فراهم شود

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید با تلاش و پیگیری فرمانداران در همه نقاط استان فراهم شود.

اختصاص ۵۰۰هکتار زمین جهت احداث شهرک انرژی خورشیدی در قزوین

استاندار قزوین گفت: ۵۰۰ هکتار زمین برای واگذاری به بخش خصوصی جهت احداث شهرک انرژی خورشیدی در قزوین اختصاص یافت.

۹ پروژه بزرگ صنعت آب و برق در قزوین به بهره‌برداری رسید

۹ پروژه بزرگ صنعت آب و برق استان قزوین با حضور وزیر نیرو و استاندار قزوین به صورت مجازی افتتاح و مورد بهره‌برداری رسمی قرار گرفت.

استقبال دانش‌آموزان قزوینی از اردوهای راهیان نور مجازی

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین از استقبال دانش‌آموزان قزوینی از اردوهای راهیان نور مجازی خبر داد و گفت: با برگزاری این برنامه بسیاری از رکوردهای آنلاین و غیرآنلاین فضای مجازی استان قزوین در یک روز شکسته شد.

کانون‌های فرهنگی سبزه‌میدان دستخوش برخورد سلیقه‌ای مدیران نشود/ مرکز فرهنگی_مذهبی شهر باید تپنده بماند

دغدغه تخریب یا تغییرکاربری دو مرکز فرهنگی واقع در سبزه میدان قزوین، این روزها دغدغه جدی فعالان فرهنگی شهر قزوین است که در مقابل، شهرداری این اطمینان را می‌دهد که هچ گونه تغییرکاربری صورت نخواهد گرفت اما در این میان برخی گمانه‌زنی‌ها باعث بروز عدم اعتماد و اطمینان در مستاجران این مراکز و مردم شده است.

انجام بیش از ۲۸هزار تست سریع کرونا در طرح شهید سلیمانی/ ۶۰۰هزار ماسک در مناطق محروم قزوین توزیع شد

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین گفت: مجموعا تعداد تست‌های سریع انجام شده ۲۸هزار و ۸۲۲مورد بوده و همچنین در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی ۶۰۰هزار ماسک در مناطق کمتر توسعه یافته توزیع شد.

مافیای دارو اجازه ورود داروی ایرانی ضدکرونا را به بازار نمی‌دهد/ وزارت بهداشت جلوی واردات داروهای خارجی را بگیرد

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس گفت: از وزارت بهداشت مطالبه می‌کنیم که جلوی ورود داروهایی که مشابه داخلی دارند را بگیرد و از جوانان دانشمند حمایت کند.

یکی از مدرن‌ترین مجموعه‌های رادیوتراپی کشور در قزوین افتتاح شد

با حضور وزیر بهداشت، مرکز رادیوتراپی بیمارستان ولایت به عنوان یکی از مدرن‌ترین مجموعه‌های رادیوتراپی کشور در استان قزوین افتتاح شد.

اسفندماه سختی خواهیم داشت/ تا ۳ماه دیگر بزرگترین واکسن‌ساز جهان می‌شویم

وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه رعایت نشود، اسفند سختی خواهیم داشت، گفت: قبل از عید گروه‌های آسیب‌پذیر را واکسینه خواهیم کرد و تا سه ماه دیگر یکی از بزرگترین واکسن‌سازان جهان خواهیم شد.

مراکز درمانی استان قزوین عمر ۷۰ساله دارند/باتوجه به شیوع کرونای انگلیسی سهمیه واکسن قزوین افزایش یابد

استاندار قزوین گفت: از وزیر بهداشت درخواست افزایش سهمیه واکسن کرونا به استان قزوین را داریم؛ چراکه شیوع ویروس جهش یافته ما را نگران‌تر کرده است.

رئیس علوم پزشکی قزوین: شناسایی ۷ مورد جدید کرونای انگلیسی در آبیک/ شیوع کرونا در قزوین خیز دوباره برداشته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: پنج مورد جدید کووید۱۹ را در بین اعضای خانواده و دو مورد تست مثبت در روستای حسین‌آباد آبیک و در مجموع هفت مورد ویروس جهش یافته در این شهرستان شناسایی شده است.

بیش از ۱۱۵هکتار از اراضی رودخانه‌ای قزوین آزادسازی شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: آزادسازی و رفع تصرفات بیش از ۱۱۵هکتار از اراضی رودخانه‌ای و همچنین لایروبی و بازگشایی بیش از ۷۰کیلومتر از رودخانه‌های مهم استان از جمله اقدامات مهم دو سال گذشته است.

سرقت تجهیزات مخابراتی با ارزشی بیش از ۸میلیارد ریال در قزوین

مدیر مخابرات منطقه قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تجهیزات مخابراتی استان قزوین با ارزشی بیش از هشت میلیارد و یکصد میلیون ریال به سرقت رفته است.

پیشنهاد ۴۰درصدی افزایش حقوق کارگران با تورم ۳۰۰درصدی کالاها همخوانی ندارد/ چرا باید ۸۰قلم دارو از تعهدات دولت و تامین‌اجتماعی خارج شود؟

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین با اشاره به افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰درصدی تورم در بیشتر اجناس از بهمن ماه سال گذشته تاکنون گفت: علت اعتراض نمایندگان کارگران در شورای عالی کار به پیشنهاد ۴۰درصدی مجلس برای افزایش حقوق کارگران این است که هزینه سبد کالای مصرفی کارگران را در نظر نگرفته‌اند.

۳۶۰صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در قزوین راه‌اندازی شد/ فعالیت ۵۵۰ گروه جهادی در قالب طرح شهید سلیمانی

مسئول گروه‌های جهادی بسیج سازندگی استان قزوین گفت: ۵۵۰گروه جهادی در قالب تیم‌های حمایتی، مراقبتی و نظارتی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی فعال کردیم به طوریکه آماده ارائه خدمات به مردم استان قزوین به ویژه بیماران کرونایی هستند.

۱۶بخش نورولوژی تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود/ حذف دفترچه‌های تامین‌اجتماعی از اول اسفندماه در قزوین

مدیرکل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: راه‌اندازی ۱۶بخش نورولوژی تا پایان سال انجام خواهد شد و چهار دستگاه ونتیلاتور برای بیماران کرونایی که دربخش آی سی یو بستری هستند خریداری شده است.

تست کرونای اهالی روستای "حسین‌آباد" آبیک ادامه دارد/ ورود محموله جدید واکسن کووید ۱۹ به کشور طی روزهای آینده

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: اکنون نوبت اول و دوم واکسن را دریافت کردیم و به زودی از چند منبع دیگر هم ظرف دو هفته آینده، واکسن تحویل خواهیم گرفت.

کیفیت آب شرب آبیک نزدیک به افتضاح است/۹۹درصد آب‌های قزوین از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: هم اکنون ۹۹درصد از آب‌های شرب استان قزوین را از منابع آب زیرزمینی تأمین می‌کنیم که یکی از چالش‌های بزرگ توسعه استان است.

بیش از ۶ هزار کارگر قزوینی تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال ۶هزار و ۳۱۷کارگر در بخش‌های مختلف تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفته‌اند.

عوارض و پیامدهای ناشی از اضافه‌وزن در زندگی/ ۶۳درصد قزوینی‌ها دچار چاقی هستند

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی استان قزوین گفت: از نظر آماری علی‌رغم همه آموز‌ش‌ها و اطلاع‌رسانی که به مردم می‌شود، ۶۳درصد قزوینی‌ها دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

۱۰۰میلیارد ریال برای آسفالت شهرهای زیر ۵۰هزار نفر قزوین تامین اعتبار شد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان قزوین از تخصیص اعتباری افزون بر ۱۰۰میلیارد ریال برای اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت معابر خاکی شهرهای این استان خبر داد.

اعلام حالت فوق‌العاده در قزوین به‌مدت ۱۴روز/ شرکت در مراسم تشییع و ترحیم ممنوع است

استاندار قزوین گفت: صنوفی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند باید تعطیل شوند و از امروز به مدت ۱۴روز حالت فوق‌العاده برای قزوین اعلام می‌کنیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در واکنش به فوت مبتلای به کرونای انگلیسی: ۱۸۰نفر در روستای «حسین‌آباد» قزوین تست شدند/ هیچ‌گونه نگرانی در تامین واکسن نداریم

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: خیال مردم درباره واکسن کرونا راحت باشد؛ چراکه بهترین انواع واکسن در دنیا انتخاب و به اندازه کافی تدارک دیده شده است و هیچ‌گونه نگرانی در تامین واکسن نداریم.

انقلابی‌بودن و انقلابی‌ماندن مهمترین خروجی دفاع‌مقدس است/حضور ۳۰هزار دانش‌آموز قزوینی در اردوی مجازی راهیان‌نور

معاون اجرایی سپاه استان قزوین با اشاره به حضور ۳۰هزار دانش‌آموز قزوینی در اردوی مجازی راهیان‌نور گفت: کلید واژه انقلابی بودن، انقلابی ماندن و عمل کردن مهمترین خروجی دفاع مقدس است.

بیش از ۷هزار نوزاد در قزوین غربالگری شنوایی شدند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: هفت هزار و ۲۲۴ کودک قزوینی از ابتدای امسال به منظور پیشگیری از انواع معلولیت‌ها تحت غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

کرونا، کاهش طلاق و افزایش ازدواج را در قزوین رقم زد/ یادگیری مهارت‌های زندگی، کلید نجات زندگیست

کاهش تجملات و مراسم‌های پرخرج یکی از دلایل افزایش ازدواج در روزهای پرالتهاب کروناییست و انتظار می‌رود با تداوم آموزش و توانمندسازی زوجین، قدمی مثبت در مسیر کنترل و کاهش آمار طلاق در استان و کشور برداریم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان