۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین درخواست داریم طرح شهید سلیمانی باجدیت ادامه یابد/ در هفته جاری تزریق واکسن کرونا آغاز می‌شود
کد خبر: ۳۴۸۰۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ساعت: ۱۶:۵۰ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح‌قزوین از ستاد استانی کرونا/ جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین:

درخواست داریم طرح شهید سلیمانی باجدیت ادامه یابد/ در هفته جاری تزریق واکسن کرونا آغاز می‌شود

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: شتاب در بازگشایی‌ها خدمت به کروناست، درخواست داریم طرح شهید سلیمانی باجدیت ادامه یابد تا این دو هفته پیش رو را با دقت مدیریت کنیم تا وارد پیک بعدی کرونا نشویم.

درخواست داریم طرح شهید سلیمانی باجدیت ادامه یابد/ در هفته جاری تزریق واکسن کرونا آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، منوچهر حبیبی امروز(شنبه) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیت ما در دو هفته جاری سنگین است و درخواست داریم همدلی همه جانبه در این دو هفته طلائی انجام شود تا ایام عیدِ با نشاط و آرامشی را به مردم هدیه دهیم.

وی با بیان اینکه از هفته جاری تزریق واکسن شروع می‌شود، افزود: شتاب در بازگشایی‌ها، خدمت به کروناست و این بازگشایی‌ها کار ما را مشکل‌تر کرده است؛ بازگشایی‌ها انگار به یک مسابقه بین ادارات تبدیل شده است.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین بیان کرد: درخواست داریم مراقبت و نظارت‌های لازم در تالارها و رستوران‌ها صورت بگیرد، چراکه غفلت از آن می‌تواند خطرآفرین باشد.

حبیبی گفت: اگر به دنبال عید بانشاط و برقراری مسافرت‌ها هستیم باید از دوهفته پیش‌رو مراقبت کنیم تا شرایط استان قزوین در شیوع کرونا دوباره نزولی شود.

ترددها اعمال قانون شود

وی ادامه داد: لازمه نیفتادن در دام پیک چهارم کرونا عمل به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که رعایت فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک‌، جلوگیری از ترددها از جمله این موارد است؛ برای کاهش شیوع کرونا همچنان درخواست داریم طرح شهید سلیمانی با جدیت ادامه یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه افزایش تست‌گیری مورد تاکید است، یادآور شد: باید اعمال قانون مبنی بر محدودیت تردد از ساعت ۲۱تا ۳بامداد توسط نیروی انتظامی صورت بگیرد؛ آمار تذکرات روزانه در هفته گذشته برای قزوین ۲۱مورد، البرز ۴۱مورد، تاکستان ۷مورد، آبیک ۱۹مورد و بوئین‌زهرا و آوج صفر بوده است.

وی بیان کرد: درخواست داریم از تردد به استان‌های شمالی منع شود و رسانه‌ها در آگاهی بخشی و هشدارها به مردم و جامعه تلاش کنند. مسافرت به برخی از شهرهای دارای وضعیت زردِ مسافرپذیر ممنوع بوده و در این وضعیت محدودیت‌های مربوطه از جمله فعالیت آموزشگاه‌ها و نمازهای جمعه تعطیل است.

حبیبی در پایان بیان کرد: از فرمانداران درخواست داریم این دو هفته کمک کنند تا بتوانیم افزایش شیوع کرونا را مهار کنیم؛ مراسم‌های دهه فجر به صورت مجازی و به صورت رژه موتوری و خودورویی برگزار می‌شود.

محدودیت‌های کرونایی پابرجاست

هدایت‌الله جمالی‌پور نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: مقام معظم رهبری الگوی ما در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که نمونه آن را در دهه فاطمیه ملاحظه کردیم.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی موظف است نسبت به هرگونه برگزاری مراسم‌ نظارت داشته باشد تا بتوانیم شیوع کرونا را کنترل کنیم. از ۱۵ بهمن تا ۲۰اسفندماه پیک خطرناکی در شیوع کرونا را داریم که نیازمند توجه بیشتری است.

استاندار قزوین اذعان کرد: فرمانداران با جدیت فعالیت‌های نظارتی را پیگیری کنند؛ محدودیت‌های کرونایی پابرجاست و حذف نشده است؛ این محدودیت‌ها در صورت نیاز افزایش می‌یابد تا وضعیت را کنترل کرده و به وضعیت قرمز وارد نشویم.

وی در پایان گفت: هرجایی که مراسم عروسی برگزار شد باید شکایت شود و مناسبت‌های اجتماعی که آلودگی ایجاد می‌کند باید لغو شود.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان