۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین گل‌گهر سیرجان- پرسپولیس تهران؛ گام آخر سرخ‌پوشان برای قهرمانی در نیم‌فصل/ جدال پرسپولیس با گل گهر منهای منشا
کد خبر: ۳۴۸۳۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۳۰ ساعت: ۱۳:۴۳ ↗ لینک کوتاه

گل‌گهر سیرجان- پرسپولیس تهران؛ گام آخر سرخ‌پوشان برای قهرمانی در نیم‌فصل/ جدال پرسپولیس با گل گهر منهای منشا

تیم‌های فوتبال گل گهر سیرجان و پرسپولیس تهران روز جمعه در آخرین بازی نیم‌فصل اول لیگ برتر به مصاف یکدیگر می‌روند.

گل‌گهر سیرجان- پرسپولیس تهران؛ گام آخر سرخ‌پوشان برای قهرمانی در نیم‌فصل/ جدال پرسپولیس با گل گهر منهای منشا

به گزارش سرویس ورشی صبح قزوین؛نیم‌فصل اول مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با تمام فراز و نشیب‌ها روز جمعه با برگزاری یک مسابقه به پایان می‌رسد. در این دیدار حساس تیم‌های فوتبال گل گهر سیرجان و پرسپولیس تهران از ساعت ۱۵:۴۰ دقیقه به مصاف یکدیگر می‌روند.

این دیدار یک بازی معوقه از هفته دهم لیگ برتر محسوب می‌شود که در تعیین قهرمان نیم‌فصل نقش مهمی خواهد داشت. تیم‌های امیر قلعه‌نویی معمولا مقابل پرسپولیس عملکرد خوبی داشته‌اند و باید دید چه سرنوشتی در انتظار این مسابقه خواهد بود.

پرسپولیس با ۲۷ امتیاز در رده دوم جدول رقابت‌ها قرار دارد و با کسب یک تساوی هم قهرمان نیم‌فصل می‌شود. سرخپوشان پایتخت هفته گذشته موفق شدند از سد پیکان بگذرند و با تک گل نوراللهی شاگردان تارتار را مغلوب کنند.

در طرف مقابل گل گهر سیرجان با ۲۲ امتیاز در رده ششم قرار دارد و شاگردان قلعه نویی با برد مقابل پرسپولیس تا مکان چهارم جدول بالا می‌آیند. گل گهر در بازی جنجالی آخر خود با نتیجه ۲ بر یک برابر نساجی به برتری رسید.

نگرانی پرسپولیسی‌ها در این دیدار مربوط به کنعانی زادگان بود که در بازی مقابل پیکان به فهرست سرخپوشان اضافه شد اما اینکه آیا بتواند ۹۰ دقیقه برای پرسپولیس بازی کند یا خیر، مشخص نیست. ضمن اینکه بعید به نظر می‌رسد یحیی گل محمدی برای این مسابقه مهدی عبدی را به ترکیب اضافه کند بنابراین احتمالا پرسپولیس با ترکیب بازی قبل به میدان می‌رود.

وضعیت گل گهر در هفته گذشته بسیار عجیب بود. گادوین منشا ستاره نیجریه‌ای این تیم به دلیل خوشحالی گل غیر متعارف با حکم کمیته انضباطی تا اطلاع ثانوی محروم شد. به همین منشا که دومین گلزن برتر لیگ هم به حساب می‌آید در بازی با پرسپولیس غایب است.

دیگر مشکل گل گهر مربوط به خط حمله است. محسن کریمی قطعا نمی‌تواند مقابل پرسپولیس بازی کند و حضور پیمان رنجبری هم در این مسابقه بعید به نظر می‌رسد. ضمن اینکه مشکل علیرضا حقیقی هم هنوز برطرف نشده است و حضور دروازه بان سابق پرسپولیس در این دیدار در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

آخرین تقابل پرسپولیس و گل گهر به هفته بیست و نهم فصل گذشته برمی‌گردد. ۲ تیم در آن دیدار جذاب به تساوی ۳ بر ۳ رضایت دادند. علیرضا ابراهیمی که در این فصل بارها شایعات پیوستنش به پرسپولیس به گوش رسیده است، در آن مسابقه ۲ گل زد.

پرسپولیس در ۳ بازی اخیر خود کلین شیت کرده و با نتیجه مشابه یک بر صفر حریفان خود را شکست داده است. آن‌ها در ۷ بازی آخر خود در لیگ برتر حداقل یک گل را زده‌اند. پرسپولیس همچنین در ۳۱ بازی از ۳۳ دیدار اخیر خود در لیگ برتر شکست نخورده است.

گل گهر نیز در ۳ بازی از ۵ دیدار آخر خود موفق به ثبت کلین شیت شده است. شاگردان قلعه‌ نویی با ۱۸ گل زده در کنار استقلال دومین خط حمله برتر لیگ را در اختیار دارند. در طرف مقابل پرسپولیس با ۸ گل خورده صاحب بهترین خط دفاعی است.

منبع:باشگاه خبر نگاران

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان