۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تحقق اقتصاد مقاومتی با طعم ترشی جوان قزوینی/ ورود به حوزه کارآفرینی با ۵۰هزارتومان محقق شد!
کد خبر: ۳۴۸۳۴۰ نویسنده: رضا محمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

سرمایه‌ای کوچک اما همتی بزرگ؛

تحقق اقتصاد مقاومتی با طعم ترشی جوان قزوینی/ ورود به حوزه کارآفرینی با ۵۰هزارتومان محقق شد!

جوان کارآفرین قزوینی توانسته با فعالیت چهار ساله خود در حوزه تولید انواع ترشی و شوریجات، علاوه بر اشتغالزایی برای خود، زمینه اشتغال دیگران را نیز فراهم کند.

تحقق اقتصاد مقاومتی با طعم ترشی جوان قزوینی/ ورود به حوزه کارآفرینی با ۵۰هزارتومان محقق شد!

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، کارآفرینی در عرصه‌های تولیدی و اقتصادی هنری است که مردان و بانوان بسیاری به این عرصه ورود پیدا کرده و موفقیت‌های بسیاری را نیز کسب کرده‌اند.

جامعه کنونی ما شرایط مطلوبی را برای حضور مردان و زنان در دِل جامعه فراهم کرده تا بتوانند استعدادها و ظرفیت‌های خود را به منصه ظهور برسانند و در تجلی این ظرفیت‌ها، چرخه رونق اقتصادی را به گردش درآورند.

در استان قزوین هستند بانوان و مردان توانمند و کارآفرینی که یک تنه بار زندگی خویش را به دوش کشیده و علاوه بر اشتغال‌زایی برای خود، زمینه اشتغال افراد نیازمند به کار را نیز فراهم کرده‌اند.

ورود به حوزه کارآفرینی تنها با 50هزار تومان!

رضا محمدی یکی از جوانان فعال و کارآفرین قزوینی است که حدود چهار سالی‌ است در زمینه تولید انواع ترشی و شوریجات فعالیت دارد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین با اشاره به تجربه چهارساله خود می‌گوید: هم اکنون در زمینه تولید انواع ترشیجات به ویژه خیارشور و زیتون در فصول مختلف سال اشتغال دارم و خوشبختانه به موفقیت‌های خوبی هم دست یافتم.

این کارآفرین قزوینی درباره نحوه آغاز به کار و چگونگی شکل گرفتن ایده درآمدزایی در تولید و فروش ترشی بیان می‌کند: با وجود سرمایه محدود، به دنبال ایجاد اشتغال برای کمک به اقتصاد خانواده بودم، در این راستا به همراه خانواده به تولید محصولات و ترشیجات خانگی روی آورده و با سرمایه تنها 50هزار تومان، کار خود را شروع کردیم.

محمدی می‌افزاید: فعالیت ما از فروردین ماه آغاز می‌شود و تا دی ماه ادامه دارد و اکنون محصولاتی را که در فصل تابستان تولید کردیم بسته‌بندی و به سراسر شهرستان ارسال می‌کنیم.

وی اذعان می‌کند: متوجه شدیم که با فعالیت‌های خانگی زندگی‌مان از نظر مالی بهتر می‌شود، بنابراین تمام تلاش خود را روی آن گذاشتیم و خیلی زود به نتیجه رسیدیم.

کارآفرین بخش مشاغل خانگی مطرح می‌کند: از سال 95 فعالیت خود را آغاز کردم و علاقه‌ام به تولید ترشیجات مهم‌ترین انگیزه‌ برای ادامه فعالیت در این مسیر بود؛ توجه به فعالان این بخش هم به عنوان یک مشوق و الگو بود.

تولید روزانه 10تُن خیار شور در روستای پیریوسفیان

محمدی بیان می‌کند: از جمله مزایای مشاغل خانگی این بود که با آسودگی خاطر و بدون هیچ دغدغه‌ای فعالیت می‌کردیم و با تلاش و پشتکار بسیار، به مرور مشتری‌های خوبی پیدا کردیم.

وی ادامه می‌دهد: کارگاهی در روستای پیریوسفیان راه‌اندازی کردیم؛ فضای کارگاه تقریبا شامل هزار متر زمین و دارای دو سالن 200متری، یک سالن 60متری و 200 الی 300متر حیاط است؛ خوشبختانه از درآمدمان هم راضی هستیم و مشتری‌هایم نیز می‌گویند این محصولات چون خانگی است، بیشتر می‌توانیم به سلامت آن اعتماد کنیم.

این کارآفرین با اشاره به اینکه تولید زیتون، خیارشور، ترشی و روغن زیتون از جمله تولیداتمان بوده که البته بیشترین تولیداتمان خیارشور و زیتون با تناژ بالاست، عنوان می‌کند: روزانه پنج الی 10 تُن خیارشور تولید می‌کنیم که در دوماه آخر سال، حجم فعالیت‌مان کاهش می‌یابد.

کم‌کاری مسئولان فرصت صادرات را از کارآفرینان سلب کرده است

محمدی ادامه می‌دهد: تقریبا فعالیتم به صورت فردی و با کمک خانواده است اما برای افراد دیگری اشتغالزایی کردم؛ برای نمونه در فصول برداشت خیار و چیدن آن، روزانه تقریبا برای 107 الی 108نفر و در چهارماه تقریبا برای 100 تا 150نفر اشتغالزایی می‌شود که این افراد برای چیدن محصول در مرزعه حضور دارند.

وی با اشاره به کم‌کاری مسئولان و عدم توجه آنها به کارآفرینی تصریح می‌کند: عدم بودجه مناسب مانع صادرات محصول شده است و اگر مسئولان حمایت بیشتری می‌کردند قطعا میزان تولیدتمان افزایش یافته و زمینه صادرات فراهم می‌شد.

کارآفرین قزوینی اضافه می‌کند: با توجه به وجود بیکاری جوانان قطعا حمایت مسئولین و ایجاد شرایط لازم برای کارآفرینی می‌تواند موجب انگیزه بیشتر و تأمین نیاز مردم استان قزوین در بخش سبزیجات و ترشیجات و کاهش نیاز به سایر استان‌های شود.

کمک به اشتغالزایی جوانان مهم‌ترین انگیزه‌ام است

محمدی اذعان می‌کند: در شرایطی که زمینه اشتغال برای جوانان فراهم نیست به نظرم جوانان با روی آوردن به مشاغل خانگی یا کارآفرینی می‌توانند از نظر اقتصادی به خانواده خود کمک بهتری کنند.

وی یادآور می‌شود: برخی از بانک‌ها برای اعطای تسهیلات اشتغال زایی موانع زیادی را برای کارآفرینان ایجاد می‌کنند، در صورتی که می‌توان با حل این مشکل، اشتغال زایی را رونق بخشید.

این جوان کارآفرین به مهم‌ترین دغدغه‌اش اشاره کرده و عنوان می‌کند: تمام تولیدکنندگان و کارآفرینان با مشکلاتی روبه‌رو هستند و اگر حمایت اندکی از تولیدکنندگان شود مطمئنا قزوین جزو نخستین تولیدکنندگان در سطح کشور خواهد بود؛ چراکه ظرفیت‌های جوانان این استان بسیار است.

محمدی با اشاره به مهم‌ترین انگیزه‌اش برای ادامه کار بیان می‌کند: کمک به درآمدزایی و اشتغالزایی مهم‌ترین انگیزه‌ام است و امیدوارم در آینده به جایگاهی برسم که بتوانم کارخانه بزرگی را تأسیس کرده و بتوانیم یاری‌گر جوانان دیگر باشم.
انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان