۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تربیت انسان در سایه تربیت صحیح خانواده فراهم شود/ برگزاری سومین «کنگره ملی خانواده» به همت جبهه فرهنگی انقلاب
کد خبر: ۳۴۸۲۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ساعت: ۱۴:۴۷ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح‌قزوین از نشست مجازی ویژه فعالان حوزه خانواده؛

تربیت انسان در سایه تربیت صحیح خانواده فراهم شود/ برگزاری سومین «کنگره ملی خانواده» به همت جبهه فرهنگی انقلاب

مسئول بانوان جبهه فرهنگی استان قم گفت: در خانواده باید مواریث گذشته غنی‌تر از یک نسل به نسل دیگر منتقل شود؛ زمانی که خانواده بتواند قوای مستحکم خود را حفظ کند هرگز در برابر عوامل بیرونی و تهاجم فرهنگی شکست نخواهد خورد.

تربیت انسان در سایه تربیت صحیح خانواده فراهم شود/ برگزاری سومین «کنگره ملی خانواده» به همت جبهه فرهنگی انقلاب

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، زهرا قنبری ظهر امروز (شنبه) در نشست مجازی ویژه فعالان حوزه خانواده در بستر اسکای روم با اشاره به نقش و جایگاه خانواده در اجتماع اظهار کرد: خانواده تنها نهاد اجتماعی است که مورد غفلت واقع شده و خداوند متعال در آیات قرآن کریم نیز به موضوع خانواده اشاره کرده است.

وی افزود: امروز عدم وجود آرامش در بسیاری‌ از خانواده‌هایی که شکل‌ می‌گیرد؛ مشاهده می‌شود و شاهد طلاق‌های بسیار در خانواده‌ها هستیم که این شرایط برگرفته از عواملی است و مهم‌ترین علت آن این است که در مسیر حقیقت خانواده گام برنداشته ایم.

مسئول بانوان جبهه فرهنگی استان قم بیان کرد: حقیقت ورود به خانواده صرفا با انجام مقدمات آن همچون قرائت خطبه عقد فراهم نمی‌شود و این حقیقت با قانون زوجیت فراهم می‌شود؛ چراکه خانواده مهم‌ترین و موثرترین نهاد جامعه و اجتماع است که توجه به آن دارای اهمیت است.

تقویت قوای خانواده سنگری در برابر تهاجم‌های فرهنگی است

وی با اشاره به تعریف خانواده سالم و جایگاه آن در اجتماع اذعان کرد: خانواده یک نهاد اجتماعی مانند هر نهاد دیگری بوده که بر پایه محبت مستحکم است و جنس ارتباط‌های خانواده در قانون زوجیت معنا می‌شود؛ محبت از دیدگاه مرد متفاوت با دیدگاه زن است و باید انواع محبت نسبت به مرد و زن و فرزند مورد توجه قرار گیرد.

قنبری بیان کرد: زوجیت به معنی این است که مدیریت خانواده از طریق نگرش امانتی پیش می‌رود؛ خانواده سالم خانواده‌ای است که زن و مرد محبت خود را بروز می‌دهند که اگر این محبت به درستی تعریف و لحاظ شود نتیجه آن استقرار استحکام در خانواده است.

وی ضمن تاکید به جایگاه خانواده از نگاه مقام معظم رهبری یادآور شد: تا زمانی که خانواده سالم نداشته باشیم، بزرگترین مصلح جامعه هم امکان و توان اصلاح جامعه را نخواهد داشت.

خانواده، بستر اکمال و اتمام شخصیت انسان

این مقام مسئول ادامه داد: خانواده اهداف مختلفی را پیش می‌برد که از جمله آن می‌توان به رسیدن به آرامش اشاره کرد؛ لذا لازم است مدیران خانواده اعم از زن و مرد این مورد را فراهم کنند؛ چراکه تربیت انسان در سایه تربیت خانواده فراهم شود.

وی ابراز کرد: خانواده بنا دارد در بستر آرامش به تربیت انسان بپردازد تا اکمال و اتمام شخصیت انسان در این بین شکل بگیرد؛ تعالی انسان و اتمام شخصیت انسان از جمله اهداف دیگر خانواده است.

مسئول بانوان جبهه فرهنگی استان قم گفت: در خانواده باید مواریث گذشته غنی‌تر از یک نسل به نسل دیگر منتقل شود؛ زمانی که خانواده بتواند قوای مستحکم خود را حفظ کند هرگز در برابر عوامل بیرونی و تهاجم فرهنگی شکست نخواهد خورد.

وی در پایان یادآور شد: رسیدن به تمدن نوین اسلامی از جمله اهداف دیگر خانواده است به شرط اینکه شناخت کافی از تمدن نوین اسلامی داشته باشیم.

طاهره بیگم سیدی نیز در این جلسه اظهار کرد: باتوجه به اینکه «کنگره ملی خانواده» به منظور تقویت شبکه فعالان حوزه خانواده هر سال توسط بنیاد ملی خانواده در تهران برگزار می‌شود به دلیل شرایط کرونایی موجود سال‌جاری، امکان حضور شرکت کنندگان در این کنگره به صورت محدود وجود دارد.

پوشش افراد جامعه زیرچتر انقلاب اسلامی، مهم‌ترین وظیفه جبهه فرهنگی

وی افزود: در همین راستا و به‌منظور شناسایی و ساماندهی فعالان و کنشگران حوزه خانواده، پیش کنگره ملی، در سطوح استانی طراحی شده است که شاهد برگزاری این پیش نشست با حضور مسئول موسسه رفعت خانواده و مسئول بانوان جبهه فرهنگی استان قم در بستر فضای مجازی بودیم.

مسئول بانوان جبهه فرهنگی استان قزوین بیان کرد: سومین نشست کنگره ملی خانواده در 14 و 15 اسفندماه سال‌جاری در تهران و با هدف شناسایی فعالان حوزه خانواده، شبکه سازی، هم افزایی و توانمندسازی این افراد در کنش‌گری موضوع خانواده برگزار می‌شود.

سیدی با اشاره به آمار بانوان فعال در حوزه فضای مجازی خانواده اذعان کرد: به صورت غیررسمی بانوان قزوینی بسیاری در بخش کنش‌گری فعالیت می‌کنند؛ اما بانوان دارای موسسه یا افرادی که توسط جبهه فرهنگی استان شناسایی شده‌اند شامل 20 تا 25 نفر است.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های جبهه فرهنگی استان قزوین عنوان کرد: مأموریت این جبهه، شناسایی فعالان فرهنگی در تمام حوزه‌هاست و موظف است تمام افرادی که دِل در گرو انقلاب اسلامی دارند را شناسایی و شبکه سازی کرده و از ظرفیت آنها برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مأموریت بعدی جبهه فرهنگی، شبکه سازی فعالان بخش خانواده برای انجام مأموریت‎های به موقع است تا در نتیجه این اقدامات، مجموع مردم و مسلمانان زیرچتر انقلاب اسلامی قرار بگیرند.
انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان