۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در قزوین افتتاح شد
کد خبر: ۳۴۸۰۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ساعت: ۱۷:۴ ↗ لینک کوتاه

با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی؛

نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در قزوین افتتاح شد

نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در قزوین افتتاح شد.

نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای در قزوین افتتاح شد

به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین، مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی دستاوردهای صنعت هسته‌ای عصر امروز(دوشنبه) با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور و جمعی از مسئولان استانی در سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار شد.

هدایت‌الله جمالی‌پور در این مراسم ضمن اشاره به جایگاه شهید سلیمانی اظهار کرد: این سردار شهید در همه جا خدمتگزار صدیق کشور بود و در راه الهی تلاش کرد.

وی افزود: سازمان انرژی اتمی، سازمانی علمی است که نتیجه آن می‌تواند به توسعه پایدار کشور کمک کند؛ این سازمان در حوزه‌های مختلف مورد نیاز کشور بوده و در بخش‌های مختلف توسعه کشور، توانسته حمایت کند.

استاندار قزوین بیان کرد: اگر شرایط گذشته خود را با شرایط امروز مقایسه کنیم؛ می‌توانیم به خود افتخار کنیم؛ چراکه انقلاب اسلامی فرصت خودباوری و خودکفایی را ایجاد کرد و فعالیت‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف به برکت این انقلاب انجام شده است.

جمالی‌پور یادآور شد: امروز جای جای کشور، دانشگاه تاسیس شده و تولید علم و فناوری صورت می‌گیرد و امروز به برکت انقلاب هزاران نفر استاد و پژوهشگر داریم که افتخارات بزرگی را می‌آفرینند.

وی عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب، توطئه‌های داخلی، جنگ و تحریم‌ها شکل گرفت و این تحریم‌ها امروز همچنان ادامه دارد؛ اما با این وجود و در سایه همبستگی، اعتقاد و باور قلبی اقدامات بزرگی رقم خورد.

ارزش و اخلاق، دوپایه ارزشمند انقلاب اسلامی
استاندار قزوین اذعان کرد: ارزش و اخلاق، دوپایه ارزشمند انقلاب اسلامی است و اگر این دو مورد آسیب ببیند در تمام حوزه‌ها با مشکل روبه‌رو خواهیم شد همچنین پایه اساسی انقلاب اسلامی، حضور مردم بوده و دشمن در تلاش برای حذف مردم در صحنه است.

وی در پایان یادآور شد: طی سال‌های آینده جهش‌های بزرگی در حوزه فناوری شکل خواهد گرفت و باید بتوانیم همبستگی را حفظ کنیم؛ زیرا امروز نیازمند همدلی برای انجام فعالیت‌هایی هستیم که در سایه تحریم‌ها دنبال می‌شود و امیدواریم بتوانیم خدمت ارزشمندتری به مردم ارائه دهیم.

حکمت‌الله داودی در این مراسم اظهار کرد: فناوری هسته‌ای که در انحصار چند کشور خاص است، دارای مزایای بسیاری است و کشورهای دارای فناوری هسته‌ای، سیاست‌های مختلفی را برای حفظ آن دنبال کرده‌اند.

وی افزود: روحیه علمی و جهادی در حوزه هسته‌ای همواره کشور را در مسیر توسعه قرار داده است و مسئله هسته‌ای مسئله آینده کشور است.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در پایان بیان کرد: امروز مفتخریم به نمایندگی از مردم این شهر، با راه‌اندازی چهارمین مدرسه هسته‌ای در قزوین و طرح شتابگر ملی و چشمه نور و افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های هسته‌ای در سرای سعدالسلطنه رشد و توسعه هسته‌ای را شاهد باشیم.
انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان