۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۱۲۰ واحد مسکن مهر به مددجویان قزوینی واگذار شد
کد خبر: ۳۴۸۳۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ساعت: ۱۳:۵۳ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کمیته امداد کشور؛

۱۲۰ واحد مسکن مهر به مددجویان قزوینی واگذار شد

با حضور مسئولان کمیته امداد کشور در استان قزوین، ۱۲۰واحد مسکن مهر به مددجویان قزوینی واگذار شد.

۱۲۰ واحد مسکن مهر به مددجویان قزوینی واگذار شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ جلسه شورای زکات استان قزوین با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، جمالی پور استاندار، بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور، محمدبیگی نماینده مردم شریف شهرستان‌های قزوین، آبیک و البرز در مجلس، ائمه جمعه استان قزوین و دیگر اعضای شورا ظهر امروز(چهارشنبه) در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام محمدطه مهری در جلسه شورای زکات استان قزوین که در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: قانون زکات در سال ۹۰ به تصویب رسید و طبق تاکیدات قرآنی هرجا سخن از اقامه نماز بیان شده در ادامه به اهدای زکات تاکید شده و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: دبیرخانه شورای زکات در کمیته امداد تلاش می‌کند که در راستای ترویج فرهنگ زکات در کشور، حوزه محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان گام‌های موثری بردارد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید کرد: طی تصویب قانون زکات در کشور، ۱۱ وزارت‌خانه، نهاد و سازمان موظف و موکلف به تشکیل شورای عالی زکات و نظارت آن در استان‌ها، شهرستان‌‌ها، بخش‌‌ها و روستاها هستند.

مهری اذعان کرد: طبق فرموده رهبر انقلاب در سال  90، موضوع زکات باید دستور کار مسئولان قرار گیرد و نسبت به آن توجه ویژه‌ای شود؛ چراکه زکات غیر از احسان، خیرات و صدقات نیز است و موجب تزکیه روح و مال می‌شود.

وی اضافه کرد: در استان‌ها نماینده ولی فقیه به عنوان رئیس شورای عالی، استاندار به عنوان قائم مقام، کمیته امداد به عنوان دبیر دبیرخانه شورای زکات در استان و متناظر در شهرستان و بخش‌ها فعالیت می‌کنند که این موضوع نشان دهنده یک شورای با اصالت و با اهمیت است.

این مقام مسئول تاکید کرد: پیام دیگری که توسط رهبر انقلاب صادر شد این است که در بخش پژوهشی، معرفتی، زکات، بحث نهضت احیا، فرهنگ‌ سازی، تبلیغ و ترویج زکات ضعیف عمل کرده‌ایم و باید در این حوزه برنامه ریزی کنیم.

کمک به محرومان باید در ردیف بودجه‌ای مجلس قرار گیرد

وی با اشاره به تشکیل یک کارگروه فقهی در قم گفت: کارگروه فقهی تشکیل شده در قم در راستای مباحث علمی، پژوهش و کارکردهای عظیم زکات به عنوان نظام مالی و اقتصاد اسلامی که از شئونات حاکم اسلامی است سه روز در هفته با حضور مراجع و دکترین اقتصاد جلسات متعددی تشکیل می‌شود و برای سیاست‌گذاری، این نهاد با ۱۹ کشور اسلامی در سطح وزارت ستاد و تشکیلات در ارتباط است.

مهری عنوان کرد: در تلاش هستیم تا با هماهنگی ‌های انجام شده در کارگروه شورای عالی زکات یک همایش گسترده‌ بین‌المللی با موضوع زکات در سال 1400 برگزار کنیم.

وی اذعان کرد: فرهنگ سازی، احیا، ترویج و تبلیغ زکات جزو اولویت‌ها در برنامه‌های پیش‌بینی شده است و سفرهای استانی با این رویکرد انجام می‌شود و از نمایندگان مجلس انتظار داریم که موضوع فقر و کمک به محرومان را در ردیف بودجه‌ای مجلس مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: از نمایندگان مجلس خواستاریم تا مصوبات لازم درباره بودجه کافی در خصوص برطرف کردن محرومیت ‌زدایی و فقر را تامین کنند و این موضوع مهم را اولویت اول قرار دهند.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم، افتتاحیه دفتر نیکوکاری در قزوین و واگذاری 120 واحد مسکن مهر به افراد تحت پوشش کمیته امداد "واقع در شهرک مهرگان" انجام شد.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان