۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین امروز به تمامی آستانه‌های هسته‌ای دست یافته‌ایم/ جمهوری اسلامی در مسیر بالندگی قرار دارد
کد خبر: ۳۴۸۰۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ساعت: ۱۷:۳۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای:

امروز به تمامی آستانه‌های هسته‌ای دست یافته‌ایم/ جمهوری اسلامی در مسیر بالندگی قرار دارد

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای گفت: ما امروز به تمامی آستانه‌های هسته‌ای دست یافتیم و فناوری هسته‌ای در چنگ ماست؛ امروز کشورهای دیگر در حوزه سانتریفیوژها فعالیت می‌کنند؛ اما ما توانستیم به دانش تولید آن دست یابیم.

امروز به تمامی آستانه‌های هسته‌ای دست یافته‌ایم/ جمهوری اسلامی در مسیر بالندگی قرار دارد

به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین، علی‌اکبر صالحی عصر امروز(دوشنبه) در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در سرای سعدالسلطنه قزوین ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اظهار کرد: انقلاب اسلامی با 42 سال عمر با فرازونشیب‌های مختلف و با تمام محدودیت‌ها و تحریم‌ها امروز بالنده و رو به جلو پیش می‌رود؛ ملت ایران قبل از انقلاب دوره‌های برانگیختگی را تجربه کرد؛ اما در تجلی این حرکت، به برکت رهبری امام راحل، دین الهی احیا شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: گوهر تابناک وجود امام راحل از چشم نظارگر مردم دور مانده بود اما ورود این شخصیت به کشور، مردم را بیدار کرد که علاوه بر بیداری مردم ایران در بیداری مردم جهان نیز تاثیرگذار بود.

صالحی ادامه داد: در زمان امام راحل، جوانان در کلیساهای اروپا حضور داشتند و با پیروزی انقلاب اسلامی توجهشان به دین اسلام جلب شد؛ این انقلاب یک حق بزرگی بر مردم جهان و مردم کشور دارد؛ چراکه فلسفه زندگی را برای جهانیان عرضه می‌کند.

وی اذعان کرد: انقلاب اسلامی با انواع توطئه‌ها، محدودیت‌ها و جنگ جهانی روبه‌رو بوده و جنگ علیه کشور فاقد ارتش و نیروی مسلح شکل گرفت، کشوری که هیچ گناهی نداشت و تنها گناه آن از نظر دشمن، توجه به رمز الله‌اکبر بود؛ رمز انقلاب اسلامی، پیوند با الله است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در بازدیدهایی که از کشورهای اسلامی داشتیم، مشاهده کردیم که مردم بسیار متاثر از انقلاب بودند و دشمن با نظام اسلامی دشمنی دارد.

صالحی تصریح کرد: دشمنان باور نمی‌کنند که ما به دنبال سلاح نیستیم؛ ما امروز به تمامی آستانه‌های هسته‌ای دست یافتیم و فناوری هسته‌ای در چنگ ماست؛ امروز کشورهای دیگر در حوزه سانتریفیوژها فعالیت می‌کنند؛ اما ما توانستیم به دانش تولید آن دست یابیم.

وی عنوان کرد: علی‌رغم محدودیت‌های بسیار در این چند سال دستاوردهای بزرگی را داشتیم و توانستیم در جنگ جهانی تحمیلی و تحریم‌ها پیروز شویم؛ در حوزه نفت، توانستیم نفت مورد نیاز ۸۵میلیون انسان را تامین و بیش از صد میلیون تُن مواد غذایی تولید کنیم و همین دستاوردها موجب شده است تا بتوانیم در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: در مدت 42سال، 380هزار کیلومتر لوله‌کشی گاز در کشور انجام شده است؛ امروز دانشمندان بسیاری در حوزه هسته‌ای کشور تحصیل می‌کنند که این موارد از جمله دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است.

صالحی با بیان اینکه 42 سال پیش قزوین هیچ دارایی نداشت؛ اما امروز به خوبی پیشرفت کرده است، گفت: پیشرفت ایران پیشرفتی به صورت خودجوش و درونی است؛ دستاوردهای علمی و فناوری ما از ظرفیت درونی جوشیده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه این سازمان بخش‌های عظیمی دارد، گفت: در سال 68 چند نمونه سانتریفیوژ را وارد کردیم که مونتاژ آن تا سال 78 طول کشید اما امروز این سانتریفیوژها را با توان دانشمندان داخلی تولید می‌کنیم.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی دوره برانگیختگی را طی کرده است و در مسیر بالندگی قرار دارد اما کافی نیست؛ ما از شرایط موجود راضی نیستیم و باید بیشتر تلاش کنیم و همانگونه که مقام معظم رهبری عنوان کردند باید حرکت رو به قله داشته باشیم.

صالحی تصریح کرد: باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم و اگر بخواهیم از نظر یک ملت رو به جلو برویم، باید امید را به جامعه تزریق کنیم؛ برای تحقق این امید باید تفال به خیر داشته باشیم؛ هرچند دارای مشکلاتی در کشور هستیم اما باید نیمه پر لیوان را در نظر داشت.

رئیس سارمان انرژی اتمی اذعان کرد: اگر دشمنان فکر می‌کنند که با فشار تسلیم می‌شویم خیالی باطل است؛ آنها با گذشت 42سال از عمر انقلاب هنوز درس نگرفته‌اند؛ ما باید شرایط امروز خود را با گذشته مقایسه کنیم و بدانیم که امروز به دستاوردهای مهمی رسیدیم.

وی ابراز کرد: دشمنان بدانند که راه به جایی نمی‌برند؛ وقتی از راه تقابل نمی‌توانند پیش ببرند؛ باید تعامل را پذیرا باشند؛ آنها داعش را علیه ما شوراندند اما داعش امروز کجاست؟

صالحی ادامه داد: حق را نمی‌توان برای همیشه نادیده گرفت؛ چراکه حق روزی عیان خواهد شد؛ امروز حقانیت جمهوری اسلامی بر همگان روشن و نمایان شده است؛ دشمن چه بخواهد و چه نخواهد، آینده جمهوری اسلامی درخشان است و این وعده الهی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان یادآور شد: دیری طول نخواهد کشید که در حوزه دستاوردهای علمی و هسته‌ای به قله برسیم که تحقق این امر در بستر توجه به دین و وحدت و انسجام است؛ باید بیاموزیم ضمن داشتن اختلاف در یک مسیر حرکت کنیم؛ اختلاف باعث حرکت است اما اختلافی که سنجیده باشد.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان