۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اولین فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در قزوین شناسایی شد/ بازگشت تعطیلی‌ها و محدودیت‌های کرونایی به استان
کد خبر: ۳۴۸۱۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۴ ساعت: ۷:۶۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

اولین فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در قزوین شناسایی شد/ بازگشت تعطیلی‌ها و محدودیت‌های کرونایی به استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از شناسایی اولین فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در قزوین خبر داد و گفت: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که مرد ۴۸ساله آبیکی به علت ابتلا به کرونای انگلیسی فوت کرده است.

اولین فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در قزوین شناسایی شد/ بازگشت تعطیلی‌ها و محدودیت‌های کرونایی به استان

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ از شناسایی اولین فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در قزوین خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه در ۴۸ساعت گذشته یک مورد فوتی در استان قزوین داشتیم که مربوط به بیماری ۴۸ساله از شهرستان آبیک بود.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که مرد ۴۸ساله آبیکی به علت ابتلا به کرونای انگلیسی(جهش یافته) فوت کرده و نتیجه تست تعدادی از اعضای خانواده این فرد نیز مثبت اعلام شده است؛ اما بدون علائم هستند و هم اکنون در قرنطینه به سر می‌برند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: این افراد برای پیشگیری از بیماری در منزل قرنطینه هستند و در قالب طرح شهید سلیمانی مایحتاج آنها تامین شده است.

وی در ادامه از بازگشت تعطیلی‌ها و محدویت‌های کرونایی به استان قزوین خبر داد و گفت: با مشاهده ویروس کرونای انگلیسی در استان قزوین، برخی فعالیت‌ها دوباره تعطیل می‌شود.

احتمال شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان وجود دارد

نامدار بیان کرد: بر این‌ اساس سالن‌های عروسی، مراسم ترحیم و آرامستان‌ها از امروز تعطیل است و نمازهای جمعه در همه مناطق استان قزوین هم تا اطلاع بعدی اقامه نخواهد شد.

وی تصریح کرد: احتمال شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان قزوین وجود دارد و شدت این بیماری بالاست و بهترین راه پیشگیری همان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

نامدار در ادامه با اشاره به آمار بیماران کرونایی در استان قزوین عنوان کرد: در ۲۴ساعت گذشته متاسفانه حدود ۱۰۰نفر ابتلا به کرونا داشتیم که حدود ۳۰نفر از آنها بستری شدند و مجموع بستری‌های استان قزوین بسیار افزایش پیدا کرده و به حدود ۲۳۵نفر رسیده است.

وی در پایان با اشاره به فوت یک بیمار کرونایی طی شبانه روز گذشته در استان قزوین بیان کرد: همچنان سیر صعودی ابتلا به بیماری کرونا در استان قزوین مشاهده می‌شود و تنها راه آن نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ لذا از هم استانی‌ها تقاضا داریم نسبت به رعایت نکات بهداشتی حساسیت ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان