۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ۳۰هزار پروژه عمرانی در دهه فجر امسال افتتاح شد/ موفقیت دستگاه‌های اجرایی در کنار زحمات سپاه و بسیج رقم خورد
کد خبر: ۳۴۸۱۹۸ نویسنده: مهدی جمالی نژاد تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۴ ساعت: ۱۱:۷ ↗ لینک کوتاه

معاون عمران و توسعه امور شهری وزیر کشور درمصاحبه با صبح‌قزوین:

۳۰هزار پروژه عمرانی در دهه فجر امسال افتتاح شد/ موفقیت دستگاه‌های اجرایی در کنار زحمات سپاه و بسیج رقم خورد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج همواره در کنار مردم پای کار بودند و اگر می‌بینیم دستگاه‌های اجرایی موفق عمل کردند با کمک، همدلی و‌ همیاری این نیروها بوده است.

۳۰هزار پروژه عمرانی در دهه فجر امسال افتتاح شد/ موفقیت دستگاه‌های اجرایی در کنار زحمات سپاه و بسیج رقم خورد

مهدی جمالی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با اشاره به مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: مردم همواره در بحران‌های مختلف پای کار هستند؛ به طوریکه حضور مردم را در سیل سال گذشته در 25استان، آتش‌سوزی‌های مختلف، ورود ملخ‌ها در جنوب کشور، زلزله در چند استان کشور و نهایتاً قرنطینه و کرونا را دیدیم.

وی افزود: یقینا اگر کمک‌ خیرین، نوع دوستی و همدلی آن‌ها در عرصه‌های مختلف وجود نداشت، دستگاه‌های اجرایی و دولتی به تنهایی نمی‌توانستند مشکلات را رفع کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه حضور پررنگ و مشارکت واقعی مردم، معتمدین و خیرین بسیار موثر است، افزود: همانطور که می‌دانیم تمام اصناف، کسبه‌ها و مشاغل مختلف منتظر پایان سال هستند تا بتوانند سود و درآمدی کسب کنند که متاسفانه باتوجه به بحث کرونا این امکان وجود نداشت.

وی اضافه کرد: در شرایط کرونایی کمک‌های نوع دوستانه و اقدام بسیار ارزشمندی نظیر کمک‌های مومنانه توسط مردم و بسیج، نه تنها از جهت مادی بلکه از لحاظ معنوی هم دل‌های مردم را به هم نزدیک ‌کرد.

باید فاصله بین مردم و مسئولان کم شود

جمالی‌نژاد بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج همواره در کنار مردم پای کار بودند؛ به طوریکه تلاش‌های آنان را در سیل سال گذشته دیدیم و اگر می‌بینیم دستگاه‌های اجرایی موفق عمل کردند با کمک، همدلی و‌ همیاری این نیروها بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در شرایط سخت کرونا همواره حضور نیروهای بسیج و سپاه نه فقط در پروژه‌های عمرانی بلکه در کارهای سخت افزاری نیز بسیار ارزشمند است که می‌تواند به عنوان یک الگو و نمونه در تمام اقدامات باشد.

این مقام مسئول ابراز کرد: خوشبختانه مردم ما در خیلی از حوزه‌ها حضور دارند؛ چه بسا که ما حضور خیرین را در عرصه‌های مختلف مدرسه‌سازی و شهرسازی نیز می‌بینیم و همچنین در بحث‌های کمک به جهیزیه با وجود شرایط سخت اقتصادی باز هم مردم حاضر هستند از سهم زندگی خود بگذرند و به هم‌نوع خود کمک کنند.

وی اذعان داشت: حضور برخی از دستگاه‌های اجرایی و نهادهایی نظیر سپاه و بسیج در امر کمک و خدمات رسانی موجب تشویق و ترغیب خیرین خواهد شد و زمانی که مردم می‌بینند ارگان‌های دیگر هم دغدغه‌مند بوده و در این حوزه پیشقدم و پیشگام هستند، به این سمت تشویق و ترغیب می‌شوند.

مشارکت خیرین شهرساز در احداث پروژه‌های وسیع 

جمالی‌نژاد تصریح کرد: خوشبختانه با استقبال خیرین در عرصه شهرسازی، اخیرا هیئت امنای آن را تشکیل دادیم و حضور آنها را در زیرساخت‌های شهری به خوبی می‌بینیم‌ و این نشان می‌دهد که مردم خوشبختانه در همه حوزه‌ها حضور پررنگ و‌ مشارکت واقعی دارند.

وی تاکید کرد‌: این ما هستیم که باید اعتماد را ایجاد و فاصله مردم و مسئولین را کم کنیم تا همراه و همگام با آن‌ها بتوانیم مشارکت را به صورت واقعی فراهم سازیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: همواره باید در زمینه کاهش فاصله بین مردم و‌ مسئولین تلاش شود؛ زیرا اگر گسل و فاصله‌ای بین مسئولین و مدیران با مردم ایجاد شود، یقینا شاهد این اتفاقات مثبت و مشارکت خیرخواهانه مردم نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه در هفته دولت حدود 18هزار پروژه افتتاح کردیم، گفت: در دهه فجر هم 30هزار پروژه افتتاح شد که حدود 400الی 500 مورد از آن‌ها که در قالب پروژه‌های وسیع و بزرگ نظیر سالن‌های ورزشی، سالن‌های چند منظوره و بیمارستان‌ها است؛ توسط خیرین تامین اعتبار شده و یقینا در مناسبت‌های بعدی این میزان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان