۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ارتقای جایگاه علمی کشور از برکات انقلاب اسلامی است/برخی در تلاش هستند که امریکا را بر ایران مسلط سازند
کد خبر: ۳۴۸۰۷۶ نویسنده: حجت‌الاسلام سید حمید روحانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۰ ساعت: ۹:۴۰ ↗ لینک کوتاه

نویسنده مرکز اسناد انقلاب اسلامی:

ارتقای جایگاه علمی کشور از برکات انقلاب اسلامی است/برخی در تلاش هستند که امریکا را بر ایران مسلط سازند

نویسنده مرکز اسناد انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز ما به برکت انقلاب اسلامی از نظر مسائل پزشکی، علمی، صنعتی، فناوری نانو و‌ تکنولوژی حرف اول را در دنیا می‌زنیم و در این موضوعات به مرحله خودکفایی رسیده‌ایم.

ارتقای جایگاه علمی کشور از برکات انقلاب اسلامی است/برخی در تلاش هستند که امریکا را بر ایران مسلط سازند

حجت‌الاسلام سید حمید روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: با نگاهی گذرا به تاریخ ایران متوجه خواهیم شد که پیش از انقلاب چه شرایطی در کشور حاکم بود به طوری که ملت ما از هر‌گونه امکاناتی همچون دارو و درمان محروم بودند که حتی برای جراحی‌های کوچک باید به خارج از کشور مراجعه می‌کردیم و بسیاری از بیماران به دلیل نداشتن درمان و دارو جان خود را از دست می‌دادند.

وی با اشاره به محرومیت‌های پیش از انقلاب افزود: در دوران پهلوی روستاها و شهرستان‌ها از هرگونه امکاناتی نظیر آب، برق، گاز و وسایل بهداشتی محروم بودند و اگر خارجی‌ها امکاناتی نظیر سد را در ایران ایجاد می‌کردند، اجازه نمی‌دادند تا ما علم ساخت آن را فراگیریم به طوری که ملت ایران را بی‌هویت بار آورده بودند.

نویسنده مرکز اسناد انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز ما به برکت انقلاب اسلامی از نظر مسائل پزشکی، علمی، صنعتی، فناوری نانو و‌ تکنولوژی حرف اول را در دنیا می‌زنیم و در این موضوعات به مرحله خودکفایی رسیده‌ایم.

روحانی با اشاره به جنبه‌های معنوی انقلاب اسلامی ابراز کرد: پیش از انقلاب، ملت ایران تحت سلطه حکومت خون‌آشام و دیکتاتوری پهلوی از مسائل معنوی تهی و هویت خود را از دست داده بودند و کشورهای دیگر به این باور رسيده بودند که ملت ایران بی‌عرضه هستند و توانایی هیچ کاری را ندارند و به طور کلی فساد را در کشور گسترش داده بودند.

نویسنده مرکز اسناد انقلاب اسلامی با تصریح بر اینکه امنیت ملت ایران در سایه انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، اذعان کرد: امروز می‌بینم دشمن علی‌رغم تمام توطئه‌ها، ترفندها و تحریم ‌های کمرشکنی که تحمیل کرده و عوامل داخلی که در هماهنگی با بیگانگان در جهت به زانو درآوردن این ملت کوشش کردند، نتوانستند ملت ما را به تسلیم و سازش بکشانند.

روحیه جهادی باعث شده ملت ایران در عرصه بین‌المللی سربلند باشد

روحانی ادامه داد: ملت ایران تمام مشکلات کمرشکن را تحمل و در مقابل آن ایستادگی کردند و آمریکایی ها این آرزو را که ملت ایران را به تسلیم و کرنش بکشانند به گور بردند و مردم استوار و سربلند ایستادند و این حاصل معنویت انقلاب اسلامی بود.

وی بیان کرد: ملتی که ایمان و غیرت نداشته باشد نمی‌تواند در مقابل بیگانگان اینگونه ایستادگی کند؛ ملت ایران امروز یک ملت سربلند و با معنویت است که در سایه انقلاب اسلامی رشد سیاسی پیدا کرده و توانسته ایمان خود را کامل کند و روحیه جهادی، شجاعت و فداکاری داشته باشد و در مقابل بیگانگان تسلیم نشود.

مسئول بنیاد تاریخ پژوهی با بیان اینکه امروز ملت ما از نظر معنویت برای دنیا ، مقتدا و الگو است، اظهار کرد: ملت ما در سایه رهبری امام خمینی (ره) ولایت‌مدار شده و پیروی از ولایت را پذیرفتند و راه امام را پیش گرفته و استوار ساختند و امروز هم با پیروی از مقام معظم رهبری در برابر نقشه‌ها و ترفندهای دشمن توانستند دنیا را به شگفتی وادارند.

روحانی با اشاره به سختی‌های جنگ تحمیلی گفت: جریان جنگ تحمیلی تنها بین ایران و عراق نبود بلکه جنگ سوم جهانی بود به طوری که یک طرف آن تمام دنیا شرق، غرب و ابرقدرت‌ها و طرف دیگر ایران با دستان خالی بود که هشت سال ایستاد و ‌اجازه نداد یک کف دست از خاک ایران به دست دشمن بی‌افتد.

وی با اشاره به اینکه نقش رهبری در استواری و تداوم انقلاب بسیار مهم است، افزود: این پیروزی در سایه پیروی از ولایت و رهبری اتفاق افتاد به طوری که می‌بینیم کشورهای دیگر نظیر مصر هم انقلاب کردند اما رهبری برای آگاهی بخشی به ملت ودعوت به استواری و استقامت نداشت، دیدیم که دشمن توانست انقلابشان را در هم شکسته و آن ملت را مجدد به اسارت بکشاند.

نویسنده مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه نقش رهبری در رشد، ایمان، پیشبرد اهداف و تداوم و حفظ انقلاب بسیار مهم و سازنده است، تصریح کرد: مسئله گام دوم انقلاب بیشتر بر این موضوع تاکید دارد که ملت ایران باید علاوه بر اینکه در مقابل دشمن خارجی بایستد و مقابله کند باید با تسلیم طلبان و عناصری که در داخل، زبان امریکا را در دهان دارند و نقش ستون پنجم را بازی می‌کنند نیز مقابله کند.

شناخت دشمنان داخلی و حفظ انقلاب بسیار مهم است

روحانی ادامه داد: بر اساس فرمایش امام خمینی (ره) ما از شر دشمن خارجی و استکبار جهانی رهایی یافتیم اما به این زودی از شر کسانی که اندیشه‌های غربی داشته و غرب زده هستند، رهایی پیدا نمی‌کنیم. واقعا این تسلیم طلبان و کسانی هستند که قصد دارند این کشور را به تسلیم و سازش کشانده و به دوران سیاه رژیم پهلوی بازگردانند درحالی که آن زمان ملت ایران جز ذلت و حقارت و سرشکنی چیزی نداشت.

وی با تصریح بر اینکه امروز برخی اصلاح‌طلبان بزرگترین خطر برای اسلام، انقلاب و استقلال و سربلندی این ملت محسوب می‌شوند، اضافه کرد: تمام تلاش جریانی تحت عنوان اصلاح طلب این است که ملت را به ذلت بکشانند، ما باید این‌ها را بشناسیم و هوشیار باشیم؛ باید این افراد را که به عنوان دشمنان داخلی نقش ستون پنجم را بازی می‌کنند و تمام تلاششان این است که امریکا را به ایران بازگردانند و خط مقاومت را در هم شکنند را بشناسیم.

نویسنده مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در گام دوم خط مقاومت بسیار نقش اساسی دارد، بیان کرد: ما امروز با دو‌ جریان مواجه هستیم، خط سازش که تمام تلاششان این است که ما را تسلیم و به امریکا بازگرداند و ‌آن را بر ما حاکم کنند و خط مقاومت که امروز ملت ما را با استواری، سربلندی و آبرومندی حفظ کرده است، که باید در گام دوم انقلاب مورد توجه قرار دهیم.

روحانی اظهار کرد: باید هوشیار باشیم که استکبار جهانی با نقشه‌های شوم خود نتواند ما را فریب دهد و همین طور باید مراقب دشمنان داخلی باشیم چراکه ممکن است با نفوذ در جاهای حساس خانه کنند و برای به دست آوردن پست و مقام ریشه‌ای، ضربه سنگینی را به انقلاب وارد سازند.

وی با تاکید بر دشمن شناسی، گفت: یکی از بزرگترین ویژگی‌های مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) این بود که دشمن شناس و جریان شناس بودند؛ امروز هم آنچه که موجب شد مقام معظم رهبری بتواند تمام توطئه‌ها و نقشه‌های داخلی دشمن را در هم شکند همان دشمن شناسی و جریان شناسی بود، لذا در راستای گام دوم باید دشمن شناس و جریان شناس باشیم تا بتوانیم از نقشه‌ها، ترفندهای نفوذی‌ها و عوامل استکبار جهانی مصون و محفوظ بمانیم.

مسئول بنیاد تاریخ پژوهی بیان کرد: مردم اگر در صحنه حضور نداشته باشند دشمن امیدوار می‌شود و تصور می‌کند که مردم خسته شده و عقب نشینی کرده‌اند؛ چه بسا که بزرگترین مسئله‌ای که امام خمینی (ره) روی آن تاکید و توصیه داشتند این بود که ملت همیشه باید در صحنه حضور داشته باشند.

روحانی تصریح کرد: شناخت خط مقاومت، خط مقابله، شناخت دشمنان داخلی و حفظ انقلاب بسیار مهم است که می‌تواند در سرنوشت کشور موثر باشد؛ حضور مردم در صحنه و تک تک مردمی که پای صندوق‌های رای یا راهپیمایی‌ها حاضر می‌شوند، تیری بر قلب استکبار جهانی و در راس آن امریکا است.

فریب تبلیغات سوء و جوسازی‌های دشمن را نخوریم

وی ابراز کرد: ما اگر در زمینه حضور در صحنه و انتخابات کوتاهی کنیم واقعا نزد خداوند متعال و نسل آینده روسیاهیم و ممکن است به انقلاب ما آسیب سنگینی برسد؛ ملت ما باید در انتخاب کسی که می‌خواهد مسئولیت کشور را برعهده بگیرد؛ حساس باشند و طوری نباشد که در اثر تبلیغات سوء و برنامه‌های شیطانی که دشمن ترویج می‌کند و جوسازی و‌ شایعه پراکنی افرادی را به ما تحمیل کنند که جز ذلت و بدبختی برای ملت چیزی همراه نداشته باشند.

نویسنده مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: انتخاب کسانی که نه مدیریت دارند و نه از انقلاب چیزی می‌فهمند و نه راه امام و انقلاب را دنبال می‌کنند بلکه تمام آرزویشان این است که امریکا را بر کشور مسلط سازند، اشتباه است و مردم باید این عناصر را انتخاب نکنند چون نزد خدا و نسل آینده مسئول هستند.

روحانی اضافه کرد: آن‌هایی که در انتخابات شرکت نکنند به انقلاب و اسلام خیانت کرده‌اند و آن‌هایی که نسنجیده و فکر نکرده تحت تاثیر جوسازی‌های دشمن افرادی را برگزینند که انقلابی نیستند و سابقه انقلابی ندارند و در صحنه دیپلماسی بازیگری‌هایی داشتند و ضربه‌ای به اسلام و ‌انقلاب و استقلال ایران وارد کرده‌اند، خیانت است.

وی عنوان کرد: ما باید از گذشته درس بگیریم؛ چرا امروز ملت ایران باید با این مشکلات سنگین و گرانی‌های کمرشکن مواجه باشد و در شرایطی به سر ببرد که کالاهای مایحتاج زندگی‌شان با ۵۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش قیمت همراه باشد؛ این‌ها نتیجه بی‌توجهی به انتخابات است که می‌تواند چنین ضربه‌های سنگینی را به کشور و ملت وارد سازد و باید تجربه شود.

نویسنده مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز بزرگترین درسی که ما برای انتخابات آینده باید مورد توجه قرار دهیم این است که در گذشته در اثر جوسازی‌ها و هوچی‌گری‌ها و تبلیغات سوء دشمن متاسفانه در مواردی فریب خوردیم و به کسانی رای دادیم که برای ملت مفید نبودند و دلسوز ملت نبودند و مدیریت نداشتند بلکه سوء مدیریت داشتند.

روحانی افزود: این‌ها ملت ایران را در مسائل زندگی با مشکلات سنگینی مواجه ساختند که واقعا کمرشکن بود؛ این ملتی که برای اسلام و انقلاب این گونه فداکاری کردند نباید با چنین گرانی و مشکلاتی دست و پنجه نرم کنند اما متاسفانه در اثر اشتباهی که رخ داد و بی تحرکی‌ها و جوسازی‌هایی که وجود داشت، اتفاق افتاد اما ملت ایران از این به بعد باید این راه را اصلاح‌ ‌کنند.

وی در پایان گفت: از گذشته درس بگیریم و برای آینده هوشیار باشیم و هم در انتخابات شرکت کنیم و هم فریب تبلیغات سوء و جوسازی‌های دشمن را نخوریم.
انتهای پیام/ ۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان