۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین مافیای دارو اجازه ورود داروی ایرانی ضدکرونا را به بازار نمی‌دهد/ وزارت بهداشت جلوی واردات داروهای خارجی را بگیرد
کد خبر: ۳۴۸۳۰۴ نویسنده: فاطمه محمدبیگی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ساعت: ۱۵:۴۰ ↗ لینک کوتاه

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس درمصاحبه با صبح‌قزوین:

مافیای دارو اجازه ورود داروی ایرانی ضدکرونا را به بازار نمی‌دهد/ وزارت بهداشت جلوی واردات داروهای خارجی را بگیرد

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس گفت: از وزارت بهداشت مطالبه می‌کنیم که جلوی ورود داروهایی که مشابه داخلی دارند را بگیرد و از جوانان دانشمند حمایت کند.

مافیای دارو اجازه ورود داروی ایرانی ضدکرونا را به بازار نمی‌دهد/ وزارت بهداشت جلوی واردات داروهای خارجی را بگیرد

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با اشاره به عملکرد مثبت و قوی ستاد مقابله با کرونا و قرارگاه شهید سلیمانی در قزوین، اظهار کرد: افتخار این را داریم که در طرح شهید سلیمانی به عنوان نمونه در سطح کشور شناخته شدیم که عملکرد بی‌نظیری داشتیم به طوری که خواستند تا این طرح را در سایر استان‌ها اجرایی کنند.

وی افزود: متاسفانه بیمارستان 700تختخوابی قزوین در شرایطی با 9درصد پیشرفت متوقف شده که از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است؛ در حالی که 15جلسه در سطح ملی درباره این مشکل داشتیم اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس ابراز کرد: باتوجه به فرسودگی 80درصدی بیمارستان‌های استان قزوین با وقوع هر حادثه‌ای باید در انتظار یک فاجعه باشیم و باتوجه به اینکه در 10 سال یک حادثه مخوف را در استان تجربه می‌کنیم لذا این هشدار را درباره فرسودگی بیمارستان‌های قزوین می‌دهم.

با اعتبارات قطره چکانی دردی دوا نمی‌شود

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد: با اعتبارات قطره چکانی دردی دوا نمی‌شود؛ درباره پروژه الحاقی بیمارستان شهید رجایی، آقای نوبخت قول اختصاص اعتبار 100 میلیاردی را به این پروژه دادند اما تنها 20میلیارد و آن هم به صورت اوراق دادند که مشکلی از استان حل نمی‌کند.

محمدبیگی بیان کرد: ما در حوزه استقرار پایگاه‌های اورژانس در مناطق دورافتاده استان نیازمند مساعدت وزارتخانه هستیم، در حوزه تامین نیروهای انسانی متخصص در سال گذشته 30نفر ظرفیت داشتیم که امسال این ظرفیت به 46نفر رساندیم که تنها 31نفر وارد استان شدند و همچنان نیازمند متخصصین در حوزه‌های مختلف هستیم.

وی عنوان کرد: علی رغم اینکه 70درصد مردم استان قزوین قشر کارگر هستند و توان پرداخت پول به بیمارستان‌های خصوصی را ندارند به دلیل کمبود پزشک متخصص در استان نیز مجبورند به بیمارستان‌های خصوصی در زنجان و تهران مراجعه کنند.

نیازمند افزایش تخت در استان قزوین هستیم

نماینده مردم قزوین در مجلس اذعان کرد: ما همچنان نیازمند افزایش تخت در استان قزوین هستیم چون از میانگین کشوری عقب ماندیم؛ میزان سهمیه 500نفری نیروی انسانی استان نسبت به 1/6درصد سهمیه‌ای که باید داشته باشیم کم است که باید افزایش یابد.

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس افزود: ما دو دانشمند داریم که در عرصه کشوری فعال بودند و موفق شدند داروی "آیورمکتین" ایرانی را اختراع کنند و با حمایت ستاد اجرایی امام و شرکت البرز دارو در چرخه تولید قرار دهند؛ اما متاسفانه در یک ماه گذشته تولیدات دپو شده و اجازه پخش داده نمی‌شود چون مافیایی وجود دارد که نمونه خارجی را وارد کشور می‌کند.

این مقام مسئول عنوان کرد: از وزارت بهداشت مطالبه می‌کنیم که جلوی ورود داروهایی که مشابه داخلی دارند را بگیرد و جوانان دانشمند را حمایت کند و این افتخار قزوین است که توانسته داروی ضدکرونا را تولید کند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان