۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین راهیان نور بستر خودسازی نوجوانان را فراهم می‌کند/ بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه تعالی دانش‌آموزان است
کد خبر: ۳۴۸۱۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۳ ساعت: ۱۴:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

راهیان نور بستر خودسازی نوجوانان را فراهم می‌کند/ بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه تعالی دانش‌آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه راهیان نور بستر خودسازی نوجوانان را فراهم می‌کند؛ گفت: برای رسیدن به هدف در تربیت نیازمند نقشه راه هستیم و امروز بیانیه گام دوم انقلاب یک نقشه راه است.

راهیان نور بستر خودسازی نوجوانان را فراهم می‌کند/ بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه تعالی دانش‌آموزان است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، حسنعلی اصغری امروز(پنج‌شنبه) در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران در سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: همدلی مهم‌ترین مولفه‌ای است که تمام دستگاه‌ها به آن نیاز دارند و برای موفقیت، نیازمند همراهی و همکاری تمام دستگاه‌ها از جمله سپاه پاسداران بوده که البته این همدلی در استان قزوین شکل گرفته است.

وی افزود: وظیفه ما در ایام دهه فجر، تبیین دستاوردهای انقلاب بوده؛ چراکه ممکن است برخی به نیمه خالی لیوان توجه کنند؛ امروز به برکت خون شهدا میزان فاصله ما با وضع گذشته غیرقابل مقایسه است و رشد خوبی را داشتیم؛ انقلاب اسلامی منشا تحولات بسیاری بوده که بخشی از تحولات مربوط به نظام تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: اقتدار امروز ایران اسلامی را در بین کشورهای جهان مرهون فعالیت‌، تلاش‌ و تربیت مناسب معلمان می‌دانیم و از معلمانی که کمک کردند نهال نوپای انقلاب به درخت تنومندی که در جهان یک جایگاه ویژه دارد، تبدیل شود تقدیر ویژه داریم.

اصغری یادآور شد: ما باید هوشمندانه‌تر از گذشته عمل کرده و از تجربیات گذشته درس بگیریم و بتوانیم توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم؛ امروز هدف دشمن توجه به جوانان و نوجوانان است و امروز ما باید در این حوزه هوشمندی حداکثری داشته باشیم و با تعهد بالا به وظایف خود عمل کنیم.

تاثیرگذاری اردوی راهیان نور در تصویرسازی شخصیت شهیدان برای دانش‌آموزان

وی عنوان کرد: معرفی الگوها و نمادها برای ما مهم است و امروز اگر بخواهیم در فرهنگ موفق باشیم باید نگاه عمیق‌تری نسبت به لایه‌های عمیق جامعه همچون شخصیت‌های بزرگ داشته باشیم.

این مقام مسئول گفت: اردوی راهیان نور و حضور دانش‌آموزان در این سفر معنوی می‌تواند در تصویرسازی شخصیت شهیدان در بین دانش‌آموزان موثر باشد؛ انتظار ما از سفر راهیان نور این است که دستاوردهای بسیار مناسبی برای دانش‌آموزان به همراه داشته باشد.

اصغری اذعان کرد: برای رسیدن به اهداف تربیتی نیازمند نقشه راه هستیم و امروز بیانیه گام دوم انقلاب یک نقشه راه است؛ لذا جوانان باید قبل از نقش‌آفرینی، به مرحله خودسازی برسد.

وی در پایان تصریح کرد: در مناطق ۱۴ گانه استان قزوین، هیچ دانش‌آموزی نیست که از روش مطمئن برای فراگیری دروس آموزشی بی‌بهره باشد و این نشان دهنده تلاش معلمان است.

سرهنگ هادی بغدادی هم در این جلسه اظهار کرد: بهترین و ارزشمندترین دوره زندگی خود را طول سال‌های تحصیل در مدرسه می‌دانیم؛ چراکه شخصیتی ارزشمندتر از معلم نداریم که به جایگاه آن توجه ویژه از نظر بزرگان شده است.

راهیان نور و دهه فجر یک گنج و حاج قاسم یک مکتب است

وی افزود: پیشرفت جایگاه معلم می‌تواند موجب شتابدهی در مهارت دهی و موضوعات اقتصادی باشد و یک معلم می‌تواند پیشرفت را در جامعه ایجاد کند؛ اقدامات ارزشمندی که معلمان در کرونا داشتند یک نوع مجاهدت خاموشی است که مغفول مانده و رسانه‌ها باید نسبت به این موضوعات بپردازند.

مسئول بسیج فرهنگیان استان قزوین عنوان کرد: راهیان نور و دهه فجر یک گنج و حاج قاسم یک مکتب است و این جایگاه را معلمان به دانش‌آموزان معرفی می‌کنند؛ آموزش و پرورش به عنوان مهمترین دستگاه در این بین نقش دارد.

بغدادی یادآور شد: انتقال مفاهیم ارزشمند و تداوم این مسیر موضوع اصلی است و درخواست داریم که پیگیری اینگونه موضوعات تداوم داشته باشد.

وی یادآور شد: از فعالان رسانه‌ها و فضای خبری استان قزوین درخواست داریم یک فضای خبری جامعی ایجاد شود تا تمام مجموعه‌ها به راهیان نور بپردازند؛ شهدا تبلور اعتقادات ما هستند و باید شخصیت سازی مناسبی با استفاده از هنرهای رسانه‌ای ایجاد کنیم.

این مقام مسئول در پایان اذعان کرد: تمام کفر در فضای رسانه‌ای فاسد جمع شده‌اند و به بچه‌های انقلاب آسیب وارد می‌کنند و ما باید در راستای دفاع از ارزش‌های دینی به شکل جدی توجه کنیم‌.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان