۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ارسال بیش از ۱۳هزار اثر به جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی
کد خبر: ۳۴۸۱۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۱ ساعت: ۱۲:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین اعلام کرد

ارسال بیش از ۱۳هزار اثر به جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین گفت: سال گذشته، بیش از ۳هزار و ۵۰۰اثر به جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی ارسال شده بود که در سال‌جاری، شاهد ارسال۱۳ هزار و ۵۰۰ اثر بودیم.

ارسال بیش از ۱۳هزار اثر به جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی امروز(سه‌شنبه) در سالن کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد.

محمدحسین اسماعیلی در این مراسم ضمن اشاره به وضعیت ارسال آثار به جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی اظهار کرد: تولید آثار جشنواره ۴۵ برابر افزایش یافته است؛ به طوریکه سال گذشته، بیش از 3هزار و 500 اثر به جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی ارسال شده بود که در سال‌جاری، شاهد ارسال 13 هزار و 500 اثر بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین بیان کرد: جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی توانسته به اهداف خود دست یابد؛ چشم‌انداز ما این است که ده‌ها و صدها اثر در حوزه فرهنگ منور رضوی تولید شود.

اسماعیلی ادامه داد: باید نهایت استفاده از فضای مجازی را داشته باشیم؛ لذا برای این منظور باید برنامه‌ریزی کرد که اگر برنامه‌ریزی مناسب صورت نگیرد افراد دیگری استفاده نامطلوب خواهند کرد.

وی بیان کرد: خروجی هشتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی برای ما مهم است تا بتوانیم پویش عظیم مردمی را در فضای مجازی ایجاد کنیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: هشتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی، 10هزار اثر را در بخش مردمی و 3 هزار و 500 اثر را در بخش حرفه‌ای شامل می‌شود.

ضرورت برنامه‌ریزی برای استفاده از توانمندی‌های فضای مجازی

در ادامه این مراسم محمودرضا برازش در سخنانی به صورت ویدئوکنفرانسی عنوان کرد: این جشنواره با همت مسئولان استان قزوین برگزار شده و رشد خوبی داشته است؛ در سال‌جاری بیش از 10هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده و آثار خود را ارسال کردند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) یادآور شد: یکی از مسائل مهم در فضای مجازی، تولید محتوای مناسب و تزریق آن به جامعه است که یکی از این ابزارها، برگزاری جشنواره رضوی است؛ امیدواریم استان قزوین این روند را به خوبی دنبال کند و در فضای مجازی بتوانیم تولیدات خوبی داشته باشیم.

مصطفی خاکسار قهرودی هم در سخنرانی که به صورت ویدئو کنفرانسی انجام شد؛ گفت: فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال نقش مهمی دارد که نقش و تاثیر آن را در استفاده بیگانگان از این ابزار و القای اندیشه‌های خود بر مردم می‌توان به خوبی احساس کرد؛ لذا در توجه به این مسئله و تلاش برای استفاده مناسب از بستر فضای مجازی باید چاره‌اندیشی جدی کرد.

وی افزود: در استفاده از توانمندی‌های فضای مجازی باید برنامه‌ریزی کنیم و نهادهای دینی و فرهنگی مسئولیت سنگینی در این بین دارند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: هماهنگی در استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها می‌تواند موثر باشد و برگزاری جشنواره‌های ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی که با مشارکت آستان قدس رضوی و فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده؛ می‌تواند اقدام موثری باشد.

وی یادآور شد: هشتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی فضای خوبی در تولید آثار فاخر را به همراه داشته است؛ اگر زیبایی‌ها و محاسن و سنت ائمه به خوبی و با ابزار مناسب در معرض دید مردم قرار بگیرد، مردم قطعا این زیبایی‌ها را قبول کرده و در زندگی خود به کار خواهند گرفت.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم، برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی معرفی و تقدیر شدند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان