۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۱۲میلیون دانش‌آموز به آموزش مجازی دسترسی دارند/ وجود ۲۴نوع مدرسه در کشور
کد خبر: ۳۴۸۰۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ساعت: ۲۱:۲۴ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر آموزش و پرورش:

۱۲میلیون دانش‌آموز به آموزش مجازی دسترسی دارند/ وجود ۲۴نوع مدرسه در کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از جنبه‌های بی‌عدالتی در آموزش و پرورش بی‌عدالتی مدرسه‌ای است که اکنون متاسفانه ۲۴نوع مدرسه داریم؛ درحالیکه باید یک نوع مدرسه داشته باشیم که همه دانش‌آموزان در آن تحصیل کنند.

۱۲میلیون دانش‌آموز به آموزش مجازی دسترسی دارند/ وجود ۲۴نوع مدرسه در کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سید جواد حسینی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که امشب(یکشنبه) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: خیرین در قلب آموزش و پروش هستند که با اقدامات خیرخواهانه خود در حقیقت برای هموار ساختن مسیر تحصیل و علم آموزی آینده‌سازان این مملکت تلاش می‌کنند.

وی افزود: بدون تردید هر کشوری که متوجه اهمیت نهاد آموزش و پرورش شده و آن را درک کند، توسعه پیدا می‌کند در غیر این صورت مسیر توسعه‌اش سد خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر امروز جهان از بی‌عدالتی و خشونت و ناسلامتی در رنج است؛ بدون تردید راه خروج از آن تعلیم و تربیت است و اگر امروز بی‌عدالتی مهمترین موضوع جهان است؛ مطمئن باشید بهترین راه ایجاد عدالت و بهترین فرصت برای ایجاد توسعه توجه به نظام تعلیم و تربیت است.

وی عنوان کرد: سرمایه انسانی که با مهارت‌ها و دانش انسان‌ها سنجیده می‌شود؛ مهمترین سرمایه کشورهاست که زمینه رشد و توسعه سریع کشورها را فراهم می‌سازد.

حسینی بیان کرد: یکی از جنبه‌های بی‌عدالتی در آموزش و پرورش بی‌عدالتی مدرسه‌ای است که اکنون متاسفانه ۲۴نوع مدرسه داریم؛ درحالیکه باید یک نوع مدرسه داشته باشیم که همه دانش‌آموزان تیزهوش و استثنایی و عادی در آن مدرسه تحصیل کنند؛ فقط معلمان مدرسه باید با روش‌های مناسب آموزش مجهز شوند که همه این دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار دهد.

وی ابراز کرد: جنبه دیگر بی‌عدالتی مربوط به بی‌عدالتی مجازی یا دیجیتالی است و شبکه شاد که اکنون در نظام تعلیم و تربیت راه‌اندازی شده است؛ شبکه‌ای است که ۱۲میلیون و ۶۰۰ دانش‌آموز و ۸۰۰هزار معلم و ۱۱۵هزار مدرسه را به هم پیوند زده است و یک شبکه پرهیزکارانه، سالم سازانه و ظرفیت آفرینانه است.

این مقام مسئول گفت: ۷۲درصد دانش‌آموزان به شبکه شاد دسترسی دارند و متاسفانه آمایش سرزمینی نشان می‌دهد که نزدیک به ۳۰درصد یعنی حدود ۳میلیون دانش‌آموز در کشور به دلیل نداشتن تجهیزات آموزشی امکان استفاده از شبکه شاد و مجازی برای فرآیند آموزشی ندارند.

وی ابراز کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته و کمک خیرین تاکنون بیش از ۲۰۰هزار تجهیزات آموزشی آماده و به دانش‌آموزان تحویل داده شود و برای بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار تامین اعتبار شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: استان قزوین جزو هفت استان کشور است که توانسته بیشترین میزان تبلت برای دانش‌آموزان را فراهم کند و خوشبختانه تاکنون بیش از ۷هزار و ۵۰۰ تبلت و گوشی هوشمند تهیه و اهدا شده است.

وی در پایان بیان کرد: در کل کشور یک دانش‌آموز استثنایی فاقد تبلت نداریم و در حوزه دانش‌آموزان عادی هم که ۶هزار دانش آموز در استان قزوین باقیمانده است که با امضای یک تفاهم نامه ۵۰درصد اعتبار لازم به صورت کشوری و ۵۰ درصد به صورت استانی تامین خواهد شد تا هیچ دانش‌آموزی در استان قزوین به دلیل نداشتن تجهیزات آموزشی هوشمند از جریان با کیفیت آموزش بی‌بهره‌ نماند.

گفتنی است؛ در پایان مراسم از دو کتاب خیرین شاخص مدرسه ساز استان قزوین با حضور مسئولان کشوری و استانی رونمایی شد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان