۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین پزشکان قزوینی داوطلب تزریق واکسن کووید۱۹ شدند
کد خبر: ۳۴۸۱۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۱ ساعت: ۱۳:۷ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح‌قزوین از اولین مرحله تزریق واکسن کرونا در استان؛

پزشکان قزوینی داوطلب تزریق واکسن کووید۱۹ شدند

اولین مرحله تزریق واکسن کرونا در استان قزوین با داوطلب شدن چند پزشک در بیمارستان بوعلی قزوین آغاز شد.

پزشکان قزوینی داوطلب تزریق واکسن کووید۱۹ شدند

به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین، اولین مرحله تزریق واکسن کرونا در بیمارستان بوعلی قزوین با داوطلب شدن چند پزشک امروز(سه‌شنبه) 21بهمن آغاز شد.

دکتر ماهیار صدیقی به عنوان اولین پزشک داوطلب برای تزریق واکسن کووید۱۹ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زمانی می‌توانیم از شر این بیماری رهایی یابیم‌ که واکسیناسیون آن را برای همه آغاز کنیم؛ لذا خداوند را شاکرم که این افتخار را نصیبم کرد که جزو اولین نفراتی باشم که می‌توانم این واکسن را تزریق کنم.

وی با بیان اینکه تاکنون سه مرتبه مبتلا به ویروس کووید۱۹ شده است، افزود: با توجه به مصائبی که از این بیماری دیدم و با شناختی که از بیماری، ویروس‌ها و طریقه پیشگیری و درمان دارم بهترین کار برای در امان ماندن از این ویروس، واکسیناسیون است و اکنون هم برای تزریق واکسن آماده هستم.

رئیس بخش آی‌سی‌یو کرونا و غیرکرونای بیمارستان بوعلی سینا بیان کرد: باتوجه به اینکه پزشک آی سی یو هستم و از همان ابتدا با بیماری سرو کار داشتم و از آنجایی که مصائب و مشکلات زیادی را دیده‌ام، ترجیح دادم حتما واکسن را تزریق کنم و امیدوارم که برای همه در دسترس باشد.

صدیقی با بیان اینکه به صورت داوطلبانه آماده تزریق واکسن شدم، ابراز کرد: از آنجایی که این واکسن جدید است و زمان زیادی از تولید آن نمی‌گذرد، مطمئنا ممکن است بعدها عوارضی داشته باشد؛ اما تکنولوژی علم پزشکی در دنیا هم پیشرفت کرده و قطعا مضرات ابتلا به بیماری بیشتر از خود واکسن خواهد بود.

متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه با اشاره به اینکه ۴۸سال سن دارد، اذعان کرد: مطمئنا هر کاری که برای اولین بار آغاز می‌شود، ممکن است با نگرانی همراه باشد؛ اما از نظر علمی این نگرانی وجود ندارد؛ چراکه واکسینه‌سازی در دنیا یک پیشینه بسیار قدیمی دارد و باتوجه به سابقه آن در گذشته و اعتماد به علم روز و نوین، این واکسن را تزریق می‌کنم.

وی عنوان کرد: اگرچه بین پزشکانی که برای دریافت واکسن در خط مقدم قرار دارند، ممکن است افرادی تمایلی به تزریق واکسن نداشته باشند یا تمایل به استفاده از نوع دیگری از واکسن دارند، اما ترجیح دادم واکسن موجود را استفاده کنم.

پزشک اورژانس بیمارستان رحیمیان نیز یکی دیگر از پزشکانی است که در این عرصه برای تزریق واکسن کووید ۱۹ داوطلب شده است.

دکتر مجید رجبی در این رابطه اظهار کرد: از آنجایی که ما سیستم بهداشتی قوی داریم؛ لذا به این واکسن اعتماد داریم چون مورد تایید دانشمندان ما قرار گرفته و من از روی حسن اعتمادی که به کشورم دارم آماده تزریق این واکسن شده‌ام.

وی با بیان اینکه ۵۴ ساله است، افزود: هیچ بیماری زمینه‌ای ندارم اما اسفندماه سال گذشته به بیماری کرونا مبتلا شدم؛ لذا از آنجایی که وظیفه ما پزشکان خدمات رسانی به مردم است علی‌رغم تمام احتمالاتی که وجود دارد، تصمیم گرفتم داوطلب شوم تا با سلامت بیشتری به ارائه خدمات بپردازم.

پزشک اورژانس بیمارستان رحیمیان تصریح کرد: هر کشوری تکنولوژی‌های خود را دارد؛ ایران علی‌رغم برخورداری از کمترین امکانات در تکنولوژی واکسن جزو اولین‌ها در دنیا محسوب می‌شود و درحالی که خیلی از کشورهای پیشرفته هنوز به این علم دست نیافتند، ما جزو چند کشور اول دنیا هستیم.

رجبی در پایان گفت: این مایه افتخار هر ایرانی است که کشورش جزو بهترین در تولید واکسن‌‌ها باشد؛ اگر واکسن ایرانی بود با رضایت کامل‌تری واکسن را تزریق می‌کردم اما این واکسن را چون به تایید دانشمندان کشورم رسیده با رضایت تزریق می‌کنم.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان