۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین رئیس علوم پزشکی قزوین: شناسایی ۷ مورد جدید کرونای انگلیسی در آبیک/ شیوع کرونا در قزوین خیز دوباره برداشته است
کد خبر: ۳۴۸۲۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ساعت: ۱۲:۳ ↗ لینک کوتاه

صبح‌قزوین از حضور وزیر بهداشت در ستاد کرونای استان گزارش می‌دهد؛

رئیس علوم پزشکی قزوین: شناسایی ۷ مورد جدید کرونای انگلیسی در آبیک/ شیوع کرونا در قزوین خیز دوباره برداشته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: پنج مورد جدید کووید۱۹ را در بین اعضای خانواده و دو مورد تست مثبت در روستای حسین‌آباد آبیک و در مجموع هفت مورد ویروس جهش یافته در این شهرستان شناسایی شده است.

رئیس علوم پزشکی قزوین: شناسایی ۷ مورد جدید کرونای انگلیسی در آبیک/ شیوع کرونا در قزوین خیز دوباره برداشته است

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین، پیمان نامدار ظهر امروز(دوشنبه) در ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان استانی در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از مردم تشکر می‌کنیم که با همکاری‌های صورت گرفته توسط آن‌ها امروز توانستیم در شرایط پایدار شیوع کرونا در استان قرار بگیریم.

وی افزود: با افزایش شیوع کرونا، ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا شکل گرفت و در راستای آن، بالغ بر ۶۳جلسه و۹۰۴مصوبه منعقد شد که بالغ بر ۹۵درصد آن اجرایی شده است و قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا نیز در این راستا شکل گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: شرایط استان قزوین در شیوع کرونا در بهمن ماه نسبت به سایر استان‌ها تقریبا شرایط پایداری است و شیب ملایمی را در هفته گذشته شاهد بودیم؛ تعداد بستری‌ها به تعداد ۲۲۴نفر و تعداد بیمار بستری در بخش آی‌سی‌ یو شامل ۶۸نفر است.

نامدار بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۴هزار و ۶۷۱نفر از بیمارستان‌های استان مرخص شدند که میزان تخت‌های آی‌ سی یو استان به ۵۰درصد افزایش یافته که شامل ۱۴۳تخت است؛ اکنون درصد اشغال تخت‌های دولتی شامل ۶۱درصد و تخت بخش خصوصی شامل ۲۰درصد است.

افزایش پذیرش‌های روزانه بیمار در استان

وی عنوان کرد: در ۲۴گذشته سه فوتی مثبت قطعی و هزار و ۲۹۴نفر فوتی را از ابتدای شیوع کرونا در استان شاهد بودیم؛ به جز شهرستان آوج که در وضعیت آبی قرار دارد نیز پنج شهرستان استان در وضعیت زرد قرار دارند و ۱۰۶هزار و ۸۰۰تست تا به امروز انجام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به تعداد تست‌های انجام شده در حوزه کرونا اذعان کرد: درصد تست‌های مثبت رپید به حدود ۵ درصد و درصد تست‌های مثبت پی.سی.آر به ۷ درصد رسیده است؛ تعداد پلمب واحدهای صنفی ۲ هزار و ۳۳ مورد و بازدید کلی از اصناف شامل ۲۰۰ هزار مورد است.

نامدار اضافه کرد: رشد روزانه بیماری به کاهش منطقی رسیده اما از ۱۰ بهمن ماه تا به امروز یک خیز نسبی در پذیرش‌های روزانه ایجاد شده است؛ بعد از پیک دوم، تعداد بیماران بدحال در حال افزایش و تعداد مرخصی‌ها در حال کاهش است؛ با این وجود در هفته گذشته ۵ الی ۶ روز بدون فوتی قطعی را در استان شاهد بودیم.

وی گفت: شهرستان‌های دارای بیشترین بستری شامل قزوین، البرز، آبیک، تاکستان و بوئین‌زهرا و بیشترین میانگین سنی مربوط به ۳۰ تا ۵۰ سال بوده است و ۸۰ درصد فوتی‌ها بالای ۶۰ سال است. در شهرستان البرز میزان فوتی و موارد مثبت افزایشی بوده اما برای سایر شهرستان‌ها فقط بستری‌ها افزایشی شده است.

افزایش موارد سرپایی و بستری از روزهای گذشته در قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: موارد سرپایی و بستری از روزهای گذشته در حال افزایش است؛ عدم استفاده از ماسک افزایش یافته و این شرایط به یک زنگ خطر تبدیل شده است.

نامدار مطرح کرد: حضور در مراسم‌ها طی سه هفته اخیر افزایش قابل توجهی داشته است؛ حضور در بازار نیز افزایش یافته است و عوامل خطر در عدم استفاده از ماسک، حضور در بازارها از جمله موارد عامل افزایش در شیوع کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه حضور افراد در عروسی‌ها طی سه هفته گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در هفته‌های گذشته، کارگران و کارمندان بیشترین میزان ابتلا را در سطح استان داشتند؛ اما همچنان خانم‌های خانه‌دار،کارگران و بازنشسته‌ها بیشترین آمار مبتلایان را تشکیل می‌دهند.

این مقام مسئول اذعان کرد: از تمام رهگیری‌هایی که انجام شده پنج مورد جدید کووید ۱۹ را در بین اعضای خانواده و دو مورد تست مثبت در روستای حسین‌آباد آبیک و در مجموع هفت مورد ویروس جهش یافته در این شهرستان شناسایی شده است و تمام تلاش همکاران علوم پزشکی در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس است.


نامدار تصریح کرد: این افراد در قرنطینه کامل قرار دارند و مراحل درمان آن‌ها به طور جدی پیگیری می‌شود؛ مجتمع محل سکونت فرد متوفی در شهر آبیک و روستای حسین‌آباد به طور کامل در قرنطینه و ساکنین این مناطق در ایزوله هستند تا از شیوع ویروس جهش یافته به کل استان جلوگیری شود.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان