۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حضور ۳۷هزار دانش‌آموز قزوینی در راهیان نور مجازی/ برنامه‌های فرهنگی در فضای شاد برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۴۸۱۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۳ ساعت: ۱۴:۱۸ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین خبر داد

حضور ۳۷هزار دانش‌آموز قزوینی در راهیان نور مجازی/ برنامه‌های فرهنگی در فضای شاد برگزار می‌شود

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین با اشاره به حضور ۳۷هزار دانش‌آموز قزوینی در راهیان نور مجازی، گفت: تمامی برنامه‌های فرهنگی اردوی راهیان نور امسال به صورت مجازی در فضای شاد برگزار می‌شود.

حضور ۳۷هزار دانش‌آموز قزوینی در راهیان نور مجازی/ برنامه‌های فرهنگی در فضای شاد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، محمد سرباز در نشست خبری ستاد "راهیان نور" که امروز(پنج‌شنبه) در اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی با تقدیم خون هزاران شهید به دست آمده، حفظ شده و به دست ما رسیده است و امنیت و آرامش کنونی حاکم در کشور ما مرهون ایثارگری جوانانی است که در راه حفظ اسلام شهید شدند.

وی افزود: هر روز شاهد این هستیم که دشمنان نظام جمهوری اسلامی مشغول توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند؛ اما کشور ما در راه پیروزی این نظام، سربازان بسیاری را تقدیم این خاک وسیع کرده و در حفظ دستاوردهای انقلاب توانمند است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین تاکید کرد: جنگ از ابتدای انقلاب با شکل‌های مختلف وجود داشته است؛ در ابتدای پیروزی گروهک‌های تجزیه طلب در اطراف کشور و استان‌های مرزی فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دادند تا کشور ما را شکست دهند اما با مقاومتی که در خاک جمهوری اسلامی ایران توسط نیروی‌های مردمی شکل گرفت دفاع مقدس را شاهد بودیم.

سرباز بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس فضایی را فراهم کرد که مردم برای دفاع از کشور، میهن، ناموس و اسلام وارد صحنه شدند و بیش از 230هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و اکنون این انقلاب مستحکم‌تر از گذشته به دست ما رسیده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: طی سال‌های اخیر شاهد این بودیم که دشمنان این نظام با استفاده از نیروهای دست پرورده خود با نام داعش در منطقه به دنبال این بودند که محور مقاومت را با شکست مواجه کنند و کشورهای اسلامی را یکی پس از دیگری تجزیه و با خود همراه کنند که در این عرصه هم با ورود مدافعان حرم در محور مقاومت این توطئه ناکام ماند.

وی افزود: شهید محسن حججی از شهدای جوانی بود که با جانفشانی خود در دفاع از کشور تحولی در دل‌های مردم ایجاد کرد و پس از پیروزی در برابر داعش، با دستور مستقیم رئیس جمهور جنایتکار امریکا خون حاج قاسم سلیمانی در راه این نظام به زمین ریخته شد که این شهید لقب سردار دل‌ها را در ذهن ملت ایران و تمام مظلومین و آزادی‌خواهان جهان به خود اختصاص داد.

راهیان نور فناوری نظام جمهوری اسلامی برای مقابله با توطئه‌های دشمن است

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند که دو اتفاق را در اذهان مردم تغییر دهند و اولین موضوع به فراموشی سپردن اتفاقات بزرگ در مسیر انقلاب است و دومین موضوع تحریف ایثارگری‌هاست که تاکنون دشمنان در این موضوعات توفیقی حاصل نکرده‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه راهیان نور، فناوری نظام جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با توطئه‌های دشمن و تهاجم فرهنگی است، ابراز کرد: امروزه دشمن در جنگ نرم به دنبال تغییر افکار مردم است که در این راستا اردوی راهیان نور با هدف نهادینه سازی الگوهای اسلامی در ذهن زنان، مردان و جوانان کشور و حفظ ارزش‌های انقلاب برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: هرساله این اردو به صورت حضوری برگزار می‌شد و دانش آموزان از یادمان‌ها بازدید می‌کردند تا از معنویات این سرزمین نورانی استفاده کنند و قدم در ردپای شهدا بگذارند که امسال وجود ویروس منحوس کرونا موجب شد که تمامی فضاهای آموزشی با روند متفاوتی برپا شوند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین ادامه داد: فرهنگیان با جهاد و حضور در مسیر آموزش مجازی، اتفاق بزرگی را رقم زدند که تحصیل دانش‌آموزان با لحظه‌ای توقف مواجه نشود و اکنون آموزش در سطح خوبی در کشور در حال پیاده سازی است.

سرباز ابراز کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده و با همکاری بسیج فرهنگی، ستاد راهیان نور و فرهنگیان این اتفاق به شکلی نو برگزار خواهد شد و در تاریخ 27 و 28 بهمن سال جاری برنامه ویژه‌ای برای دانش آموزان پایه نهم، دهم و یازدهم در فضای مجازی شاد اجرا می‌شود که می‌توانند به آدرس qazvinbasij@ مراجعه کنند.

این مقام مسئول گفت: برنامه درسی سه پایه ذکر شده در روزهای 27 و 28 بهمن ماه لغو شده و برنامه اصلی آن‌ها حضور در اردوی مجازی راهیان نور خواهد بود و حضور کلیه دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها بلامانع بوده و این اردو قابل استفاده برای تمامی علاقه‌مندان است.

وی در پایان عنوان کرد: افراد حاضر در یادمان‌های عملیاتی مشغول ضبط برنامه‌های اردوی راهیان نور هستند و راویان در مناطق عملیاتی حضور دارند تا در شبکه شاد بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان شاهد برنامه‌های متنوعی باشیم.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان