۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین قول می‌دهم ۱۸۰سایت جدید تلفن همراه در قزوین راه‌اندازی شود/ احداث ۱۲۰کیلومتر فیبر نوری در طارم‌سفلی
کد خبر: ۳۴۸۰۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ساعت: ۱۹:۴۸ ↗ لینک کوتاه

وعده‌های وزیر ارتباطات در قزوین:

قول می‌دهم ۱۸۰سایت جدید تلفن همراه در قزوین راه‌اندازی شود/ احداث ۱۲۰کیلومتر فیبر نوری در طارم‌سفلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینجا قول می‌دهیم که اردیبهشت ماه برای بهره‌برداری فاز اول راه‌اندازی ۱۸۰سایت جدید تلفن همراه به قزوین سفر کنیم و پایان دولت هم فاز دوم بهره‌برداری شود.

قول می‌دهم ۱۸۰سایت جدید تلفن همراه در قزوین راه‌اندازی شود/ احداث ۱۲۰کیلومتر فیبر نوری در طارم‌سفلی

به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان قزوین که امشب(دوشنبه) در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: عدالت شاه کلید حرکت مردم در سال ۵۷ و آغاز انقلاب اسلامی بود و عدالت طلبی شاخصه اصلی انقلاب اسلامی بود که باعث شد این حرکت پایدار بماند.

وی افزود: خواست مردم این بوده که عدالت جاری شود لذا باید در همین راستا تلاش کنیم و عدالت فناوری اطلاعات هم زیرمجموعه عدالت اجتماعی است و امروز هم پیشرفت جهان بر این مدار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه همه‌گیری کرونا اهمیت فناوری اطلاعات را بیشتر کرد، گفت: امروز۱۳میلیون دانش‌آموز، چهار میلیون دانشجو و 140هزار استاد در بستر فضای مجازی تدریس و آموزش می‌بینند و با وجود اینکه همه مراکز آموزشی تعطیل شده اما‌ آموزش برقرار است.

وی عنوان کرد: بسیاری از مردم کسب و کار خود را در بستر فضای مجازی راه‌اندازی کرده‌اند و امروز اصولا ارتباطات نه تنها یک امتیاز بلکه جزو حقوق مردم محسوب می‌شود که در این حوزه پیاده سازی عدالت واجب است.

جهرمی ابراز کرد: مقام معظم رهبری در سند توسعه ششم تکلیف کردند که ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار باید به شبکه ملی ارتباطات متصل شوند که یک سیاست بسیار درست بود و با شیوع کرونا این نیاز تشدید شد و اگر همکاری و همراهی دولت در پیشبرد این سیاست نبود امروز مشکلات زیادی در این حوزه داشتیم.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز ۹۶درصد روستاها اتصال به شبکه دارند و ما ۱۶ درصد از سند جلوتر هستیم و این۹۶ درصد هر کدام به یک نوع شبکه اینترنت اتصال و دسترسی دارند؛ همچنین ۹۸ درصد جمعیت روستایی و شهری کشور به اینترنت دسترسی دارند و تنها چهار درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار باقی مانده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات اینترت روستاهای استان قزوین عنوان کرد: زیرساخت فیبر نوری در منطقه طارم وجود ندارد تا بتوانند نسل چهارم اینترنت را در این منطقه راه‌اندازی کنند که این امر در بین مناطق برخوردار و غیربرخوردار فاصله ایجاد کرده که حوزه آموزش را هم تحت تاثیر گذاشته و مطالبه و توسعه ارتباطات را بیشتر کرده است.

جهرمی بیان کرد: دسترسی استان قزوین به شبکه ارتباطات از میانگین کشوری پایین‌تر است که به نوع جغرافیایی آن وابسته است چون وقتی منطقه کوهستانی شد، مشکلاتی هم در‌ راه توسعه ایجاد می‌شود اما باید شاخص استان قزوین را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در این زمینه باید چند کار انجام دهیم که یکی احداث ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری در طارم سفلی است و این پروژه شروع شده که ۱۰۰ کیلومتر آن دایر و‌۲۰ کیلومتر باقی مانده چراکه این منطقه جاده‌های خاصی دارد و کار را سخت کرده است.

وی اذعان کرد: 27 میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ۱۸۰ کیلومتر فیبر نوری در الموت تخصیص داده شده که عملیات اجرایی آن را آغاز کردیم و ۱۸۰ سایت جدید تلفن همراه باید در استان قزوین دایر شود تا به 100درصد برسیم که همه شهرستان‌ها را شامل می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بار اصلی پوشش اینترنت در استان قزوین بر دوش همراه اول است، ادامه داد: ما باید ۱۸۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی ۱۸۰سایت جدید تلفن همراه اختصاص دهیم که تخصیص و‌ فازبندی خاصی شده و فاز یک تا پایان اردیبهشت و فاز دوم بعد از اردیبهشت و تا پایان دولت انجام می‌شود.

جهرمی تصریح کرد: ۶۷ نقطه گزارش مردمی به دست ما رسید که محدودیت در واگذاری تلفن ثابت ایجاد شده که بنا شده تا پایان دولت این مشکل حل شود و بحث اتصال پروژه چشمه نور قزوین به مرکز داده را هم دستور دادم که مراحل قانونی آن باقی مانده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات هم یک سند دارد که چندین دستگاه باید همکاری کنند و ما پیگیر این مسئله هستیم چراکه بخشی وظایف به ما مربوط می‌شود و بخشی هم به ما ارتباطی ندارد، چون یکسری زیرساخت‌ها باید ایجاد شود که سایر دستگاه‌ها این وظیفه را برعهده دارند.

این مقام مسئول عنوان کرد: اگر بخواهید اقتصاد دیجیتال داشته باشیم چاره‌ای جز کار گروهی در این حوزه نیست و باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و می‌توانیم اذعان کنیم که وزارت ارتباطات از همه دستگاه‌ها در این حوزه جلو‌تر است.

وی تاکید کرد: وقتی نقش شبکه اطلاعات در تولید ناخالص ملی از دو درصد به شش درصد رسیده نیز نشان می‌دهد که ما رشد قابل توجهی داشتیم؛ اینجا قول می‌دهیم که اردیبهشت ماه برای بهره‌برداری فاز اول راه‌اندازی ۱۸۰سایت جدید تلفن همراه به قزوین سفر کنیم و پایان دولت هم فاز دوم بهره‌برداری شود.
انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان