۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین میزبانی جهادگران قزوینی از آسیب‌دیدگان کرونا/ بیش از ۱۰هزار بسته غذایی تامین و توزیع شد
کد خبر: ۳۴۸۰۴۹ نویسنده: مهدی سیاهکلی مرادی تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ساعت: ۱۲:۰ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح‌قزوین از اجرای طرح شهید سلیمانی در "محله جانبازان"؛

میزبانی جهادگران قزوینی از آسیب‌دیدگان کرونا/ بیش از ۱۰هزار بسته غذایی تامین و توزیع شد

مسئول اجرای طرح شهید سلیمانی در محله جانبازان گفت: در قالب اجرای طرح مواسات با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ۱۰هزار بسته غذایی تهیه شد که هزار بسته از آن توسط خیرین و نمازگزاران مسجد محله ما تامین شد.

میزبانی جهادگران قزوینی از آسیب‌دیدگان کرونا/ بیش از ۱۰هزار بسته غذایی تامین و توزیع شد

مهدی سیاهکلی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره فعالیت‌های طرح شهید سلیمانی در محله جانبازان قزوین اظهار کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور از اول آذرماه در محله جانبازان آغاز شد که البته پیش از آن هم از روزهای ابتدایی شیوع کرونا مسجد حضرت ابوالفضل(ع) جانبازان در زمینه‌های مختلف ایفای نقش کرده است.

وی افزود: در طرح شهید سلیمانی روزانه آمار افراد مبتلا به کرونا اطلاع رسانی می‌شد و ما در تماس با این خانواده‌ها در قالب کمیته‌های مختلف درمان، فرهنگی و مساوات به آن‌ها خدمات ارائه می‌دادیم.

مسئول اجرای طرح شهید سلیمانی در محله جانبازان قزوین بیان کرد: اگر خانواده‌ای نیاز به بسته‌های ویژه حمایتی یا بهداشتی نظیر ماسک و الکل داشت در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شد و چون وظیفه اصلی ما کمک به قرنطینه خانگی افراد بود؛ سعی می‌کردیم خریدها و حتی برخی امورات منزلشان را انجام دهیم تا از منزل خارج نشوند.

وی ابراز کرد: با همکاری علوم پزشکی سه تیم پزشکی و درمان برای طرح قرارگاه شهید سلیمانی در شهر قزوین حضور داشتند که به محض نیاز این خانواده‌ها هماهنگی لازم انجام می‌شد تا برای انجام معاینه به منزل افراد بیمار بروند.

سیاهکلی مرادی درباره فعالیت کمیته‌های فعال در طرح حاج قاسم عنوان کرد: کمیته آمار و اطلاعات روزانه آمار بیماران کرونایی‌ منطقه را از مراکز بهداشتی دریافت می‌کرد و طی تماس تلفنی با آن‌ها از سلامت و نیازمندی‌های آن‌ها باخبر می‌شد و کمیته سلامت نیز شامل پزشکان و پرستارانی بود که برای درمان به منازلشان مراجعه داشتند.

اجرای طرح «به حساب حاج قاسم» برای افراد آسیب‌دیده از کرونا

وی اضافه کرد: کمیته مساوات و پشتیبانی نیز خانواده‌های نیازمند کرونایی و اقشار آسیب‌‌پذیر مانند افرادی که بیماری زمینه‌ای نظیر دیابت، فشار خون و بیماری‌های قلبی داشتند را تحت نظر می‌گرفتند و از افراد کرونایی که به دلیل بیماری کسب و کارشان با مشکل مواجه شده بود نیز حمایت می‌کردند.

مسئول اجرای طرح شهید سلیمانی در محله جانبازان قزوین عنوان کرد: مدتی طرحی به نام «به حساب حاج قاسم» برگزار شد که براساس آن سعی می‌کردیم کسبه‌های محل را که در دوران کرونا کسب و کارشان با مشکل مواجه شده بود را حمایت مالی کنیم تا بتوانند کارشان را رونق ببخشند.

وی اذعان کرد: کمیته فرهنگی و خانوادگی نیز سعی می‌کرد در قالب فضای مجازی یا تماس تلفنی کارهای مشاوره خانواده را انجام دهد تا بیمارانی که دچار بهم‌ریختگی و کلافگی می‌شدند بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

سیاهکلی مرادی با بیان اینکه ۱۵نیازمند در این محله شناسایی شد، افزود: طی انجام طرح حاج قاسم سعی ‌کردیم که اطلاعات مردم محله را به صورت سازماندهی شده جمع‌آوری کنیم تا با بررسی نقاط ضعف و قوت آن‌ها بتوانیم خدمات بیشتری به‌آن‌ها ارائه کنیم؛ همچنین از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا نیازمندان واقعی منطقه و حتی خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا را ساماندهی و شناسایی کرده و ماهیانه یا ۴۰روز یکبار، مبالغی را در اختیار آنان قرار می‌دادیم.

تولید بیش از ۵ هزار ماسک توسط مردم محله

وی بیان کرد: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا باتوجه به کمبودهایی که در زمینه ماسک و مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی وجود داشت سعی کردیم با کمک مردم محل، پنج هزار ماسک در منازل تولید و به صورت رایگان در اختیار همسایه‌‌ها قرار دهیم؛ همچنین اقلام بهداشتی را تهیه کردیم که ابتدا به صورت رایگان و سپس با قیمت کارخانه در مسجد توزیع می‌شد.

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) جانبازان با اشاره به انجام طرح ضدعفونی معابر در روزهای ابتدایی شیوع کرونا گفت: در طرح مواسات با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ۱۰هزار بسته غذایی تهیه شد که هزار بسته از آن توسط خیرین و نمازگزاران مسجد محله ما تامین شد.

وی عنوان کرد: امروز که با یاری خداوند، همکاری کادر درمان، مردم و طرح شهید سلیمانی این بیماری فروکش کرده، ما بیشتر در قالب کمیته مواسات و حل مشکلات اقتصادی مردم فعالیت داریم  و سعی می‌کنیم خانواده‌های آسیب دیده از کرونا را به مراکز کار و کاریابی و کارخانه‌ها معرفی کنیم تا به اشتغال پایدار برسند و همچنین برای برخی افراد کسب و‌کار خانگی ایجاد کردیم.

سیاهکلی مرادی تصریح کرد: برای جلوگیری از موازی‌کاری سعی کردیم موسسات خیریه و پایگاه‌های شمال شهر قزوین را سازماندهی  کنیم لذا در این طرح منطقه شهرک مهدیه، چهارصد دستگاه، نوروزیان، و خیابان دانشگاه را یکپارچه کردیم و اکنون سه ماهی است که منطقه اسماعیل ‌آباد را که یک منطقه آسیب‌پذیر از نظر اجتماعی و فرهنگی است و خانواده‌های نیازمند فراوانی هم دارد را نیز تحت پوشش قرار دادیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه طرح شهید سلیمانی علاوه بر خدمات گسترده نقش زیادی را در بحث کاهش میزان ابتلا و مرگ و‌میر ایفا کرد به طوریکه اين روزها هر ۱۰روز یکبار یک فرد مبتلا به ما معرفی می‌شود در حالیکه در روزهای اول روزانه بیش از ۱۰ تا ۱۵نفر معرفی می‌شدند، لذا ما جزو محله پرخطر محسوب می‌شدیم که خوشبختانه با اجرای این طرح نه تنها در منطقه یا استان بلکه در کشور نیز میزان ابتلا و مرگ و‌میر کاهش یافت.

مسئول اجرای طرح شهید سلیمانی در محله جانبازان قزوین در پایان گفت: خوشبختانه با اطلاع رسانی این طرح در صدا و سیما مردم هم همکاری و رضایت خوبی از اجرای آن داشتند لذا امیدواریم مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا دیگر به روزهای قبل بازنگردیم.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان