۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جریان دانشجویی باید با کنش‌گری فعال در عرصه مطالبه‌‌گری حضور یابد/ تولید علم و ثروت اولویت اصلی امروز کشور است
کد خبر: ۳۴۸۱۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۳ ساعت: ۹:۱ ↗ لینک کوتاه

دانشجویان قزوینی:

جریان دانشجویی باید با کنش‌گری فعال در عرصه مطالبه‌‌گری حضور یابد/ تولید علم و ثروت اولویت اصلی امروز کشور است

دانشجویان قزوینی گفتند: همه دانشجویان باید از نظر معرفتی و اعتقادی تقویت شوند و مطالعات تخصصی در کنار مطالعات فکری داشته باشند تا با کنش‌گری فعال و روشنگری از مسئولین مطالبه کنند.

جریان دانشجویی باید با کنش‌گری فعال در عرصه مطالبه‌‌گری حضور یابد/ تولید علم و ثروت اولویت اصلی امروز کشور است

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ یکی از عناصر محوری در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی و پیروزی و همچنین تداوم آن جوانان بوده‌اند، همسو بودن دانشجویان با تحولات جامعه ایران و حضور آنان در اکثر مراکز آموزش عالی به ویژه در سال‌های آخر عمر حکومت پهلوی ما را به نقش و جایگاه دانشجویان رهنمون می‌سازد به طوری که بیشتر دانشجویان خواستار ایجاد دگرگونی‌های بنیادی اقتصادی، سیاسی و ایدئولوژیک در نظام حکومتی بودند.

خون دانشجویان با خون اقشار دیگر، به هم آمیخت و فریاد دانشجویان با فریاد ملت یکی شد، طلبه و دانشجو، حوزه و دانشگاه، توده مردم و تحصیل کرده‌ها، همه به وحدت رسیدند و این وحدت عمیق، چتری زیبا بر سر ملت افکند که سپس ولایت امام، در عمق فکر و جان مردم، ریشه دواند و «انقلاب اسلامی»، به پیروزی رسید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، مهمترین مسئولیت دانشجویان را به عنوان چشم بینای طبقه روشن بین و روشنفکر جامعه، مراقبت از ظاهر و باطن نظام اسلامی و جلوگیری از انحراف آن دانستند که تشکل‌های اسلامی دانشجویان، اصلی‌ترین شاخه‌ فعالیت‌های دانشجویی به شمار می‌رود.

جواد رضایی دانشجوی 21 ساله دانشگاه فرهنگیان استان قزوین، ورودی سال 97 است که در رشته کارشناسی علوم تربیتی تحصیل می‌کند.

این جوان انقلابی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، اظهار کرد: شروع جریان انقلاب را می‌توانیم از سال‌های 1342 و نهضت ملی شدن صنعت نفت پیگیری کنیم و اگر از این وجه آغاز فعالیت‌های دانشجویان را برشماریم، می‌توانیم به اعتراضات دانشجویان در مورد حضور نیکسون معاون رئیس جمهور امریکا که به تهران آمده بود اشاره کنیم که این اتفاق منجر به درگیری بین پلیس و مردم شد.

وی افزود: اعتراضات دانشجویان درباره حضور نیکسون در تهران را می‌توانیم به عنوان نقطه عطفی در فعالیت‌های دانشجویی در ایران بدانیم و به مرور که به سال‌های پیروزی انقلاب نزدیک می‌شویم، می‌بینیم که دانشجویان در فعالیت‌هایی از جمله درگیری مسلحانه خیابانی و چاپ نامه‌های اعتراضات امام خمینی(ره) ایفای نقش می‌کنند.

این دانشجوی جوان بیان کرد: طبق بیانات رهبری دانشجویان باید در اولین قدم، معنویت خود را بالا ببرند و به فرموده شهید حاج قاسم سلیمانی؛ باید شهید بود و شهید زندگی کرد.

رضایی تاکید کرد: همان طور که دشمن در همه جبهه‌ها وارد میدان شده جوانان و دانشجویان باید در همه میادین از جمله موضوعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با روحیه انقلابی و آتش به اختیار وارد میدان شوند تا ایران در گام دوم انقلاب به جایگاه مطلوب خود برسد.

با مطالبه‌گری و گفتمان عمومی می‌توانیم قدمی بزرگ برای حل مشکلات برداریم

وی اضافه کرد: همان طور که در سیل و زلزله شاهد حضور جوانان انقلابی برای همکاری بودیم، امروز هم حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم نشان داد که دانشجویان توانستند در عین گمنامی اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

این جوان انقلابی گفت: مهمترین مسئله‌ای که دانشجویان می‌توانند پیگیری کنند موضوع رسیدن به دولت اسلامی، جنبش نرم افزاری و تولید علم دینی و اسلامی است که باید همه ما در حوزه تخصصی خود با استفاده از تجارب بزرگان و اندیشمندان انقلابی و طرح‌ریزی در حوزه وحدت و دانشگاه به معنای واقعی کلمه حرکت جدی را شروع کنیم.

رضایی تاکید کرد: با مطالبه‌گری و گفتمان عمومی می‌توانیم قدمی بزرگ برای حل مشکلات برداریم و قطعا اگر هر دانشجو یک قدم موثر بردارد نتایج موفقیت آمیزی حاصل خواهد شد.

وی افزود: جامعه امروز به مدیران جوان و انقلابی نیاز دارد که در این راستا دانشجویان باید تلاش و کسب مهارت کنند تا بتوانند توانایی مسئولیت‌های مختلف را برعهده بگیرند و به دولت اسلامی جامع و کامل برسیم.

این دانشجوی جوان ابراز کرد: در حوزه رسیدن به عدالت خواهی اولین کار، پردازش تئوریک عدالت خواهی است که امروزه می‌بینیم جنبش دانشجویی وجود دارد اما مشکل اصلی کمبود و نبود پشتوانه تئوریک و علمی است که اندیشمندان و صاحب نظران باید حضور بیشتری در این حوزه داشته باشند.

رضایی گفت: قدم اول برای یک جهش در عدالت خواهی تلاش برای رسیدن به وحدت بین تشکل‌های مختلف دانشجویی در گفتمان کلان عدالت خواهی انقلابی است که متاسفانه گاهی اوقات عدالت خواهی در جامعه و در جنبش‌های دانشجویی، بستری برای ادامه دعواها و اختلاف نظرهای سیاسی می‌شود که این موضوع آسیب جدی به گفتمان عدالت خواهی می‌رساند.

وی اضافه کرد: در گام دوم انقلاب باید به عدالت خواهی به عنوان یک منظر جدی برای ایجاد امید در مردم و حل مشکلات نگاه کرد و نه تسویه حساب‌های شخصی.

دانشجویان دوش به دوش حوزوی‌ها برای پیروزی انقلاب تلاش کردند

محمد اسحاق روستا جوان23 ساله قزوینی و دانشجوی ترم هشت رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به اینکه دانشجویان نقش موثری در پیروزی انقلاب داشتند، اظهار کرد: انقلاب توسط امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و این کار بیشتر بر دوش حوزوی‌ها بود اما نمی توانیم نقش دانشجویان را نادیده بگیریم؛ چراکه دانشجویان دوش به دوش حوزوی‌ها در جهت پیروزی و پیشبرد اهداف انقلاب تلاش کردند.

وی افزود: حتی امام خمینی(ره) بیان می‌کردند زمانی که در زندان بودند دانشجویان بسیاری در آنجا حضور داشتند و این موضوع نشان دهنده حضور فعال دانشجویان در انقلاب است.

این جوان قزوینی بیان کرد: در زمان انقلاب نقش مدیریتی، هدایت معرفتی و فکری بر دوش حوزه و دانشجویان بوده و همچنین بعد از انقلاب دانشجویان در پیشبرد و حفظ انقلاب نقش مهمی داشتند.

روستا عنوان کرد: زمانی که سپاه پاسداران شکل گرفت اولین افرادی که وارد سپاه شدند دانشجویان بودند و از دیگر فعالیت‌های موثر انجام شده می‌توان به تشکیل جهاد سازندگی اشاره کرد که این حرکت عظیم در تاریخ ماندگار شد.

این دانشجو عنوان کرد: در آن زمان دانشگاه‌ها محلی برای استقرار گروه‌های مختلف ضد انقلاب شده بود که دانشجویان با همکاری یکدیگر دانشگاه‌ها را پاکسازی کردند و همچنین یکی از بزرگترین و مهمترین فعالیت‌ها تسخیر لانه جاسوسی بود که جنبش دانشجویی با سرعت عمل و هوشیاری به نقشه امریکا پی برده و با تسخیر لانه جاسوسی راه را برای کشور بیگانه مسدود کرد.

وی افزود: دانشجویان از آغاز حرکت انقلاب اسلامی تا به امروز در هر برهه از زمان با توجه به احساس نیاز و تکلیف، نقش خود را به درستی ایفا کرده‌اند و در مدیریت، پیروزی، حفظ انقلاب، تشکیل جهاد سازندگی، مدیریت جبهه و جنگ موثر بودند.

دانشجویان بابد پای کار بیایند و مشکلات مردم را حل کنند

این جوان انقلابی گفت: امروز هم دانشجویان باید زمانه و اوضاع موجود را تحلیل کنند و ببینند که چه مشکلاتی در کشور وجود دارد که خوشبختانه یک حرکت خوبی با عنوان نهضت مسئله محوری به همت بسیج دانشجویی شکل گرفته و این حرکت را می توانیم عالی و مطلوب بدانیم؛ چراکه رهبر انقلاب از این موضوع حمایت کردند.

وی افزود: در این طرح دانشجویان باید حلقه‌های مسئله محور تشکیل دهند و راهکار علمی و عملی برای حل مشکل بیابند تا در جهت رفع مشکلات با مطالبه‌گری اقدام به انجام راه حل مطلوب کنند.

این دانشجوی جوان گفت: شهید بهشتی فرموده‌اند که دانشجو موذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز ملت قضا می‌شود؛ این موضوع به بحث روشن‌گری و بصیرت افزایی اشاره دارد که دانشجو نمی‌تواند از نقش خود فرار کند و امروز که کشور در تهاجم فرهنگی قرار دارد و از نظر فکری به افکار ما حمله می‌شود، هر فرد باید به وظیفه خود در حل مشکلات آگاه باشد.

روستا تاکید کرد: دانشجویان بابد پای کار بیایند و مشکلات مردم را حل کنند و مطالعات فکری داشته باشند تا از نظر پایه اعتقادی قوی شوند و باید خودشان را تقویت کنند تا به درجه‌ای برسند که تولید فکر کنند.

 وی افزود: کشور ما امروزه ساختار اسلامی دارد اما در زمینه‌های مختلف نرم افزار اسلامی و فکر اسلامی در اقتصاد، صنعت و آموزش پرورش ندارد و باید تولید فکر صورت گیرد تا به ساختار اسلامی برسیم.

این جوان انقلابی در پایان گفت: همه دانشجویان باید از نظر معرفتی و اعتقادی تقویت شوند و مطالعات تخصصی در کنار مطالعات فکری داشته باشند تا با کنش‌گری فعال و روشنگری از مسئولین مطالبه کنند.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان