۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین جلوگیری از فعالیت دو تور گردشگری غیرمجاز در قزوین
کد خبر: ۳۴۸۳۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ساعت: ۱۴:۴۹ ↗ لینک کوتاه

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان خبرداد

جلوگیری از فعالیت دو تور گردشگری غیرمجاز در قزوین

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین گفت: در راستای مقابله با تورگردانان غیرمجاز، طی دوهفته گذشته از فعالیت دو تور غیر مجاز گردشگری در قزوین جلوگیری شد.

جلوگیری از فعالیت دو تور گردشگری غیرمجاز در قزوین

نادرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تشدید نظارت بر برگزاری تورهای گردشگری و فعالیت تورگردانان به لحاظ رعایت استانداردهای تور و پروتکل‌های بهداشتی طی دو هفته گذشته از برگزاری 9 تور گردشگری بازدید شد.

وی افزود: تعداد هفت تور با داشتن مجوز از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، بیمه نامه سفر، لیدر مجرب و مورد تایید اداره کل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شدند و از ادامه فعالیت دو تور که توسط افراد غیرمتخصص در حوزه گردشگری و بدون مجوزهای لازم برگزار شده بودند، جلوگیری شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین تصریح کرد: برگزاری تورهای گردشگری منوط به اخذ مجوز از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری رسمی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است.

وی عنوان کرد: ارائه هر گونه خدمات تور تنها از سوی دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز بند “ب” مجاز است و با توجه به تبلیغات برخی تورهای سیاحتی، زیارتی غیرمجاز در فضای مجازی متأسفانه برخی از افراد در قالب اشخاص، گروه، تشکل، انجمن، مؤسسه و با ترفندهای مختلف تبلیغاتی و استفاده از فضای مجازی بدون اخذ مجوزهای رسمی نسبت به فروش خدمات تور به صورت غیر قانونی اقدام می‌کنند که در صورت مشاهده برگزاری این تورها، بدون چشم‌پوشی برخورد قانونی اعمال خواهد شد.

نادری بیان کرد: حفظ سلامت و امنیت شهروندان، جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی و حمایت از راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز از جمله اهداف جلوگیری از برگزاری تورهای غیرمجاز است.

این مقام مسئول در پایان گفت: از هم استانی‌ها و گردشگران خواستاریم با مراجعه به وب‌سایت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین به آدرس www.qchto.ir در خصوص دفاتر خدمات مسافرتی مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری آگاهی کامل کسب کرده و در صورت مشاهده واحدهای متخلف و بدون مجوز مراتب را به حوزه گردشگری این اداره‌کل به شماره ۳۳۶۸۵۰۲۴ اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان