۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۳۰۵روستای قزوین نیازمند تقویت شبکه‌های ارتباطی است/ قیمت پهنای باند اینترنت داخلی کاهش یابد
کد خبر: ۳۴۸۱۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ساعت: ۲۰:۵۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

۳۰۵روستای قزوین نیازمند تقویت شبکه‌های ارتباطی است/ قیمت پهنای باند اینترنت داخلی کاهش یابد

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: ۳۰۵ روستای استان قزوین نیازمند تقویت شبکه‌های ارتباطی و اطلاعاتی هستند که باید بتوانیم حداقل ۴۵درصد از این روستاها را پوشش دهیم.

۳۰۵روستای قزوین نیازمند تقویت شبکه‌های ارتباطی است/ قیمت پهنای باند اینترنت داخلی کاهش یابد

به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین، فاطمه محمدبیگی در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان قزوین که امشب(دوشنبه) در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از ویژگی‌های انقلاب ما جوان‌گرایی است که استفاده از نیروهای جوان موتور محرکه و پیشران گام دوم انقلاب اسلامی است و دو سال از بیانیه رهبر معظم انقلاب در حوزه استفاده از جوانان در اداره کشور می‌گذرد.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری تاکید بسیاری بر استفاده از علم و فناوری به عنوان عامل اقتدار و عزت در دنیا نام بردند؛بنابراین هر اندازه بتوانیم در فناوری‌های ارتباطات و زیرساخت قدرت خود را بالا ببریم، قطعا در این هدف موفق خواهیم شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با وزیر ارتباطات داشتیم بحث تکمیل فیبر نوری و کابل‌کشی کامل در استان قزوین و تحویل دیتا سنتر استان به پروژه چشمه نور مطرح شد تا شاهد پیشرفت‌هایی در این زمینه باشیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: ما امروز در بیانیه گام دوم انقلاب شاهد بحث حرکت در مسیر عدالت هستیم؛ اما 305 روستای استان قزوین نیازمند تقویت شبکه‌های ارتباطی و اطلاعاتی هستند که باید بتوانیم حداقل 45درصد از این روستاها را پوشش دهیم.

محمدبیگی ادامه داد: اولویت ما بحث عدالت آموشی، محرومیت‌زدایی در مناطق محروم استان قزوین است، منطقه طارم سفلی و دهستان چوقور با 18 روستا فاقد پوشش اینترنت است که زیبنده جمهوری اسلامی نیست و باید در اولین فرصت حل شود.

وی یادآور شد: در الموت غربی در دهستان دستجرد و دهستان رودبار و منطقه قاقازان غربی مشکل کاهش پوشش شبکه را داریم که امیدوارم در جهت بهره‌مندی دانش‌آموزان از عدالت آموزشی و پوشش شبکه اینترنت، تا سال آینده این مشکلات مرتفع و مردم ما خوشحال شوند.

نماینده مردم قزوین در مجلس ابراز کرد: در بحث شیوع کرونا هم نیازمند گسترش شبکه‌های اینترنت و تلفن همراه هستیم تا برنامه‌های سلامت محور را دنبال کنیم؛ نکته دیگر حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی است که جوانان ما با خلاقیت خود بتوانند در این زمینه اشتغال‌زایی کنند.

محمدبیگی افزود: حمایت از محتواهای بومی مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی باید در دستور کار وزارت ارتباطات باشد و با پشتیبانی از پیام رسان‌های داخلی یک فضای امنی برای کاربران در داخل کشور فراهم شود.

وی عنوان کرد: مرزبانی دیجیتال و حفظ امنیت داده‌ها و جلوگیری از بهره‌برداری‌های غیرمجاز از داده‌های فضای مجازی در درگاه‌های ورود و خروج پهنای باند کشور هم از مسائل بسیار مهم کشور است.

این مقام مسئول تصریح کرد: کاهش قیمت پهنای باند اینترنت داخلی در نظام قیمت‌گذاری هم از درخواست‌های ماست و انتظار داریم با افزایش مصرف اینترنتی که توسط مردم اتفاق افتاده است، تسهیلاتی فراهم شود که مردم بتوانند اینترنت را با قیمت کمتری مصرف کنند.

وی عنوان کرد: تامین پهنای باند مورد نیاز کاربران پیام رسان‌های داخلی هم از اولویت‌های درخواست‌های ما است و همچنین تقویت دیتا سنترهای داخل کشور که امیدواریم با تحویل دیتا سنتر به چشمه نور استان قزوین، شاهد تحول عظیم در فیزیک هسته‌ای در این استان باشیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس در پایان گفت: حفظ حقوق کاربران فضای مجازی در جهت استحکام خانواده‌ها و جلوگیری از رواج تهاجم فرهنگی و معضلات امنیتی و اخلاقی از دیگر مطالبات ما از وزارت ارتباطات و اطلاعات است.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان