۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آمار بیماران کرونایی رو به افزایش است/ ۷۸درصد فوتی‌ها دارای بیماری زمینه‌ای بودند
کد خبر: ۳۴۸۰۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۱۸ ساعت: ۱۶:۴۰ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح‌قزوین از ستاد استانی کرونا/رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

آمار بیماران کرونایی رو به افزایش است/ ۷۸درصد فوتی‌ها دارای بیماری زمینه‌ای بودند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه میزان فوتی‌های ناشی از کرونا به حداقل رسیده اما روند بستری‌ها به سمت صعودی است؛ گفت: آمار بستری‌ها از اسفندماه سال گذشته تا به امروز به ۱۷هزار و ۲۶۹نفر رسیده است.

آمار بیماران کرونایی رو به افزایش است/ ۷۸درصد فوتی‌ها دارای بیماری زمینه‌ای بودند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، پیمان نامدار امروز(شنبه) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت استان قزوین که تا هفته گذشته آبی بود به دلیل بازگشایی مراسم‌های عروسی و سایر مراسمات و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به وضعیت زرد تبدیل شد؛ هم‌اکنون بار مراجعه به مراکز سرپایی ۳۰درصد رشد داشته و تعداد موارد تست مثبت کرونا نیز افزایش یافته است.

وی افزود: درمانگاه شهید پاکروان که تا روزهای گذشته ۱۵ الی ۱۶نفر مراجعه کننده را به خود اختصاص می‌داد، اکنون این آمار افزایش یافته و به ۵۷ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: مخالف پلمب کسب و کارهای مختلف هستیم و راضی نیستیم حتی یک رستوران یا مراکز دیگر تعطیل شود؛ اما اگر پروتکل‌ها رعایت نشود می‌‌تواند وضعیت استان قزوین را تغییر دهد؛ مراسم‌ها بسیار آسیب‌پذیر شده و بار بیماری از ۱۶۰بیمار به ۲۳۰نفر رسیده و این نشان دهنده روند افزایشی مبتلایان کروناست.

نامدار با بیان اینکه میزان فوتی‌ها به حداقل رسیده اما روند بستری‌ها صعودی است؛ گفت: آمار بستری‌ها از اسفندماه سال گذشته تا به امروز به ۱۷هزار و ۲۶۹نفر رسیده است.

محدودیت‌های کرونایی برای شهرهای زرد اعمال شود

وی اذعان کرد: مازندران و گیلان در وضعیت بدتری از قزوین قرار دارند و سه شهرستان استان قزوین از جمله تاکستان، قزوین و بوئین زهرا در وضعیت زرد است و تعداد بستری‌ها به روزی ۴۰ نفر رسیده و هم‌اکنون ۲۳۴ بیمار در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: ۷۵درصد بستری‌ها در بیمارستان‌های دانشگاهی و یک درصد هم در بیمارستان‌های خصوصی هستند و تعداد بیماران آی‌سی‌یو ثابت است؛ سه فوتی در ۲۴ساعت گذشته داشتیم و حدود ۸درصد بستری‌های ما به فوتی تبدیل شده است.

نامدار اذعان کرد: تعداد آزمایشات مربوط به کرونا در حوزه بهداشت و درمان به ۹۸ هزار نفر رسیده است و خوشبختانه توانستیم با طرح شهید سلیمانی و طرح رهگیری این تعداد را افزایش دهیم؛ در تعداد بستری بیماران کاهش مناسبی را در ۱۱بهمن ماه شاهد بودیم اما از تاریخ یاد شده به بعد این عدد به سمت رشد پیش می‌رود.

وی مطرح کرد: افزایش تعداد پذیرش‌ها در چند روز گذشته نشان دهنده آن است که بیماران بدحال‌تر می‌شوند؛ ۳۰ تا ۶۰ سال بالاترین نرخ بیماری زایی را در استان قزوین شامل می‌شود که البته در سنین کودکی نرخ زیادی نداشتیم؛ فراوانی فوتی بالای ۷۰سال شامل ۷۲۰مورد بوده و ۷۸درصد افرادی که فوت کردند دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

بیشترین نگرانی ما مربوط به اعضای خانواده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: تعداد موارد مشکوک آسیب‌پذیر در بهمن ماه نسبت به ماه‌های گذشته کم بود؛ عوامل خطر متوجه کسانی است که در تماس مستقیم با بیماران کرونایی هستند و بیشترین نگرانی ما مربوط به اعضای خانواده است.

نامدار گفت: از ستاد استانی کرونا درخواست داریم تمام محدودیت‌های شهرهای زرد اعمال شود و بخشداران و دهیاران دقت ویژه‌ای در برگزاری مراسم‌ها داشته باشند؛ مسئولان اصناف نسبت به رعایت پروتکل‌ها اهتمام ویژه داشته باشند؛ حضور افراد در پیشخوان‌های دولت و برگزاری همایش‌ها و مراسم‌ها در ادارات دولتی و غیردولتی می‌تواند آسیب‌رسان باشد.

وی در پایان بیان کرد: تاکید داریم مراسمات ۲۲بهمن به صورت خودرویی برگزار شود تا هم یاد امام راحل گرامی داشته شود و هم آسیب بیشتری به مردم وارد نشود.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان