۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اردوی راهیان‌نور مصداقی از تحقق بیانیه گام دوم است/ وجود ۲۸۶ شهید دانش‌آموز در قزوین
کد خبر: ۳۴۸۳۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ساعت: ۹:۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

اردوی راهیان‌نور مصداقی از تحقق بیانیه گام دوم است/ وجود ۲۸۶ شهید دانش‌آموز در قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه استان قزوین ۲۸۶ شهید دانش آموز و ۵۸ شهید فرهنگی دارد، گفت: اردوی راهیان نور مصداقی از تحقق بیانیه گام دوم است.

اردوی راهیان‌نور مصداقی از تحقق بیانیه گام دوم است/ وجود ۲۸۶ شهید دانش‌آموز در قزوین
حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین، با اشاره به برگزاری اردوی راهیان نور امسال به صورت مجازی اظهار کرد: کاروان سیاحتی زیارتی راهیان نور که هرساله به صورت حضوری برای بازدید از مناطق جنگی برگزار می‌شد، امسال به دلیل ویروس کرونا امکان برگزاری حضوری وجود ندارد و خوشبختانه قرارگاه راهیان نور از تهدید پیش آمده به عنوان فرصت استفاده کرده و این اردو را به صورت مجازی برگزار خواهد کرد.

وی افزود: رزمندگان دفاع مقدس از فرش خدا به عرش کبریایی سفر کردند و یاد و خاطره کسانی که در انقلاب اسلامی نقش آفریدند در ذهن ما ماندگار خواهد بود و امروزه مدافعان سلامت تلاش می‌کنند تا از شرایط کنونی موفقیت‌آمیز عبور کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: امسال به دلیل شرایط موجود اردوی راهیان‌نور به صورت مجازی برگزار می‌شود تا از تقویت باورهای دینی غافل نشویم؛ چراکه زمانی می‌توانیم با یک نگاه عمیق به موضوعات دفاع مقدس بپردازیم که خودمان را در صحنه‌های جنگ تصور کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: این سفر معنوی برای جلوگیری از تحریف حقیقت‌های دفاع مقدس و تبیین دستاوردهای ارزشمند دوران به یادماندنی از تاریخ انقلاب اسلامی است تا با همدلی و پرهیز از اختلافات و جلوگیری از شکاف‌ها، در ترسیم نقشه راهی که امام انقلاب پیش‌بینی کرده است پیش برویم و جامعه اسلامی را به دست صاحب‌الزمان(عج) برسانیم.

دستاوردهای انقلاب را به درستی برای دانش‌آموزان بیان کنیم

وی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس نقطه عطفی در شکل‌گیری بسیاری از تحولات جامعه شمرده می‌شود و لازم است که هر ایرانی تاریخ سرزمینش را بشناسد تا ببیند که دفاع مقتدرانه و نتیجه عزت مندانه حاصل از جنگ، اثرات و برکات بیشماری برای کشور داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: ما وظیفه داریم که دستاوردهای انقلاب را به درستی برای دانش‌آموزان بیان کنیم؛ چراکه تصور حضورشان در دوران دفاع مقدس موجب شناساندن ارزش‌های انقلاب به آنان می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: قصد داریم که با روایت‌گری راویان از صحنه‌های دفاع مقدس، الگوگیری از شهدا را به جوانان جامعه فرا دهیم و از خودگذشتگی انسان‌های بزرگ را به آنان بشناسانیم.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین 286 شهید دانش‌آموز و 58 شهید فرهنگی دارد، گفت: باید برای آینده نقشه راه عمیقی که برای کلیت نظام پیش‌بینی شده را ترسیم کنیم و مسیر محکمی را برای طی کردن معنویت پیش بگیریم.

خودسازی دانش‌آموزان سدی در برابر دشمنی‌هاست

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اولین نکته خودسازی است که قطعا این سفر معنوی در خودسازی دانش‌آموزان تاثیر قابل توجهی خواهد داشت؛ چراکه اگر خودسازی اتفاق بی‌افتد موفقیت‌های مطلوبی به دست خواهیم آورد.

اصغری ابراز کرد: دبیران درس آمادگی دفاعی باید فرصتی را فراهم کنند و به گفت‌وگوی عمیق با دانش‌آموزان بپردازند و آن‌ها را برای رفتن به این سفر مجازی آماده کنند تا آینده‌سازان جامعه در مسیر خودسازی با الگوگیری از شهیدان محکم‌تر قدم بردارند.

این مقام مسئول افزود: دشمن نسبت به گذشته هوشمندانه‌تر عمل می‌کند اما جامعه ما و درخت نوپای انقلاب، 42 سال را پشت سر گذشته و با اقتدار جدی‌تر مسیری که ترسیم شده را پیش خواهد برد و با هوشمندی حداکثری نقشه دشمن را خنثی خواهیم کرد.

وی گفت: جوانی که توانایی لازم برای خودسازی پیداکند می‌تواند در مقابل هر نیرویی بایستد و از ارزش‌های بنیادی خود دفاع کند که یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به چشم‌انداز مطلوب برگزاری اردوی راهیان نور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه یکی از محوری‌ترین نقش‌ها مختص به معلمان جامعه است، تاکید کرد: معلمان در شرایط فعلی نشان دادند که آمادگی لازم برای مواجهه با پیشامدهای اخیر دارند و همه ما شاهد بودیم که توانستند هوشمندانه بهترین اتفاقات را رقم بزنند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان