۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ‍ زیرساخت‌ لازم برای برگزاری انتخابات در همه مناطق قزوین فراهم شود
کد خبر: ۳۴۸۳۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ساعت: ۱۳:۳۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین:

‍ زیرساخت‌ لازم برای برگزاری انتخابات در همه مناطق قزوین فراهم شود

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید با تلاش و پیگیری فرمانداران در همه نقاط استان فراهم شود.

‍ زیرساخت‌ لازم برای برگزاری انتخابات در همه مناطق قزوین فراهم شود

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ منوچهر حبیبی ظهر امروز(سه‌شنبه) در نشست ستاد هماهنگی انتخابات شهرستان تاکستان اظهار کرد: بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های استان قزوین در راستای ایجاد اعتماد عمومی و تقویت مشارکت آگاهانه و گسترده مردم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و با حضور حداکثری مردم همچون دوره‌های گذشته ضروری است.

وی با بیان اینکه این روزها شرایط ویژه‌ای در کشور و استان حاکم بوده تا جایی که همه مسائل تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است، بیان کرد: باید تهمیدات لازم برای حفظ سلامت رای دهندگان از سوی فرمانداران پیش‌بینی شود.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین بر ضرورت مشارکت حداکثری دستگاه‌های اجرایی در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد و افزود: براساس قانون انتخابات، همه دستگاه‌ها و ادارات دولتی مکلف به تأمین خودرو، تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز برای ستاد انتخابات هستند و در این رابطه نباید شاهد کوتاهی دستگاه‌ها باشیم.

وی ابراز کرد: رفع مسائل زیرساختی برگزاری انتخابات باید در دستور کار جدی فرمانداران به عنوان رؤسای ستادهای انتخابات شهرستان‌ها باشد.

مسئولان اجرایی انتخابات باید بی‌طرف باشند

حبیبی تصریح کرد: در طول ۳۷دوره برگزاری انتخابات در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران، مشارکت ۵۰تا ۸۵درصدی به ثبت رسیده و در انتخابات آتی باید این میزان افزایش یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش عظیمی از انتخابات، الکترونیکی و مکانیزه است از این رو تدابیر لازم باید در این مورد اندیشیده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: بخشداران و فرمانداران موظفند با تمام توان خود اطلاع‌رسانی‌های لازم برای آگاه‌سازی داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خصوص رعایت قانون و عدم ازدحام برای ثبت‌نام داشته باشند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با تلاش و همدلی همه مسئولان و دست‌اندرکاران انتخابات شاهد برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم و باشکوه در استان باشیم و مسئولان اجرایی انتخابات باید بی‌طرف باشند.

گفتنی است؛ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸خرداد سال ۱۴۰۰برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان