۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اعلام حالت فوق‌العاده در قزوین به‌مدت ۱۴روز/ شرکت در مراسم تشییع و ترحیم ممنوع است
کد خبر: ۳۴۸۲۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ساعت: ۱۸:۴۱ ↗ لینک کوتاه

اختصاصی صبح‌قزوین از ستاد کرونا؛

اعلام حالت فوق‌العاده در قزوین به‌مدت ۱۴روز/ شرکت در مراسم تشییع و ترحیم ممنوع است

استاندار قزوین گفت: صنوفی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند باید تعطیل شوند و از امروز به مدت ۱۴روز حالت فوق‌العاده برای قزوین اعلام می‌کنیم.

اعلام حالت فوق‌العاده در قزوین به‌مدت ۱۴روز/ شرکت در مراسم تشییع و ترحیم ممنوع است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که عصر امروز(شنبه) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه استان قزوین محور مواصلاتی 11 استان دیگر است؛ اظهار کرد: قزوین در یک کانونی قرار گرفته که استان‌های مختلف از آن عبور و توقف می‌کنند و حدود 30درصد از جمعیت استان قزوین هم متعلق به سایر استان‌هاست که مهاجر هستند که همین شرایط ما را در کنترل ترددها سخت می‌کند.

وی افزود: برخی شبهات و سوالاتی درباره اینکه چرا ویروس جهش یافته زود اطلاع رسانی نشد، مطرح می‌شود که این نوع رفتارها زحمات همدیگر را زیر سوال می‌برد؛ در حالی که هیچ گونه بی‌توجهی اتفاق نیفتاده است.

استاندار قزوین ادامه داد: بلافاصله بعد از اینکه دانشگاه علوم پزشکی قزوین ویروس جدید را تشخیص داد نیز همه اقدامات انجام و نیروها به روستای واقع در آبیک گسیل شدند و مباحث تست و قرنطینه انجام گرفت.

این مقام مسئول یادآور شد: از طرفی تشخیص این بیمار در استان قزوین انجام نشده بلکه در یک شهر دیگری انجام شده و بعد از اعلام، استان همه اقدامات را انجام داد.

جمالی پور با اشاره به اینکه ایجاد اجتماع مساوی با گسترش آلودگی است، بیان کرد: ما از مرز 600بیمار بستری، امروز به 170 بیمار در استان قزوین رسیدیم و وضعیت مناسبی است؛ اما برخی از مردم این بیماری را به شوخی می‌گیرند و گاهی هم خود ما کوتاه آمدیم و غفلت کردیم.

صنوف متخلفی که پروتکل‌ها را رعایت نکنند تعطیل می‌شوند

وی با بیان اینکه مخالف تعطیلی هستیم، عنوان کرد: در هر شهرستانی، فرماندار مسئول است و هیچ برنامه‌ای را از سمت استانی مدیریت نمی‌کنیم و ما فقط مصوب می‌کنیم و مسئول اجرا و نظارت، فرماندار است.

استاندار قزوین تصریح کرد: صنوفی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند باید تعطیل شوند و صنوفی هم که رعایت می‌کنند تشویق شوند و از امروز به مدت 14روز حالت فوق‌العاده برای قزوین اعلام می‌کنیم.

جمالی پور بیان کرد: در حالت فوق العاده جاهایی را خواهیم بست که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و باید طبق قانون انجام شود؛ باتوجه به اینکه در آستانه جهش جدیدی قرار می‌گیریم و آمار استان هم در بحث بیماران بستری‌ روند افزایشی دارد؛ لذا ممکن است که باز هم درگیر شرایط سخت شویم.

این مقام مسئول ابراز کرد: شرکت در مراسم تشییع و ترحیم ممنوع است و فقط پنج نفر از خانواده متوفی حضور یابند؛ هرگونه تجمعات ورزشی و مسابقات بدون حضور تماشاگر خواهد بود و باشگاه‌های ورزشی که بعد از ساعت هشت شب فعالیت می‌کنند باید بسته شوند.

وی یادآور شد: در پایان سال هم اصناف باید نظارت و کنترل جدی داشته باشند و در پاساژها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید مامور گذاشته شود و به افراد اجازه ورود بدون ماسک داده نشود؛ واحدهای صنفی هم که بدون ماسک افراد حضور می‌یابند باید بسته شود و تالارها هم در صورت رعایت پروتکل‌ها مانعی برای فعالیت ندارند؛ اما در غیراین صورت به مدت دو هفته تا سه ماه تعطیل می‌شود.

برگزاری نمایشگاه صنایع کوچک به تعویق افتاد

منوچهر حبیبی در پایان این جلسه اظهار کرد: شرایط استان به گونه‌ای است که محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ویژه به مدت دو هفته را اعمال خواهیم کرد؛ لذا تالارها، رستوران‌ها، آرامستان‌ها، سالن‌های ورزشی، بازار و دفاتر پیشخوان اهمیت ویژه‌ای دارند.

وی افزود: تعطیلی بازار از ساعت 8:30 شب اعلام می‌شود تا در ساعت 9:00 شب تعطیلی کامل را در استان داشته باشیم و آژیر تعطیلی در شهر کشیده می‌شود و منع تردد شبانه از ساعت 9 شب تا 3صبح هم باید با جدیت اجرا شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین در پایان گفت: نمایشگاه صنایع کوچک با توجه به شرایط موجود فعلا به تعویق می‌افتد و برگزار نمی‌شود؛ ساماندهی دستفروشان هم با توجه به پایان سال ابلاغ شده که باید در مکانی بدون سقف و خارج از شهر مدیریت شوند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان