۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۵شهرستان استان قزوین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند/ عدم‌ استفاده ۴۷درصد قزوینی‌ها از ماسک
کد خبر: ۳۴۸۲۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ساعت: ۱۵:۴۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

۵شهرستان استان قزوین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند/ عدم‌ استفاده ۴۷درصد قزوینی‌ها از ماسک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به عوامل خطر در شیوع کرونا گفت: طی سه هفته اخیر عدم استفاده از ماسک از ۱۲درصد به ۴۷درصد در استان قزوین رسیده است.

۵شهرستان استان قزوین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند/ عدم‌ استفاده ۴۷درصد قزوینی‌ها از ماسک

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین، پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که عصر امروز(شنبه) در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان قزوین اظهار کرد: قدرت انتقال ویروس جدید چند برابر و به لحاظ مرگ و میر ۱/۷ است و امکان دارد که حتی جهش‌های دیگری از ویروس کرونا را در کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی نشان داد که ویروس جدید بدون ویزا و بدون پاسپورت وارد کشور شده؛ افزود: همجواری استان قزوین با سایر استان‌ها به ویژه گیلان و مراودات و تردد به این استان، شرایط نگران کننده‌ای را ایجاد می‌کند که پیش بینی می‌شود تا عید دو مقطع مهم و افزایشی را پیش رو داشته باشیم.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: درک می‌کنیم که همه تحت فشار هستیم و درصدد هستیم تا آئین‌های مذهبی و مراسمات برگزار شود اما شرط اصلی پایبندی بر پروتکل‌های بهداشتی این است؛ به طوری که نماز جمعه باید با ۳۰ تا۵۰نفر ظرفیت اجرا شود که رعایت پروتکل‌ها باید توسط نهاد و دستگاه‌ مربوطه نظارت شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: مصوب کرده بودیم که رستوران‌ها با ظرفیت ۳۰درصدی فعالیت کنند اما شب‌ها گزارش‌های داریم که این پروتکل رعایت نمی‌شود و حتی بیشتر از ظرفیت اعلام شده مشتری پذیرش می‌کنند.

محدودیت ترددهای شبانه با دقت بیشتری اجرا شود

نامدار با اشاره به عوامل خطر در شیوع کرونا تصریح کرد: طی سه هفته اخیر عدم استفاده از ماسک از ۱۲درصد به ۴۷درصد رسیده، استفاده از تاکسی و وسایل نقلیه عمومی از شش درصد به ۱۰درصد افزایش پیدا کرده که استفاده از ماسک هم در این اماکن کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: حضور افراد در عروسی‌ها در استان از ۰٫۳ به ۶٫۶ افزایش پیدا کرده است که پیش بینی می‌کنیم در هفته‌های آینده باتوجه به ماه رجب و شعبان به ۱۲ تا ۱۳درصد هم برسد که دهیاران و بخشداران باید ورود جدی در این زمینه داشته باشند.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: حضور افراد در بازار در سه هفته اخیر از ۱۱درصد به ۱۷درصد رسیده که باتوجه به پایان سال نگرانی جدی ایجاد می‌کند و همچنین ارتباط افراد با موارد مثبت از ۵۶درصد به ۷۹درصد رسیده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: اکنون شهرستان آوج در وضعیت آبی و پنج شهرستان البرز، قزوین، تاکستان و بوئین زهرا و آبیک در وضعیت زرد قرار دارند؛ شهرستان البرز در زمینه موارد مثبت و بستری‌های مثبت روند افزایشی شده و سایر شهرستان‌ها در موارد مثبت بستری افزایشی هستند.

نامدار در پایان گفت: درخواست داریم که محدودیت ترددهای شبانه با دقت بیشتری اجرا شود و باتوجه به شرایط ویژه‌ای که قرار گرفتیم نیز آرامستان‌ها، سالن‌های ورزشی و سایر فعالیت‌های اجتماعی و عمومی تعطیل شود.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان