۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین پیشرفته‌ترین سالن اتیسم جهان در قزوین به بهره‌برداری رسید
کد خبر: ۳۴۸۰۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ساعت: ۱۹:۲۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

پیشرفته‌ترین سالن اتیسم جهان در قزوین به بهره‌برداری رسید

استاندار قزوین گفت: پیشرفته‌ترین سالن اتیسم جهان در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم در درمان کودکان اتیسم کمک کند و راه‌اندازی آن در استان‌های دیگر ادامه داشته باشد.

پیشرفته‌ترین سالن اتیسم جهان در قزوین به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، آئین افتتاح و راه‌اندازي پيشرفته‌ترين سالن اُتيسم جهان با مشاركت خيرين و با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی عصر امروز(یکشنبه) در مدرسه جانزاده واقع در شهرك مينودر قزوین برگزار شد.

هدایت‌الله جمالی‌پور در این مراسم اظهار کرد: افتتاح و راه‌اندازی پیشرفته‌ترین سالن اتیسم جهان در قزوین از فعالیت‌های ارزشمندی است که می‌تواند کمک بسیاری به دانش‌آموزان اتیسم استان داشته باشد.

وی افزود: همکاری مناسبی بین دستگاه‌های متوالی از جمله اداره‌کل بهزیستی و اداره‌کل آموزش و پرورش استثنائی استان قزوین برای راه‌اندازی سالن اتیسم صورت گرفته است و خوشحالیم که در این گروه، افرادی دلسوز حضور دارند.

استاندار قزوین بیان کرد: امروز جایگاه علمی کشور به درجه‌ای رسیده است که می‌تواند هر اراده‌ای را به همت و ظرفیت جوانان این مرز و بوم اجرایی کند و شرایط امروز کشور غیرقابل مقایسه با شرایط سال‌های 57 است.

جمالی‌پور تصریح کرد: در سال 57، کمتر از 100 مقاله علمی در کشور چاپ و نشر می‌شد اما امروز نزدیک به 70 هزار مقاله با استفاده از ظرفیت جوانان چاپ می‌شود.

وی اضافه کرد: افتخارات بزرگی در کشور در حوزه علمی رقم خورده است و امروز جزو کشورهای پیشرفته در منطقه و جهان هستیم؛ در حوزه پزشکی هم امروز به عنوان یکی از صاحب نظران در منطقه و جهان هستیم و اقدامات ارزشمندی در این توسط پزشکان رقم می‌خورد.

استاندار قزوین ادامه داد: باجودی که با تحریم روبه‌رو هستیم اما در فعالیت شرکت‌های دانش بنیان این افتخار را داریم که امروز کشور ایران جزو کشورهای پیشرفته و هم ارز ترکیه است.

جمالی‌پور اذعان کرد: پیشرفته‌ترین سالن اتیسم جهان در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم این اتاق در درمان کودکان اتیسم کمک کند و راه‌اندازی آن در استان‌های دیگر ادامه داشته باشد
.
حسنعلی اصغری در این مراسم اظهار کرد: پیشرفته‌ترین سالن اتیسم جهان حتی در کشورهای پیشرفته اروپایی هم وجود ندارد لذا از تمام دست‌اندکاران این مجموعه تقدیر و تشکر داریم؛ افراد با سرمایه گذاری خود این فرصت را فراهم کردند تا بتوانیم به برکت انقلاب اسلامی در حوزه‌های پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه ایجاد سالن اتیسم پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان نیازمند بخش ویژه خواهد بود، گفت: از ارگان‌هایی همچون دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و آموزش و پرورش استثنائی که در راه اندازی این مرکز همکاری داشتند، قدردانی می‌‎کنیم.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان