۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در واکنش به فوت مبتلای به کرونای انگلیسی: ۱۸۰نفر در روستای «حسین‌آباد» قزوین تست شدند/ هیچ‌گونه نگرانی در تامین واکسن نداریم
کد خبر: ۳۴۸۲۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ساعت: ۱۷:۱۶ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح‌قزوین از پنجاه و هشتمین ستاد مقابله با کرونای قزوین:

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در واکنش به فوت مبتلای به کرونای انگلیسی: ۱۸۰نفر در روستای «حسین‌آباد» قزوین تست شدند/ هیچ‌گونه نگرانی در تامین واکسن نداریم

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: خیال مردم درباره واکسن کرونا راحت باشد؛ چراکه بهترین انواع واکسن در دنیا انتخاب و به اندازه کافی تدارک دیده شده است و هیچ‌گونه نگرانی در تامین واکسن نداریم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در واکنش به فوت مبتلای به کرونای انگلیسی: ۱۸۰نفر در روستای «حسین‌آباد» قزوین تست شدند/ هیچ‌گونه نگرانی در تامین واکسن نداریم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ دکترمحمدمهدی گویا در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که عصر امروز(شنبه) در استانداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا در کشور تاکنون سه موج سنگین داشتیم، اظهار کرد: به تازگی شاهد آن بودیم که موج سوم بیماری رو به کاهش است که برای این امر اقدامات زیادی صورت گرفته و مردم و دولت این سختی را تحمل کرده‌اند.

وی با تصریح بر اینکه ویروس سرکش کرونا هر آن ممکن است دوباره طغیان کند، افزود: طی روزهای اخیر متاسفانه شاهد این بودیم که در برخی مناطق کشور، موارد بیماری رو به افزایش است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: این وضعیت ما را نگران می‌کند که موج جدید بیماری مجدد شروع شود؛ اگر این اتفاق بی‌افتد مدیریت شرایط سخت خواهد بود لذا موضوع بسیار جدیست و همه دستگاه‌ها باید به طور جدی پای کار باشند.

افزایش نگرانی از آغاز موج جدید کرونا

این مقام مسئول تاکید کرد: باتوجه به اینکه رو به نوروز می‌رویم قطعا میزان ترددها بیشتر می‌شود که شاهد تجمعات و حضور مردم در خیابان‌ها خواهیم بود که باید حساب شده جلو برویم و از این شرایط جلوگیری کنیم و همه سازمان‌ها باید پای کار بیایند.

گویا با بیان اینکه نباید فریب اقدامات اطمینان بخش را طی چند روز بخوریم؛ ابراز کرد: ویژگی ویروس جهش یافته این است که در خود مدام تغییر ایجاد می‌کند تا از سیستم دفاعی بدن رها شود که این ویروس در استان قزوین پیدا شده؛ اما خوشبختانه با اقدامات استادانه‌ای که همکاران علوم پزشکی قزوین انجام دادند این ویروس در یک تله گیر کرده است.

وی ادامه داد: ۱۸۰نفر در روستای حسین آباد قزوین تست شده که همه منفی بوده است و این تست با انجام پی سی آر ادامه خواهد داشت؛ اما کلا پنج نفر تا کنون تست مثبت دارند که باید از آن‌ها به دقت مراقبت کنیم تا تکلیف مشخص شود که آیا ویروس آن‌ها جهش یافته است یا خیر که تاکنون معلوم نیست.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت عنوان کرد: یک نفر که تماس نزدیک با متوفی داشته، فعلا تست سریع او منفی بوده اما این قانع‌کننده نیست و باید حتما اطمینان 100درصدی از منفی بودن تست این شخص پیدا کنیم که در این جهت تست پی سی آر از این فرد گرفته خواهد شد و اقدامات جدی هم برای قرنطینه وی صورت گرفته است.

بهترین نوع واکسن کرونا برای کشور خریداری شده است

این مقام مسئول افزود: در مورد این روستا هرچند این احتمال کم است که ویروس جهش یافته سرایت پیدا کرده باشد اما وزن بیشتری به همین احتمال می‌دهیم؛ چراکه اگر این ویروس جهش یافته شیوع یابد قدرت سرایت و بیماری‌زایی آن زیاد است؛ از این رو از مسئولین تقاضا داریم که قرنطینه مطابق دستورالعمل پیش برود و باید قدرت تحمل مردم را بالا ببریم.

گویا تصریح کرد: شبکه بهداشت استان قزوین حتی یک نفر را هم برای انجام تست از قلم نینداخته است و باید متوجه حساسیت موضوع باشیم و بدون هماهنگی و همکاری نمی‌توانیم این شرایط را پشت سر بگذاریم.

وی در پایان درباره واکسن کرونا گفت: خیال مردم درباره این واکسن راحت باشد؛ چراکه بهترین انواع واکسن در دنیا انتخاب و به اندازه کافی تدارک دیده شده است و ما جزو سبد اولی‌ها در دریافت واکسن هستیم که به ترتیب اولویت در اختیار مردم می‌گذاریم و هیچ‌گونه نگرانی در تامین واکسن نداریم.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان