۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین آمریکایی‌ها پیش از انقلاب، نیروهای نظامی ایران را عوامل خود می‌دانستند
کد خبر: ۳۴۸۱۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۲ ساعت: ۱۶:۲۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

آمریکایی‌ها پیش از انقلاب، نیروهای نظامی ایران را عوامل خود می‌دانستند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مسجد امام خمینی(ره) قزوین گفت: آمریکایی‌ها در سیستم نظامی ما نفوذ کرده بودند و تلاش می‌کردند تا نیروهای نظامی ما را به عنوان عوامل خود تربیت کنند.

آمریکایی‌ها پیش از انقلاب، نیروهای نظامی ایران را عوامل خود می‌دانستند

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز(چهارشنبه) در مراسم گرامیداشت ۲۲بهمن که در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آمریکایی‌ها در سیستم نظامی ما نفوذ کرده بودند و تلاش می‌کردند تا نیروهای نظامی ما را به عنوان عوامل خود تربیت کنند.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی، کشور ما به عنوان پشتیبان صهیونیست‌ها معروف شده بود و سوخت هواپیماهای آنها را تأمین می‌کرد و ایران در جبهه صهیونیست‌ها قرار داشت.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: شاه اعلام کرده بود که هر ایرانی باید عضو حزب رستاخیز شود و هر کسی که تمایلی به عضویت ندارد، یا راهی زندان می‌شود یا از این مملکت بیرون می‌رود و این مهم نشان دهنده اوضاع بد مملکت است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: به دنبال اعلام موجودیت حزب رستاخیز در اسفندماه 1353، امام خمینی، رهبر نهضت اسلامی با صدور اعلامیه‌ای از محل تبعید خود در نجف، شرکت در این حزب را تحریم و این توطئه را خنثی کرد.

وی ادامه داد: اعلامیه امام خمینی(ره) تو دهنی محکمی به شاه و عواملش بود و شاه در این طرح خود شکست خورد. قدرت امام خمینی(ره) نمایان شد و این اعلامیه به دست ملت رسید و اثر خود را گذاشت و همین گام‌های جدی، قدرت و شخصیت کاریزمایی امام را نمایان کرد.

عابدینی در پایان گفت: انقلاب اسلامی ثمره شکنجه و رنج مظلومان است و امروز امانت بسیار ارزشمندی به دست ما سپرده شده است و باید از آن حراست و حفاظت کنیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان