۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پیروزی انقلاب اسلامی هژمونی امریکا را درهم شکست/ عمل به بیانیه"گام دوم انقلاب" کلید رفع مشکلات کشور است
کد خبر: ۳۴۸۱۳۸ نویسنده: طاهره محسنی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۲ ساعت: ۸:۶ ↗ لینک کوتاه

استاد دانشگاه امام صادق(ع):

پیروزی انقلاب اسلامی هژمونی امریکا را درهم شکست/ عمل به بیانیه"گام دوم انقلاب" کلید رفع مشکلات کشور است

استاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: ترویج و گسترش فرهنگ استقلال خواهی و استکبارستیزی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب در عرصه بین‌المللی است و پیروزی انقلاب اسلامی هژمونی امریکا را درهم شکست.

پیروزی انقلاب اسلامی هژمونی امریکا را درهم شکست/ عمل به بیانیه"گام دوم انقلاب" کلید رفع مشکلات کشور است
طاهره محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یکی از پدیده‌های عظیم در حیات اجتماعی است، اظهار کرد: هر انقلابی ماهیتی دارد که قطعاً هویت و مقاصد مطلوب آن را معرفی می‌کند؛ لذا ماهیت انقلاب ما اسلامی بودن آن است.
 
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در دو بعد داخلی و بین‌المللی افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای داخلی، سیاسی بودن آن است که از مهم‌ترین مصادیق آن می‌توان به سرنگونی نظام شاهنشاهی و استقرار حاکمیت الهی اشاره کرد.
 
استاد دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرد: انقلاب ما توانست آن حکومت فاسد و دیکتاتوری را که به واسطه زر و زور، تزویر و فساد ۲۵۰۰سال در ایران حکومت داشت؛ از بین ببرد و استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ایران را در این کشور ایجاد کند.
 
وی عنوان کرد: افزایش بینش و مشارکت سیاسی مردم از دیگر مصادیق دستاورد سیاسی انقلاب است؛ چه بسا که امروز مردم در نظام ما جایگاه بالایی در انتخابات مجلس خبرگان، قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و امثال آن دارند.
 
محسنی با اشاره به اینکه استقلال و دگرگونی اصول سیاست خارجی از دیگر مصادیق مهم دستاوردهای انقلاب است، ابراز کرد: استقلال سیاسی کشوری که به گواه تاریخ حتی در دوران معاصر هم همواره زیر نفوذ قدرت‌های استعماری یا بیگانگان بود، با تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی، دگرگونی در اصول سیاست خارجی ایران به وقوع پیوست.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به ابعاد فرهنگی به عنوان یکی از دستاوردهای داخلی انقلاب، ادامه داد: نفی مظاهر فرهنگ غرب و مقابله با تهاجم فرهنگی که همواره مورد توجه امام راحل بود از دیگر مصادیق دستاورد فرهنگی است که در پرتو این سیاست، بنا بود معیارها و ارزش‌های غربی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دگرگون شده و ارزش‌های اسلامی و دینی حاکم شود.
 
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود، عنوان کرد: درواقع انقلاب فرهنگی با تعمیم خودباوری فرهنگی و گسترش شعائر دینی، زمینه را برای تقویت پایه‌های دینی مردم و پرورش نسل‌های خودباور فراهم کرد.
 
ارتقای جایگاه زن از مهمترین دستاوردهای فرهنگی انقلاب 
 
محسنی، عمومی شدن آموزش و ارتقاء سطح علمی جامعه را به عنوان یکی دیگر از مصادیق انقلاب فرهنگی برشمرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد یک رشد فرهنگی در کشور و مبارزه با بی‌سوادی هستیم که درواقع نشان می‌دهد آمار تعداد باسوادان، دانشگاهیان و حوزویان جامعه ما با نظام شاهنشاهی قابل مقایسه نیست.
 
مدرس دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرد: ارتقای جایگاه زن در اجتماع یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی است که جایگاه واقعی زن مسلمان را در اجتماع و منزل مشخص کرد که به تعبیر امام خمینی(ره)، حضور زن در جامعه با همان حجاب، حیا و وقار فاطمه گونه ضروری است.
 
وی اضافه کرد: ایجاد روحیه خودباوری نیز به عنوان یکی از مصادیق دیگر انقلاب فرهنگی است که پس از انقلاب اسلامی، یک خودباوری و خوداتکایی بین آحاد جامعه ایجاد شد که همین روحیه موجب آشکار شدن روحیه ایثار، فداکاری، صداقت و اخلاص در هشت سال دفاع مقدس و در نهایت پیروزی کشور ما شد.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در سطح بین‌المللی اثرات بسیار زیادی داشته که می‌توان به دستاوردهای فرهنگی و سیاسی اشاره کرد.
 
وی عنوان کرد: از جمله مصادیق دستاورد فرهنگی انقلاب اسلامی ایران، ترویج فرهنگ مردم سالاری دینی است که انقلاب توانست ضمن تبیین سازگاری اسلام و دموکراسی یک کنش متقابل بین دو حوزه دین و سیاست آشکار کند و یک نوع نظام سیاسی اسلامی را رقم بزند.
 
محسنی ادامه داد: فرهنگ مردم سالاری دینی نیز یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی است که درواقع الگوی اسلام‌گرایی و ارزش‌های پایدار اسلامی مانند عدالت‌گرایی، خدا محوری و معنویت گرایی را رقم زده است.
 
گسترش فرهنگ استقلال خواهی و استکبارستیزی از برکات انقلاب
وی بیان کرد: ترویج و گسترش فرهنگ استقلال خواهی و استکبارستیزی به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای فرهنگی انقلاب در عرصه بین‌المللی است که از نظر امام راحل، نفی هرگونه وابستگی به نیروهای خارجی و استقلال طلبی در انقلاب اسلامی موجب تقویت برابری دولت‌ها و حاکمیت‌ها، تحقق حقوق الهی و انسانی ملت‌ها در نظام بین‌الملل، تضعیف سلطه قدرت‌های بزرگ در منطقه خاورمیانه می‌شود، چه بسا که پیروزی انقلاب اسلامی هژمونی امریکا را درهم شکست.
 
این مدرس دانشگاه ادامه داد: احیای نقش جنبش‌های آزادی‌بخش نیز به عنوان یکی دیگر از مصادیق انقلاب فرهنگی در سطح بین‌الملل است که انقلاب ما موجب افزایش خودآگاهی مستضعفان و محرومان، احیای خودباوری و اعتماد به نفس و بیداری اسلامی در میان ملت‌های مسلمان شد.
 
وی ابراز کرد: انقلاب ایران توانست به اهمیت جنبش‌های آزادی بخش اعم از اسلام گراها و استکبارستیزها، برقراری عدالت اجتماعی، نفی دخالت‌ قدرت‌های خارجی، ضرورت مدیریت پویا و منعطف و تحولات سیاسی و اجتماعی تاکید ‌کند به طوری که هنوز هم بسیاری از جوامع اسلامی، نهضت بیداری اسلامی در جهان اسلام را مرهون پیروزی‌های انقلاب اسلامی می‌دانند و از آن الگو می‌گیرند.
 
محسنی با اشاره به دستاوردهای سیاسی انقلاب در سطح بین‌المللی گفت: جهت‌گیری جریان‌ها و گروه‌های سیاسی از مصادیق اثرگذاری انقلاب در عرصه‌های سیاسی سطح بین‌المللی است که برخی از گروه‌های اسلامی و سیاسی، موجودیت خود را مرهون انقلاب اسلامی می‌دانند و ایران را راهبرد قدرت‌های بزرگ منطقه به شمار می‌برند.
 
مدرس دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران موجب افول هژمونی امریکا شده و کشورهای دیگر، قدرت و جان تازه‌ای پیدا کردند تا بتوانند علیه استعمارگری‌ها مبارزه کنند.
 
وی ادامه داد: همکاری با سازمان‌های بین‌المللی، عدم انزوای ایران، عدم تاثیر برخی ابرقدرت‌ها در ایران، شکست پروژه‌های تحریم در پروژه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و هسته‌ای، تاثیر در جنبش‌های بیداری اسلامی ایران مرهون تاثیر انقلاب بر راهبرد قدرت‌های بزرگ است.
 
انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهان اسلام شد
 
محسنی تصریح‌ کرد: آینده پیش روی نظام ما قطعاً با فرصت‌ها و چالش‌هایی مواجه است؛ اما مردمی بودن نظام و پیشرفت‌های علمی و فناوری از مهمترین دستاوردهای داخلی و افول هژمونی امریکا از مهمترین دستاوردهای بین المللی است.
 
استاد دانشگاه امام صادق(ع) ابراز کرد: اگرچه مسائل اقتصادی داخل کشور ممکن است برای مردم چالش‌هایی را به وجود آورده باشد که ناشی از سوء مدیریت برخی مسئولین داخل کشور است و نباید این سوء مدیریت را گردن تحریم‌ها بیاندازیم.
 
وی عنوان کرد: ایران یک پتانسیل قدرت نرم دارد که ارزش‌ها و هنجارهای جمهوری اسلامی ایران از جمله اعتبار، شهرت، ایدئولوژی، مقبولیت، معارف علم و دانش بر پایه آن شکل می‌گیرد و مردم همواره براساس پتانسیل این قدرت، پای نظام محکم ایستاده‌اند.
 
این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگرچه ممکن است، دشمن وانمود کند که مردم خسته شده‌اند اما این طور نیست؛ دشمن تمام توان خود را علیه نظام ما به کار گرفته اما در تمام مراحل ناکام مانده است.
 
محسنی ادامه داد: از مهمترین چالش‌ها، تهاجم فرهنگی یا مسئله نفوذ و زندگی سکولاریسم است و آنچه که واقعاً چالش جدی محسوب می‌شود نابرابری اجتماعی و مشکلات اقتصادی است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم و به عنوان چالش‌های داخلی محسوب می‌شوند؛ موضوع تحریم‌ها، جهانی سازی و مسئله هسته‌ای ایران از مهمترین چالش‌های بین‌المللی است.
 
مدرس دانشگاه امام صادق(ع) در پایان گفت: اگر مسئولین جامعه ما بیانیه گام دوم انقلاب را که رهبر معظم انقلاب در بهمن ماه سال ۹۷ همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برای مردم بیان کردند؛ دقیقاً مطالعه کنند و به اجرای محتویات آن در داخل کشور بپردازند قطعاً بسیاری از چالش‌های پیش‌روی نظام برداشته خواهد شد.
 
انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان