۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مراکز درمانی استان قزوین عمر ۷۰ساله دارند/باتوجه به شیوع کرونای انگلیسی سهمیه واکسن قزوین افزایش یابد
کد خبر: ۳۴۸۲۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ساعت: ۱۳:۱ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین خطاب به وزیر بهداشت:

مراکز درمانی استان قزوین عمر ۷۰ساله دارند/باتوجه به شیوع کرونای انگلیسی سهمیه واکسن قزوین افزایش یابد

استاندار قزوین گفت: از وزیر بهداشت درخواست افزایش سهمیه واکسن کرونا به استان قزوین را داریم؛ چراکه شیوع ویروس جهش یافته ما را نگران‌تر کرده است.

مراکز درمانی استان قزوین عمر ۷۰ساله دارند/باتوجه به شیوع کرونای انگلیسی سهمیه واکسن قزوین افزایش یابد

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور ظهر امروز(دوشنبه) در ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت و جمعی دیگر از مسئولان استانی در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات ارزشمندی در کنترل شیوع کرونا توسط قرارگاه شهید سلیمانی و سایر نیروها انجام شده است؛ چراکه استان قزوین در شاهراه ارتباطی استان‌های دیگر قرار دارد و ترددهای بسیاری به صورت روزانه در آن صورت می‌گیرد.

وی افزود: باتوجه به اینکه وضعیت استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها متفاوت است، با تلاش کادر درمان مسائل مربوط به کرونا کنترل شده است و وضعیت استان نسبت به سایر استان‌ها در وضعیت مناسبی قرار دارد.

استاندار قزوین بیان کرد: استان قزوین امروز در همدلی و همزبانی در سطح کشور نمونه بوده و تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با کرونا بسیج شده است؛ در مجموعه شورای تامین استان نیز همدلی مناسبی را شاهدیم که حوادث آبان ماه گویای این همدلی است.

جمالی‌پور گفت: شرایط حاکم امروز در حوزه کرونا در استان نتیجه همدلی مردم است و این امر نشان می‌دهد که مردم در صورت نیاز می‌توانند همکاری لازم را داشته باشند.

وی اذعان کرد: رنگ‌بندی ویروس کرونا نباید ما را لحظه‌ای از توجه به آن غافل کند؛ ما نگران ویروس جهش یافته در استان هستیم و از مردم درخواست داریم این مسئله و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمار شیوع کرونا را کاهش داد

استاندار قزوین تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد تقریبا ۲۲۲نفر در بیمارستان‌های استان بستری بوده و میزان آن کاهش یافته است و این امر نشان می‌دهد هراندازه پروتکل‌ها را رعایت کنیم میزان شیوع آن قطعا کاهش می‌یابد.

جمالی‌پور ادامه داد: همدلی در راس وجود دارد و آن را به خوبی توسط مقام معظم رهبری در رعایت پروتکل‌ها می‌توان مشاهده کرد؛ لذا درخواست داریم پیشگیری در استان به عنوان یک اولویت قرار بگیرد.

وی یادآور شد: انجام واکسیناسیون در کشور شروع شده است و امیدواریم واکسن ایرانی به زودی تولید شود؛ نگاه ما در حوزه پیشگیری یک نگاه جدی است و تمام ظرفیت‌ها را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و حوزه سلامت قرار دادیم تا از شیوع کرونا پیشگیری شود.

استاندار قزوین اذعان کرد: اقدامات ارزشمندی در حوزه درمانی برای تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها و در حوزه حمایتی انجام شده و ستاد کمک‌های مومنانه در استان شکل گرفته است.

شرایط قزوین در حوزه درمان مناسب نیست

جمالی‌پور ابراز کرد: در حوزه درمان شرایط مناسبی را در استان نداریم و بسیاری از مراکز درمانی بیش از ۷۰سال از عمرشان می‌گذرد و از وزیر بهداشت درخواست داریم یک تصمیم مناسب برای این موضوع گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ما امروز در بیمارستان‌های استان قزوین با چالش جدی روبه‌رو هستیم و انتظار ما حمایت از حوزه درمان است، ادامه داد: بیمارستان آبیک راه‌اندازی شده اما پروژه الحاقی آن انجام نشده و فاقد تجهیزات مناسب و نیروهای متخصص است؛ بیمارستان شهید رحیمیان نیز نیازمند توجه جدی است و از وزیر بهداشت انتظار داریم یاری‌گر ما در استان باشند.

استاندار قزوین گفت: از وزیر بهداشت درخواست افزایش سهمیه اختصاصی واکسن کرونا به استان قزوین را داریم؛ چراکه شیوع ویروس جهش یافته ما را نگران‌تر کرده است.

جمالی‌پور ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه تولید اقلام بهداشتی گفت: ۸ میلیون و ۶۶۰ لیتر الکل در استان تولید و شش میلیون لیتر به استان‌های دیگر ارسال شده است؛ ۲۸۰ لیتر مواد ضدعفونی با  فعالیت۱۴ واحد تولید شده و ۱۰۰ میلیون ماسک در استان تولید شده است.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان