۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین بهره‌برداری از ۱۱۴پروژه صنعت برق در قزوین همزمان با دهه فجر
کد خبر: ۳۴۸۱۳۴ نویسنده: سعید بهادیوند چگینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۱ ساعت: ۱۵:۴۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت برق استان خبرداد

بهره‌برداری از ۱۱۴پروژه صنعت برق در قزوین همزمان با دهه فجر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین از بهره‌برداری ۱۱۴پروژه صنعت برق همزمان با دهه فجر در قزوین خبر داد.

بهره‌برداری از ۱۱۴پروژه صنعت برق در قزوین همزمان با دهه فجر

سعید بهادیوند چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر تعداد 105 پروژه شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین و 9پروژه نیروگاهی در بخش خصوصی شهرستان‌های قزوین، البرز، تاکستان، بوئین زهرا، آبیک و آوج به بهره‌برداری می‌رسد .

وی در ادامه افزود: از مجموعه  پروژه‌ها نیز 40 پروژه در شهرستان قزوین و در تاکستان 15، آبیک 12، آوج 10، البرز 9، بوئین زهرا 15، محمدیه 13 پروژه  به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با اشاره به دستاوردهای این حوزه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان آذرماه 99 بیان کرد: در بیشتر شاخص‌ها رشد چشمگیری داشته‌ایم به طوری که در تعداد پست‌های برق هزار و 974درصد، تعداد چراغ‌های روشنایی معابر هزار و 361درصد، تعداد روستاهای برقدار هزار و 61درصد، مصرف انرژی برق 769درصد، تعداد مشترکین 672 درصد، طول خطوط 397درصد، حداکثر پیک بارهمزمان 365درصد و ظرفیت پست‌ها 273درصد نسبت به قبل از انقلاب افزایش یافته است .

این مقام مسئول در زمینه انرژی‌های نو ابراز کرد: تمامی اقدامات در زمینه انرژی‌های نو بعد از انقلاب انجام شده که از جمله در زمینه نیروگاه‌های تولید پراکنده تاکنون 185 موافقتنامه احداث با ظرفیت 612مگاوات منعقد و 48 پروانه با ظرفیت 164 مگاوات صادر و 18 قرارداد با ظرفیت 8/90مگاوات مبادله شده و 19 واحد با ظرفیت 96مگاوات در حال بهره‌برداری است.

بهادیوند چگینی ادامه داد: در مورد انرژی بادی تاکنون 17موافقتنامه احداث با ظرفیت 579 مگاوات و 11 پروانه احداث با 338مگاوات صادر و 16 قرارداد با ظرفیت 248مگاوات مبادله شده و 3واحد با ظرفیت 178مگاوات در حال بهره برداری است.

وی یادآور شد: در مورد انرژی خورشیدی تاکنون 33موافقتنامه احداث با ظرفیت 230مگاوات و 23پروانه احداث با ظرفیت 143مگاوات صادر و 10قرارداد با ظرفیت 39مگاوات مبادله شده است و 3واحد با ظرفیت 4مگاوات در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در مورد اقدامات شاخص شرکت در سال جاری اضافه کرد: پیاده سازی پروژه ریز شبکه‌ها به صورت پایلوت در استان قزوین، پیاده سازی کنترل روشنایی معابر با استفاده از اینترنت اشیاء به صورت پایلوت در استان قزوین، پیاده سازی اتوماسیون شبکه با نصب کلیدهای دارای قابلیت قطع و وصل از راه دور از جمله اقدامات انجام شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین عبور موفق از پیک تابستان در سال جاری، استقرار سیستم تعمیرات و نگهداری شبکه (pm) به صورت مکانیزه، کاهش حوادث ناشی از کار با انجام سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی (HSE)، افزایش دقت در سیستم پیش‌بینی نیاز مصرف بازار برق، بهره‌برداری از اولین سامانه پلتفرم نوین هوشمند در صنعت برق با عنوان پرتو اقدامات دیگری بود که انجام شد.

بهادیوند چگینی با اشاره به سایر اقدامات عنوان کرد: ایجاد امکان ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکین از طریق سامانه برق من، اجرای موفق طرح ملی برق امید در سطح استان و برگزاری موفق مانورهای جهادی بازسازی و بهسازی شبکه‌های فرسوده برق استان و تعدیل روشنایی معابر در چند مرحله و در مناطقی چون شهرک صنعتی لیاء، کوهین و سایر شهرهای استان از جمله مهمترین اقدامات این شرکت درسال جاری است.

 وی با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده از عملکرد این شرکت در سطح ملی و استانی تصریح کرد: همکاران شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین 24 ساعته مشغول ارائه خدمات به مشترکین برق و مردم استان بوده و در راستای جلب رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی بیش از پیش تلاش می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین ادامه داد: این شرکت در ارزیابی‌های سطح ملی و استانی همواره حائز رتبه‌های برتر شده است که از جمله می‌توان کسب رتبه شایسته تقدیر ویژه در ارزیابی ستاد اقامه نماز استان، رتبه برتر در ارزیابی عملکرد مدیران دفاتر حراست شرکت‌های تابعه وزارت نیرو، عنوان موفق‌ترین رده در سطح ناحیه مقاومت بسیج سپاه ناحیه امام حسن(ع) در جشنواره مالک اشتر و کسب رتبه دوم دفتر روابط عمومی در حوزه  فرهنگ سازی و آموزش همگانی دومین دوره جشنواره ارزیابی عملکرد دفاتر روابط عمومی وزارت نیرو را نام برد.

این مقام مسئول اذعان کرد: مشترکین می‌توانند با نصب سامانه موبایلی برق من کلیه خدمات قابل ارائه شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین از جمله ثبت خاموشی، مشاهده صورت حساب و پرداخت آن، ثبت خسارت وارده به مشترکین را دریافت کنند.

بهادیوند چگینی در پایان گفت: مشترکین جهت دریافت این سامانه می‌توانند به سایت شرکت توزیع برق استان قزوین به نشانی :www.qazvin-ed.co.ir یا نرم افزار کافه بازار یا سایت برق امید به نشانی :www.bargh-omid.ir مراجعه و ضمن دریافت این سامانه و ثبت شناسه 13رقمی انشعاب خود، از کلیه خدمات بهره مند شوند.

انتهای پیام/ 2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان