۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین پرواز مرغ از قزوین به شهرهای دیگر برای سود بیشتر/ قطب تولیدی کشور در چنگ مافیای بی‌انصاف!
کد خبر: ۳۴۸۲۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۶ ساعت: ۱۱:۲۷ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین از جولان دلالان در بازار گزارش می‌دهد؛

پرواز مرغ از قزوین به شهرهای دیگر برای سود بیشتر/ قطب تولیدی کشور در چنگ مافیای بی‌انصاف!

کمبود مرغ در استان قزوین دغدغه مهم روزهای اخیر مردم استان است که دلالان سودجو برای سود بیشتر، این کالای اساسی را به سایر استان‌ها صادر می‌کنند.

پرواز مرغ از قزوین به شهرهای دیگر برای سود بیشتر/ قطب تولیدی کشور در چنگ مافیای بی‌انصاف!

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ در چندماهه اخیر بازار مرغ نوسانات بسیاری را پشت سر گذاشته و امسال افزایش قیمت مرغ در چند مرحله موجب نارضایتی مردم از شرایط فعلی شده است.

با پیگیری و نظارت‌های متعدد بر قیمت و میزان عرضه مرغ، تا هفته گذشته سکوت و رضایت در بازار حاکم بود که طی چند روز اخیر با تفاوت قیمت در بین مغازه‌داران و کمبود مرغ، این سکوت شکسته شد.

هم اکنون چند روزی است که شهروندان از وضعیت فعلی ناراضی هستند و بیان می‌کنند که مرغ در سطح استان به میزان کمی عرضه می‌شود و زمانی که به خرید می‌روند باید دست خالی برگردند.

اکبر آقاجانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به اینکه تنها دلیل کمبود مرغ در قزوین عرضه به استان‌های دیگر است، اظهار کرد: مصوبه فعلی قیمت مرغ زنده 20هزار تومان است که باید با قیمت 28 الی 29هزار تومان همانند استان‌های دیگر به دست مصرف‌کننده برسد.

اختلاف قیمت مرغ قزوین با استان‌های دیگر عامل اختلال در بازار است

خودروهای سواری به جای مسافر، مرغ از استان خارج می‌کنند

وی افزود: مرغ در استان قزوین با قیمت 22هزار تومان به دست مصرف‌کننده می رسد که اکنون این تفاوت قیمت با استان‌های دیگر موجب شده که برخی تولیدکنندگان سهمیه مرغ قزوین را به استان‌های البرز و تهران ببرند و با سود بیشتر در آنجا به فروش برسانند.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی قزوین تاکید کرد: اگر مغازه‌داری از قیمت اعلام شده یک ریال گران‌تر بفروشد تعزیرات برخورد خواهد کرد و برای رفع مشکل فعلی، قیمت مرغ قزوین باید با استان‌های دیگر تفاوت کمتری داشته باشد تا برخی برای کسب سود، سهیمه قزوین را در دیگر استان‌ها به فروش نرسانند.

آقاجانی با بیان اینکه تا کنون میزان کشتار مرغ استان کمتر از 80تن نبوده است، اذعان کرد: حتی برخی خودروهای سواری به جای بردن مسافر، مرغ به تهران حمل می‌کنند و با قیمت 29هزار تومان می‌فروشند که باید جلوی این نوع تخلفات گرفته شود.

به گزارش صبح قزوین، به گفته برخی از تولیدکنندگان مرغ در استان قزوین وضعیت مرغداری‌های این استان در وضع نابسامانی قرار دارد؛ چراکه کیفیت نهاده دامی مطلوب نیست و تلفات مرغ استان افزایش یافته است.

برخی دیگر از مدیران استان قزوین بیان می‌کنند که باید قیمت مرغ استان با دیگر شهرها همسان شود تا برخی دلالان نتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

تحویل 100تن مرغ زنده و 70تن مرغ گرم به کشتارگاه‌ها

هدایت الله جمالی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین اظهار کرد: مرغ، گوشت و تخم مرغ جزو مایحتاج اساسی مردم حساب می‌شود و از مدیران، مسئولین و کارگروه‌ها انتظار می‌رود که درباره این موضوعات با دقت بیشتر و جدی‌تری نظارت‌های لازم را انجام دهند تا نیاز استان تا شب عید تامین شود.

وی افزود: خواهشمندم همانند گذشته دست به دست هم دهیم و نیاز استان را تامین کنیم تا با همکاری و مدیریت صحیح از بروز مشکلات پیشگیری کنیم.

استاندار قزوین تاکید کرد: از رسانه‌ها، سایت‌ها و فعالان فضای مجازی درخواست می‌کنم که با شایعه سازی التهاب و تنش در جامعه ایجاد نکنند و در  شرایط فعلی کشور به آرامش بازار و امید بخشی به مردم کمک کنند.

جمالی پور بیان کرد: استان قزوین در نحوه عملکرد ستاد تنظیم بازار، به گواه ستاد ملی یکی از بهترین استان‌ها است که توانسته همکاری و نظارت مطلوبی را شکل دهد تا تنظیم صحیح بازار و قیمت مناسب اجرایی شود.

خودروهای حامل مرغ با نظارت فرمانداران فعالیت کنند

این مقام مسئول تاکید کرد: باید با مدیریت منطقی بازار را کنترل کنیم و مردم استان بدانند که همه خدمت‌گذاران دغدغه تامین نیاز مردم را دارند و اگر بخواهیم مدیریتی اعمال کنیم که تولیدکننده تحت فشار باشد حتما با کمبود مواجه می‌شویم.

وی افزود: در آخرین ستاد تنظیم بازار استان مصوب شد که 100تن مرغ زنده به کشتارگاه‌ها تحویل و 70تن مرغ پرکنده گرم در استان توزیع شود و از این پس روند به این شکل خواهد بود که خودروهای حامل مرغ براساس سهیمه‌بندی پلمب و به فرمانداری ارسال می‌شوند و سپس این خودرو تحت نظر فرماندار بررسی و مسئولیت هر نوع کمبود مرغ برعهده فرماندار مربوطه است.

استاندار قزوین اضافه کرد: باید 70تن مرغ تحویل کشتارگاه‌های استان داده شود و اگر این میزان تامین نشود سازمان صمت مکلف است مقدار کمبود را به تعزیرات اعلام کند و اگر کشتارگاه‎ها مرغ 40 و 42 روزه را نپذیرند باید با آن کشتارگاه برخورد شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: هر کشتارگاهی که مافیایی عمل کند مدیر مربوطه احضار می‌شود؛ چراکه برای بهبود شرایط فعلی باید با روند صحیح و همکاری یکدیگر عمل کنیم و به مقرراتی که از سوی وزرات جهاد اعلام شده پایبند باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، مرغ که یکی از مایحتاج فعلی همه مردم است اکنون به دلیل کمبود سهمیه در استان، از سفره‌های مردم رنگ باخته است و نیز وضعیت کنونی بازار موجب نارضایتی و سوء استفاده برخی دلالان برای دامن زدن به مشکلات جامعه شده است.

انتهای پیام/ 1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان