۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دسترسی به شبکه ارتباطات در استان قزوین پایین‌تر از میانگین کشوری است/ امیدواریم سفر وزیر به قزوین موثر باشد
کد خبر: ۳۴۸۱۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ساعت: ۲۰:۴ ↗ لینک کوتاه

گلایه‌های استاندار قزوین از آذری جهرمی:

دسترسی به شبکه ارتباطات در استان قزوین پایین‌تر از میانگین کشوری است/ امیدواریم سفر وزیر به قزوین موثر باشد

استاندار قزوین با بیان اینکه میزان دسترسی استان قزوین به شبکه اینترنت از میانگین کشوری پایین‌تر است، گفت: همکاری جدی بین دستگاه‌ها وجود دارد و همه در کنار هم هستند تا رفع نیاز مردم در کمترین زمان اتفاق بی‌افتد و با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.

دسترسی به شبکه ارتباطات در استان قزوین پایین‌تر از میانگین کشوری است/ امیدواریم سفر وزیر به قزوین موثر باشد

به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین، هدایت الله جمالی پور در جلسه شورای راهبردی و توسعه مدیریت استان قزوین که امشب(دوشنبه) در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بخش زیادی از اقتصاد کشور در حوزه ارتباطات و فناوری تعریف می‌شود که بستری برای اقتصاد ایجاد کرده و باعث شده که بخشی از اشتغال در این حوزه تعریف شود.

وی افزود: استان قزوین هم از این حوزه بهره‌مند بوده و اتفاقات خجسته‌ای رقم خورده که در سایه تحریم‌ها بوده به طوری که بسیاری از فناوری‌ها به دست دانشمندان داخلی بومی شده لست.

استاندار قزوین ابراز کرد: امیدواریم سفر وزیر ارتباطات به استان قزوین در حل مشکل مناطقی که نیازمند ارتقاء شبکه اینترنت هستند، موثر باشد و این نیازمندی‌ها رفع شود؛ چراکه امروز به علت شیوع ویروس کرونا نیازمندی کشور به فضای مجازی بسیار جدی‌تر شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: باتوجه به تعطیلی‌هایی که در سایه کرونا اتفاق افتاد بیشتر از هر زمان دیگری به حوزه فضای مجازی نیاز پیدا کردیم؛ چراکه آموزش وابسته به این حوزه است و نیاز به اصلاح و ارتقاء این حوزه در استان داریم.

جمالی پور با بیان اینکه میزان دسترسی استان قزوین به شبکه اینترنت از میانگین کشوری پایین‌تر است، تصریح کرد: همکاری جدی بین دستگاه‌ها وجود دارد و همه در کنار هم هستند تا رفع نیاز مردم در کمترین زمان اتفاق بی‌افتد و با دقت و سرعت بیشتری انجام شود؛ اما امروز مناطقی از استان قزوین با مشکل آنتن دهی و اینترنت مواجه است.

لطف الله سیاهکلی در ادامه این جلسه اظهار کرد: هنری که امام(ره) آن را به کار گرفت، استفاده از ظرفیت مردم بود و حتی جنگ را هم با کمک مردم حل کردیم و امروز هم مسئله اقتصاد با حضور مردم حل می‌شود؛ اگر همچنان دولت بخواهد بیش از ۸۰ درصد اقتصاد را در دست بگیرد، بدون شک همواره در این حوزه مشکل خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: حضور مردم در حوزه اقتصاد باید کلید بخورد که یکی از این فضاها، فضای مجازی و اینترنت است و اگر امروز مردم اینترنت را جزو ضروریات خود می‌دانند باید به این حساب بگذاریم که اقتصاد و کسب و کار در آن مطرح است و این بستر را باید از نگاه اقتصادی توسعه دهیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: امروز فضای مجازی کسب و کار را معنا‌دار می‌کند و رشد اقتصادی آن قابل مقایسه با فضای واقعی نیست و دانشمندان و اندیشمندان داخلی در این زمینه پیشرو هستند.

این مقام مسئول در پایان گفت: در استان قزوین مهاجرت معکوس سال‌هاست شروع شده و کرونا هم بر این مسئله دامن زده و مردم به روستاها پناه آورده‌اند و می‌توانیم خوش‌بین باشیم که روستاها رونق می‌یابند؛ از این رو نیاز به اینترنت به عنوان نیاز اصلی آن‌ها مطرح است.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان