۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین درمانگاه آبگرم در دهه فجر تجهیز می‌شود/ توزیع بیش از ۲۰۰هزار بسته معیشتی در سطح استان
کد خبر: ۳۴۸۱۱۱ نویسنده: سرهنگ مهدی صادق پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۱ ساعت: ۱۰:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین:

درمانگاه آبگرم در دهه فجر تجهیز می‌شود/ توزیع بیش از ۲۰۰هزار بسته معیشتی در سطح استان

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین با بیان اینکه بیش از ۸۰۰گروه جهادی سازماندهی شده است، گفت: از ابتدای آغاز طرح کمک‌های مومنانه تا کنون بیش از ۲۰۰هزار بسته معیشتی توسط سپاه استان قزوین توزیع شده است.

درمانگاه آبگرم در دهه فجر تجهیز می‌شود/ توزیع بیش از ۲۰۰هزار بسته معیشتی در سطح استان

سرهنگ مهدی صادق پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی استان قزوین اظهار کرد: باتوجه به حضور فعال ما در شورای برنامه‌ریزی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها؛ با حمایت استاندار و مسئولین دستگاه‌ها نیز تعداد قابل توجهی پروژه‌های عمرانی به بسیج سازندگی محول شد.

وی افزود: دستگاه‌های بهره‌بردار زمانی که می‌خواستند پروژه‌ها را به پیمانکاران واگذار کنند، وقتی قیمت و کیفیت کار بسیج سازندگی را دیدند، این پروژه‌ها را به ما واگذار کردند که اکنون مشغول کار هستیم و پروژه‌ها هم در حوزه آب، کانال کشاورزی، انتقال آب، مخزن آب شرب و پل و بیشتر امورات عام‌المنفعه است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین با اشاره به استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، ادامه داد: با حمایت و پشتیبانی قرارگاه محرومیت‌زدایی و قرارگاه خاتم حدود 90خانه‌ محرومین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را بازسازی، ترمیم و کمک به ساخت کردیم که تحویل داده شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در ایام دهه فجر 446پروژه عمرانی و اشتغال‌زایی را افتتاح کردیم که مرکز بهداشت تاکستان از جمله این پروژه‌ها به عنوان بزرگترین مرکز بهداشت استان به متراژ دو هزار و 222متر است که با هزینه بالغ بر 3ونیم میلیارد تومان این پروژه را تکمیل کردیم.

350 صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در مناطق محروم تشکیل شد

صادق پور ابراز کرد: اکنون هم مشغول به ساخت مرکز دیالیز تاکستان هستیم که به مرحله 70درصدی رسیده است و برآورد ما این است که در صورت تامین اعتبارات از سوی دانشگاه علوم پزشکی خردادماه این پروژه تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه بزرگ دیگر ما بحث مخزن 400هزار متر مکعبی روستای آقابابا است که یک کانال هفت کیلومتری ساختیم و مخزن خاکی است که اگر اعتبار چهار میلیاردی ژممبران آن از محل استانداری تامین شود برای سال آینده افتتاح می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین یادآور شد: یکی از مطالبات مردم استان قزوین مربوط به درمانگاه منطقه آبگرم است که امکانات کمی دارد و ناراحتی مردم را دربر داشته است، لذا با انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم سپاه یکسری تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی برای این درمانگاه خریداری کردیم که روز21بهمن اهداء می‌شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: در بحث کارگاه‌های محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی طی ارتباطی که با کمیته امداد داشتیم، وام‌های خوبی از محل جذب نشده کمیته امداد را جذب و حتی به مددجویان کمیته امداد هم اهداء کردیم.

صادق پور عنوان کرد: در بحث مشاغل خانگی افراد توانمند را شناسایی کردیم که حدود 20میلیارد تومان از اعتبارات دستگاه‌ها و کارآفرینی امید استفاده کردیم و وام اهداء کردیم و نقش تسهیل‌گر را داشتیم و بیش از 350صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا که پایه‌ای برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم و کم‌برخوردار هستند، تشکیل شد.

وی افزود: این 350صندوق قرض‌الحسنه بیش از 20میلیارد تومان وام دادند یعنی خود افراد وام اهداء کردند بدون اینکه هیچ دستگاه دولتی در این کار دخالت داشته باشند و گردش مالی اتفاق افتاده است.

اهدای بیش از 500 سری جهیزیه در دهه فجر 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین تصریح کرد: بحث خانه محرومین و اهدای جهیزیه را جزو اولویت‌های خود گذاشتیم به طوری که بیش از 500سری جهیزیه کامل را در دهه فجر اهداء خواهیم کرد و به طور کلی در سال جاری هزار و 100جهیزیه را در سطح استان اهداء کردیم که هر جهیزیه 15میلیون تومان ارزش دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: پایگاه‌های مقاومت بسیج از ابتدای کرونا پای کار بودند و همچنان این فعالیت‌ها ادامه دارد و توزیع بسته‌های معیشتی یکی از محوری‌ترین کارهای ما است که در طرح شهید سلیمانی در قالب تیم‌های حمایتی فعالیت می‌کنیم و 550 تیم حمایتی بسیجی اکنون پای کار هستند که به مردم کمک می‌کنند.

صادق پور با بیان اینکه بیش از 800گروه جهادی سازماندهی شده است، تصریح کرد: از ابتدای آغاز طرح کمک‌های مومنانه تا کنون بیش از 200هزار بسته معیشتی توسط سپاه استان قزوین توزیع شده است؛ در همه پایگاه‌های مقاومت بسیج یک گروه جهادی سازماندهی شده و بعضی از پایگاه‌ها هم گروه جهادی جغرافیا محور دارند که یک منطقه هدف را برای محرومیت‌زدایی انتخاب می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: باتوجه به اینکه پایه و اساس انقلاب اسلامی بر محور مردم است لذا از ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی هم بحث جهاد سازندگی اقدامات خوبی داشت به طوری که در همه مناطق محروم و روستاها حضور داشت و اکنون هم بسیج سازندگی این مسیر را طبق فرمان مقام معظم رهبری و بر اساس قانون ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان