۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین فرماندار قزوین: مشکلات زندان مرکزی به‌اطلاع رئیس قوه‌قضاییه می‌رسد/اختصاص ۳میلیارد اعتبار برای رفع مشکل فاضلاب چوبیندر
کد خبر: ۳۴۸۱۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۳ ساعت: ۱۶:۲۷ ↗ لینک کوتاه

با انتشار گزارش صبح‌قزوین صورت گرفت/حضور مسئولان قزوین در منطقه چوبیندر؛

فرماندار قزوین: مشکلات زندان مرکزی به‌اطلاع رئیس قوه‌قضاییه می‌رسد/اختصاص ۳میلیارد اعتبار برای رفع مشکل فاضلاب چوبیندر

فرماندار قزوین گفت: شهرداری منطقه یک در اعتبارات جدید شهرداری ۲میلیارد تومان برای رسیدگی مشکل فاضلاب چوبیندر اختصاص داده و همچنین حدود یک میلیارد تومان از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اختصاص می‌یابد.

فرماندار قزوین: مشکلات زندان مرکزی به‌اطلاع رئیس قوه‌قضاییه می‌رسد/اختصاص ۳میلیارد اعتبار برای رفع مشکل فاضلاب چوبیندر

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ چندی پیش مشکلات ناحیه منفصل شهری چوبیندر توسط سایت خبری صبح‌قزوین رسانه ای و از طریق فرمانداری قزوین پیگیری شد، این موضوع بهانه ای شد تا مسئولان استان قزوین برای بررسی این مشکلات در این منطقه حاضرشوند.

محمد شفیعی امروز(پنج شنبه)در جلسه بررسی مشکلات منطقه منفصل شهری چوبیندر قزوین که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مسئولین شهری در مسجد جامع چوبیندر برگزار شد، اظهار کرد: از حضور گرم و صمیمی و پرنشاط و با بصیرت مردم شهرستان قزوین که روز گذشته در حماسه 22بهمن به صورت راهپیمایی خودرویی و موتوری خلق کردند و بار دیگر با در دست داشتن پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای لبیک به ندای مقام معظم رهبری حضور فعالانه داشتند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از هشت سال از تبدیل شدن چوبیندر به ناحیه منفصل شهری می‌گذرد، افزود: این اتفاق بنا به درخواست خود اهالی رخ داده که مدارک و مستندات آن موجود است اما متاسفانه از آن زمان به بعد تاکنون نه جزو روستا و نه شهر محسوب می‌شود و این طبیعی است چون تا زمانی که در نقشه تقسیمات کشوری وزارت کشور قرار نگیرد برخی تبعات و مشکلات خدمات شهری را آن طور که انتظار می‌رود، نمی‌توان برآورده ساخت.

فرماندار قزوین بیان کرد: دردهای مردم این منطقه در قالب خاصی طرح و به صورت ملموس به مدیران مرتبط مطرح شده است مانند دفترچه بیمه سلامت که نمی‌توان آن را از دفترچه روستایی به دفترچه سلامت شهری انتقال داد و این کار باید در یک فرآیند خاصی صورت ‌گیرد؛ اما لازم است با شتاب بیشتری به این موضوع رسیدگی کنیم و نسبت به موضوع الحاق رسمی کددار شدن این منطقه اهتمام جدی داشته باشیم.

شفیعی تصریح ‌کرد: در منطقه چوبیندر علی‌رغم محرومیت‌هایی که وجود دارد برخی تنوع فرهنگی و قومیتی نیز احساس می‌شود که زحمات نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران و پایگاه بسیج را برای تامین امنیت و آسایش مردم مضاعف می‌کند.

وی اذعان داشت: مردم در ساخت زندان مرکزی هیچ دخالتی نداشتند چه بسا که هیچ‌کس باور نداشت جمعیت هزار و 100 نفری به 14هزار جمعیت تبدیل شود؛ امروز هم در ساعت‌هایی که بنا است اعمال قانون و یا حکمی صورت گیرد طبیعتاً خانواده‌هایی از شهرهای دور و نزدیک‌ وارد این منطقه شده و بافت فرهنگی این منطقه را به هم می‌زنند و بحث‌های حاشیه‌ای صورت می‌گیرد.

فرماندار قزوین خطاب به نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز کرد: قطعا این موضوع توسط نماینده ولی فقیه در استان قزوین به آیت‌الله رئیسی انعکاس داده خواهد شد که تدبیری در این باره اندیشیده شود؛ پیشنهاداتی توسط مسئولین در جلسه شورای تامین طرح‌ موضوع و کارشناسی شده که می‌تواند برای زندان و منطقه کمک کننده باشد.

وی تصریح‌ کرد: طی دو هفته گذشته ضمن بازدیدی که به همراه جمعی از مدیران کل و نماینده مجلس شورای اسلامی صورت گرفت در راستای تقویت و موضوع‌های حمایتی از مردم چوبیندر، مصوباتی منظور شد که در حال پیگیری‌های لازم است که تاکنون اعتبارات خاصی برای مدارس و مراکز بهداشتی و درمانی اختصاص یافته است.

شفیعی اضافه کرد: چوبیندر تنها ناحیه منفصل شهری بین 9 ناحیه در شهرستان قزوین است که در سال جاری علی‌رغم محدودیت‌هایی که وجود داشته، خدمات ویژه‌ای از سوی شهرداری منطقه یک به آن تعلق گرفته و تنها ناحیه منفصلی است که آتش‌نشانی و سالن ورزشی، بوستان و مستقل دارد اما ارائه این خدمات به معنای نادیده گرفتن مشکل فاضلاب و دردهای مردم در حوزه بوی نامطبوع نیست.

فرماندار قزوین تصریح‌ کرد: باتوجه به دغدغه‌ای که از سوی مردم در رابطه با مشکلات فاضلاب ‌وجود دارد؛ شهرداری منطقه یک در اعتبارات جدید شهرداری 2 میلیارد تومان برای رسیدگی به این مشکل منظور کرده تا در جهت پوشش کانال ریل و بحث‌های جانبی دیگر اقدام شود؛ همچنین حدود یک میلیارد تومان از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان طی سه ماه آینده در جهت کمک به آبفای روستایی اختصاص می‌دهیم تا بتوانیم این فاضلاب را به شبکه فاضلاب شهری اقبالیه ملحق سازیم.

وی عنوان کرد: شهر 450هزار نفری قزوین دارای سه منطقه و نواحی 9گانه است که طبیعتاً ممکن است اعتبارات کفاف لازم را ندهد اما در این منطقه با توجه به موقعیت فرهنگی باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد؛ همچنین امیدواریم که به زودی ناحیه منفصل شهری چوبیندر کددار شود چه بسا که تاکنون علی‌رغم عدم کد در این منطقه عوارض روستایی دریافت کردیم اما خدمات شهری ارائه می‌شود.

شفیعی در پایان گفت: خوشبختانه فرماندهی انتظامی استان نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد؛ چه بسا که علی‌رغم اینکه مدت زیادی از حضور وی در استان نمی‌گذرد تاکنون در اقبالیه دو اقدام اثرگذار در حوزه ایجاد راهبر و ناحیه جدید انتظامی انجام شده و وعده داده است که در جهت تقویت پاسگاه ناحیه منفصل شهری چوبیندر نیز اقدام کند.
انتهای پیام/ 1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان