۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اردوهای راهیان نور به صورت مجازی برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۴۸۰۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ساعت: ۹:۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین:

اردوهای راهیان نور به صورت مجازی برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده بین صداوسیما، آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان اردوهای راهیان نور سال جاری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اردوهای راهیان نور به صورت مجازی برگزار می‌شود

سرهنگ محمد سرباز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به نحوه برگزاری اردوهای راهیان نور در سال جاری اظهار کرد: اردوهای معرفتی راهیان نور نمودِ درخشانی از هشت‌سال دفاع مجاهدانه است که برگزاری آن می‌تواند تاثیر بسزایی در افکار نوجوانان و جوانان انقلابی ما داشته باشد.

وی افزود: اگرچه شیوع ویروس کرونا باعث شد تا از حضور معنوی در این مناطق بی‌بهره شویم اما این موضوع دلیل بر عدم اجرای این طرح بزرگ معرفتی نیست.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین تصریح کرد: طبق هماهنگی‌ها و همکاری‌های انجام شده بین صداوسیما، آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان اردوهای راهیان نور سال جاری بنابر ابلاغیات سازمان بسیج مستضعفین به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اردوهای معرفتی و زیارتی راهیان نور در 27 و 28بهمن ماه سال جاری به صورت پیاپی و زنده از تنها مرجع اطلاع‌رسانی سازمان بسیج دانش‌آموزی در شبکه شاد به آدرس https://shad.ir/qazvinbasij برگزار خواهد شد.

اعزام راویان فتح و پشکسوتان عرصه جهاد و شهادت به مناطق عملیاتی جنوب 

سرباز ابراز کرد: اردوهای راهیان نور سال جاری بطور همزمان در مناطق چهارده گانه استان قزوین برگزار می‌شود و شرکت دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم در کلاس‌های نهم، دهم و دوازدهم رشته‌های نظری و کارودانش که درس آمادگی دفاعی دارند الزامی است.

وی عنوان کرد: تمامی مراحل اردوی راهیان‌نور مجازی همانند سایر اردوها بوده و کلاس دروس دانش‌آموزان در این ایام برگزار نمی‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند دو ساعت در نوبت صبح و دوساعت در نوبت بعدازظهر روزهای 27 و 28بهمن ماه میزبان مجازی مناطق عملیاتی هشت‌سال دفاع مقدس باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین حضور و غیاب دانش‌آموزان مقاطع گفته ‌شده از طریق دبیران آمادگی دفاعی دبیرستان‌ها صورت می‌گیرد و هماهنگی برگزاری این اردوی مجازی هم توسط معاونت آموزش متوسطه و پرورشی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نحوه برگزاری اردوهای راهیان نور مجازی عنوان کرد: برای برگزاری اردوهای راهیان‌ نور مجازی، راویان فتح و پشکسوتان عرصه جهاد و شهادت دوران دفاع مقدس در کنار خادمان شهدا به صورت یک گروه منسجم از استان قزوین به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد.

دانش‌آموزان می‌توانند در کنار خانواده‌ زائر مناطق عملیاتی جنوب کشور باشند

سرباز ادامه داد: محتوای تولید شده توسط گروه اعزام شده به مناطق راهیان نور در قالب کلیپ، عکس، روایت‌گری، پخش زنده و زیارت مجازی یادمان‌ها و پخش برخط یادواره‌های شهدای دفاع مقدس در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین برنامه‌های راهیان نور در قالب یک برنامه تولیدی  و در چهار زمان غیرپیوسته در روزهای 27 و 28بهمن ماه در کانال اطلاع‌رسانی سازمان‌های بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان و همچنین شبکه‌ استانی پخش می‌شود که زمان دقیق برگزاری این برنامه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین ادامه داد: در پایان اردوی مجازی راهیان نور از دانش‌آموزان شرکت‌کننده آزمون گرفته شده و به شرکت‌کنندگان این دوره از اردوهای معرفتی راهیان نور گواهی اهدا خواهد شد.

وی تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا علاوه بر تهدیدها و مشکلات بوجود آمده فرصت‌های بزرگی را برای ما فراهم کرد تا در هر شرایطی بتوانیم حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام و انقلاب باشیم.

سرباز بیان کرد: با توجه به شرایط موجود در سال جاری اردوهای راهیان نور گسترده‌تر از سال‌های گذشته و با حضور تعداد کثیری از دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: در سال جاری با توجه به عدم محدودیت حضور، دانش‌آموزان می‌توانند در کنار خانواده‌ها و فرهنگیان زائر مناطق عملیاتی جنوب کشور باشند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان