۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کیفیت آب شرب آبیک نزدیک به افتضاح است/۹۹درصد آب‌های قزوین از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود
کد خبر: ۳۴۸۲۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۶ ساعت: ۱۲:۱۳ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار قزوین:

کیفیت آب شرب آبیک نزدیک به افتضاح است/۹۹درصد آب‌های قزوین از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: هم اکنون ۹۹درصد از آب‌های شرب استان قزوین را از منابع آب زیرزمینی تأمین می‌کنیم که یکی از چالش‌های بزرگ توسعه استان است.

کیفیت آب شرب آبیک نزدیک به افتضاح است/۹۹درصد آب‌های قزوین از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود
علی فرخزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره دلیل افت زیاد کیفیت آب شرب در استان قزوین به‌ویژه در شهر‌های آبیک و قزوین اظهار کرد: تأمین آب شرب از منابع زیرزمینی علت پایین بودن کیفیت آب شهر‌های استان قزوین است و تا زمانی که انتقال آب طالقان به شهر‌های استان کامل نشود، کیفیت آب بهبود نخواهد یافت.
 
وی افزود: هم اکنون ۹۹درصد از آب‌های شرب استان قزوین را از منابع آب زیرزمینی تأمین می‌کنیم که یکی از چالش‌های بزرگ توسعه استان است و با توجه به صنعتی بودن استان قزوین و اینکه صنایع مادر آب‌بر داریم، نیاز آب در بخش صنعت بسیار زیاد است که باید برای رفع معضلات این حوزه هم کار زیربنایی انجام شود.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به کیفیت بسیار پایین آب شهرستان آبیک ادامه داد: هم اکنون کیفیت آب شرب آبیک نزدیک به افتضاح است که این معضل را با دو بخش کردن طرح ملی انتقال آب طالقان به آبیک رفع خواهیم کرد و امیدواریم اعتبار و بودجه لازم برای اجرای این طرح تأمین شده و در نهایت قبل از اتمام عمر دولت دوازدهم آب طالقان به آبیک برسد.
 
۹۰درصد از منابع آبی استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود
 
وی با یادآوری اینکه ۹۰درصد از منابع آبی استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: یک میلیارد و ۵۰۰میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی استان قزوین سالانه در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و این آمار در مقایسه با میزان بارندگی ۲۰۰میلی‌متری در طول سال آبی، برداشت بسیار زیادی است.
 
فرخزاد تصریح کرد: میان نیاز ما در بخش آبی و منابع آبی پایدار ما فاصله عمیقی وجود دارد که این فاصله فقط در صورت اجرای کامل طرح بزرگ انتقال آب از سد طالقان پر خواهد شد.
 
این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه در حوزه اراضی باغی جزو ۱۰ استان برتر کشور هستیم، گفت: سالیانه ۳.۵ میلیون تُن محصولات زراعی و باغی در سطح استان قزوین تولید می‌شود که رقم قابل توجهی در تأمین نیاز‌های غذایی کل کشور است؛ اما همه مسئولان کشور باید بدانند که استمرار تولید این محصولات در گرو تأمین منابع آبی پایدار است.
 
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان