۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افتتاح ۳۰هزار پروژه در دهه فجر/محرومیت‌زدایی از روستاها موجب کاهش حاشیه‌نشینی و افزایش مهاجرت معکوس شده است
کد خبر: ۳۴۸۰۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ساعت: ۱۵:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور:

افتتاح ۳۰هزار پروژه در دهه فجر/محرومیت‌زدایی از روستاها موجب کاهش حاشیه‌نشینی و افزایش مهاجرت معکوس شده است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه امسال نیز در دهه فجر بیش از ۳۰ هزار پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را افتتاح کردیم.

افتتاح ۳۰هزار پروژه در دهه فجر/محرومیت‌زدایی از روستاها موجب کاهش حاشیه‌نشینی و افزایش مهاجرت معکوس شده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، مهدی جمالی نژاد امروز(دوشنبه) در حاشیه مراسم افتتاح ۴۴۶ پروژه عمرانی، محرومیت زدایی و اشتغالزایی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در شهر آبیک اظهار کرد: خوشبختانه سرعت قطار پروژه‌های استان قزوین در دهه فجر و هفته دولت بیشتر می‌شود.

وی افزود: سال گذشته در دهه فجر حدود ۲۲هزار پروژه‌ و همچنین در هفته دولت امسال ۱۸هزار پروژه را افتتاح کردیم و علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه امسال نیز در دهه فجر بیش از ۳۰ هزار پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را افتتاح کردیم.

این مقام مسئول بیان کرد: خوشبختانه پروژه‌های نسبتا وسیعی در دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی در حال افتتاح است، همچنین خیلی از پروژه‌های زیرساختی در کلان شهرها و پروژه‌های محرومیت‌زدایی در روستاها انجام شده است.

افتتاح بیش از ۵هزار پروژه در دهیاری‌ها

وی ادامه داد: امروز هم بیش از ۵هزار پروژه را با بیش از هزار میلیارد تومان در دهیاری‌ها افتتاح کردیم که این افتخاری برای دهیاری‌ها و شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، بیان کرد: پروژه‌های کوچک و‌ محرومیت‌زدا حلاوت و شیرینی زیادی دارد؛ زیرا زمانی‌که در کلان شهرها، اسکان غیررسمی و حاشیه نشینی را می‌بینیم شاید به این موضوع بازمی‌گردد که در روستاها و شهرهای کوچک زیرساخت و توجه لازم وجود نداشته که اینگونه ثبات جمعیت نداشتیم.

وی اضافه کرد: افتتاح پروژه‌های کوچک و زودبازده با همکاری بسیج سازندگي در واقع نشان می‌دهد که در عین حال که به توسعه و پیشرفت روستاها و شهرهای کوچک کمک کرده از مهاجرت روستاها نیز جلوگیری کرده است.

جمالی نژاد ابراز کرد: امروز خوشبختانه ۴۴۰ پروژه را در قزوین افتتاح کردیم که همگی پروژه‌های کم هزینه و زودبازده بوده و می‌تواند اشتغال‌زا هم باشد.

وی افزود: جنس پروژه‌های افتتاح شده به گونه ای است که شاید پیمانکاران مختلف کمتر حضور پیدا می‌کنند و در واقع اخلاص و پشتکار در انجام و سرعت بخشی آن‌ها بسیار موثر است که در استان قزوین اجرای این موضوع را به معاون کل عمرانی و معاونین شهری تاکید کردیم تا همکاری لازم را داشته باشند و در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

سیر نزولی مهاجرت به شهرها با اجرای پروژه‌های زودبازده و کوچک

این مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه برای سال۱۴۰۰ دولت برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها لایحه خوبی را پیش‌بینی کرده و تلاشش بر این است که بسیاری از مشکلاتی را که در سال‌های گذشته در موضوعات مختلف خدماتی و عمرانی در شهرها و روستاها داشتیم مرتفع شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، اضافه کرد: علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی تبصره ماده ۳۹ و ماده ۵۸ تمام احکامی که می‌توانستیم به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این خصوص کمک کنیم محقق شد و در بحث‌های پشتیبانی، لجستیک، استخدامی و نیروی انسانی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اتفاقات بسیار خوبی افتاده است.

وی بیان کرد: پروژه‌های متفاوت در فواصل زمانی به مناسبت‌های مختلف افتتاح می‌شود و تعدادی از پروژه‌های دیگر نیز با تفاهم‌نامه‌ای که با بسیج سازندگی داشتیم در استان‌های مختلف افتتاح خواهند شد که ۴۰هزار پروژه کم هزینه زودبازده از جمله آن است که خوشبختانه ۳۳هزار پروژه افتتاح و ۷هزار پروژه هم در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود.

جمالی نژاد گفت: با انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی شاهد مهاجرت معکوس روستایی‌ها هستیم که نشان می‌دهد حداقل‌های مورد نیاز را برای معیشت و اشتغال ایجاد کردیم.

وی در پایان اذعان کرد: همچنین پرداخت به موضوعات فرهنگی و اجتماعی اولویت‌های بعدی است که به ارتقای سطح زندگی و رفاه در مناطق محروم و روستاها کمک می‌کند.
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان