۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین عدم صداقت رئیس‌جمهور باعث بروز شعارهای هنجارشکنانه شد/ انتظارات معیشتی مردم از دولت برآورده نشده است
کد خبر: ۳۴۸۲۴۰ نویسنده: محمدرضا خانلری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۶ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

عدم صداقت رئیس‌جمهور باعث بروز شعارهای هنجارشکنانه شد/ انتظارات معیشتی مردم از دولت برآورده نشده است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: بسیاری از مردم حتی از رأی که دادند پشیمان هستند و شدیدا در فشار اقتصادی و معیشتی هستند.

عدم صداقت رئیس‌جمهور باعث بروز شعارهای هنجارشکنانه شد/ انتظارات معیشتی مردم از دولت برآورده نشده است

محمدرضا خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ درباره شعارهای هنجارشکنانه در روز 22 بهمن اظهار کرد: مواردی از این قبیل که در جشن پیروزی 22بهمن امسال اتفاق افتاد نیز در گذشته هم شاهد بودیم به طوری که در اواخر دولت خاتمی که در 16آذر در دانشگاه و جمع دانشجویان حضور پیدا کرد با اعتراض جدی مواجه شد.

وی افزود: چنین واکنش‌‌هایی ناشی از عصبانیت کنترل نشده عده کثیری از مردم است که باعث می‌شود شاهد چنین رویدادهایی باشیم؛ وقتی رئیس جمهور هم که از یکسری انتقادها عصبانی بود چنین مضمون‌هایی را به کار برد به طور مثال درباره منتقدان برجام گفت که "هر کسی برجام را قبول ندارد برود به جهنم".

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در ادامه ابراز کرد: این نوع رفتارها با اخلاق اسلامی سازگار نیست، چراکه اگر ما داعیه اسلام را داریم و افتخار داریم که 40 سال جمهوری خود را به شکل اسلامی اداره می‌کنیم، لازمه‌اش این است که اخلاق اسلامی را رعایت کنیم.

بسیاری از مردم حتی از رای که دادند پشیمان هستند

خانلری بیان کرد: پایبندی بر اخلاق اسلامی عمومیت دارد و همه باید توصیه بر تقوای الهی داشته باشیم؛ طبیعی است که این نوع هنجارشکنی‌ها مشکلی را حل نمی‌کند.

وی تصریح کرد: سخنرانی که رئیس جمهور در روز 22بهمن داشت واقعا اقناع کننده نبود چون انتظارتی مردم دارند که در همه عرصه‌ها برآورده نشده و متاسفانه عده کثیری از مردم در معیشت مشکل جدی دارند و طبیعی است که ناراحت باشند.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: بسیاری از مردم حتی از رای که دادند پشیمان هستند و شدیدا در فشار اقتصادی و معیشتی هستند که بخشی مربوط به سوء‌مدیریت داخلی و بخشی هم مربوط به تحریم‌هاست.

آب خوردن مردم را هم به برجام گره زدند

خانلری ادامه داد: از نظر سیاست خارجی هم عملا انتظارات مردم طی چند سال برآورده نشده است یعنی مسئولین در مواجهه با بیرون از مرزها و مقابله با دشمنان آنچه که براساس قانون اساسی و ارزش‌های نظام است، حفظ و رعایت نشده است به طوری که آب خوردن مردم را هم به برجام گره زدند و در مقابل هم با ناجوانمردی و عدم تعهد دشمنان مواجه شدند که عدم اعتماد مردم را رقم زد.

وی تاکید کرد: اگر ما جمهوری خود را متمایز از جمهوری‌های دیگر می‌دانیم و افتخار می‌کنیم که جمهوری ما از نوع اسلامی است، لذا اخلاق اسلامی حکم می‌کند که اگر کمبودهایی داشتیم و قصوری را مرتکب شدیم، عذرخواهی کنیم یعنی انتظار مردم این است که دولت صادقانه برخورد کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) اذعان کرد: اگر رفتار صادقه از سوی دولت با مردم اتفاق بی‌افتد قطعا جلوی این نوع هنجارشکنی‌ها هم گرفته می‌شود؛ در هر صورت رئیس جمهور قانونی یک کشور نیز رئیس جمهوری همه مردم است و تا زمانی که از طریق قانون استیضاح و برکنار نشده، احترام به وی لازم است.

انتهای پیام/1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان