۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین سرقت تجهیزات مخابراتی با ارزشی بیش از ۸میلیارد ریال در قزوین
کد خبر: ۳۴۸۲۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ساعت: ۹:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر مخابرات منطقه قزوین خبرداد

سرقت تجهیزات مخابراتی با ارزشی بیش از ۸میلیارد ریال در قزوین

مدیر مخابرات منطقه قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تجهیزات مخابراتی استان قزوین با ارزشی بیش از هشت میلیارد و یکصد میلیون ریال به سرقت رفته است.

سرقت تجهیزات مخابراتی با ارزشی بیش از ۸میلیارد ریال در قزوین

محمدرضا نصرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین اظهار کرد: سرقت تأسیسات مخابراتی همواره یکی از مهم‌ترین چالش‌های مردم و مسئولین بوده است؛ به طوری که در برخی مناطق به یک رویه پرتکرار و آزار دهنده تبدیل شده و مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به افزایش میزان سرقت کابل‌ها و تجهیزات مخابراتی در استان برخی از اهالی مناطق مختلف استان قزوین از سرقت کابل‌ها و به تبع آن قطع تلفن و اینترنت خود گلایه دارند.

مدیر مخابرات منطقه قزوین تصریح کرد: در شرایط کنونی هم که به خاطر شیوع کرونا نیاز مردم به اینترنت بیشتر از قبل شده و بسیاری از اقشار از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان آموزش‌های خود را در بستر فضای مجازی فرا می‌گیرند، این مسئله به یک معضل کاملا جدی تبدیل شده است.

نصرآبادی بیان کرد: از ابتدای سال 99 تاکنون تجهیزات مخابراتی استان با ارزشی بیش از هشت میلیارد و یکصد میلیون ریال به سرقت رفته است.

وی عنوان کرد: متأسفانه به دلیل سرقت‌های مکرر کابل‌ها و سایر تجهیزات مخابراتی در استان قزوین، ممکن است به طور موردی یک خیابان دچار قطع تلفن ثابت شود که از مشترکان تقاضا داریم به محض قطع تلفن خود با شماره ۲۰۱۱۷ تماس بگیرند و خرابی تلفن خود را به مخابرات اعلام کنند.

سرقت تجهیزات مخابراتی یکی از معضلات شرکت مخابرات است

نصرآبادی تصریح کرد: شاید برای بسیاری از مشترکان تلفن ثابت اتفاق افتاده که تلفن آنها قطع شده باشد، مشترکان معمولا این موضوع را ناشی از عملکرد توسعه‌ای شرکت‌های مخابرات استانی می‌دانند اما این چنین نیست زیرا هرگونه عملیات توسعه و تعمیر شبکه از قبل به اطلاع مردم می رسد.

وی ابراز کرد: سرقت تجهیزات مخابراتی در نقاط مختلف استان و کشور یکی از معضلات قدیمی شرکت مخابرات ایران است، موضوعی که به شهرهای کوچک یا نقاط کم تردد محدود نشده و در دل شهرهای بزرگ نیز رخ می‌دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه همکاران ما بلافاصله موضوع را پیگیری و نسبت به رفع قطع ارتباط تلفن اقدام می‌کنند، افزود: گرچه میزان سرقت کابل‌های تلفن زیاد است؛ اما همکاران با دقت و سرعت عمل زیاد نسبت به ترمیم، نصب و برقراری ارتباط تلفن‌های ثابت اقدام می‌کنند.

وی در ادامه گفت: شاید مشترکان حقیقی به واسطه قطعی ارتباط به مشکل چندانی بر نخورند و نهایتا تماس‌های خود را با موبایل داشته باشند؛ اما مشترکان حقوقی به این سادگی نمی‌توانند مشکلات خود را برطرف کنند؛ لذا زیان مالی ناشی از این کار را کسی نمی‌تواند تخمین بزند و از سویی مخابرات هم به واسطه سرقت تجهیزات، زیانی دو چندان می‌بیند.

نصرآبادی بیان کرد: باتوجه به اینکه سرقت‌ها باعث قطع ارتباط و خسارت به کسب و کارها به ویژه در حوزه تجاری و دستگاه‌های کارت خوان و قطع ارتباط بخشی از مردم و دستگاه‌های اجرایی می‌شود از کلیه مردم درخواست می‌شود درصورت سرقت امکانات مخابراتی یا رویت سارقین مراتب را به اداره حراست مخابرات منطقه قزوین به شماره ۳۳۶۹۸۹۹۸ یا پلیس ۱۱۰گزارش کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان